Gå til innhold

Psykolog/ terapi, fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri hatt psykiske utfordringer men de siste 3 årene har det vært endel store livsbelastninger. Jeg kjenner at nå som ting er roligere så får jeg endel reaksjoner som slår ut fysisk og psykisk dersom jeg opplever ting som kan relateres til opplevelsene jeg har hatt når det stod på. Jeg tenker at jeg har det ok i det daglige, men lurer på om jeg kunne vært i behov for noe terapi. Spørsmålet er hvilken form? Hva fungerer?  

Anonymkode: 0ffc4...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ingen fasit på hva som fungerer. Det som er viktig er at du får en behandler du har kjemi med. Kanskje kommunen din har et lavterskeltilbud hvor du kan få hjelp? Der har de ofte psykiatriske sykepleiere som har samtaler og det kan være veldig nyttig! :)

Anonymkode: 37640...017

Skrevet

Jeg ville absolutt oppsøkt terapi. Det høres ut som om du kunne ha hatt god nytte av det. Det er relativt dyrt med privatepraktiserende på rundt 1400 kr timen. Legen kan sende henvisning til offentlig, men jeg tror du må ringe rundt selv og høre om de kan sette deg på venteliste. Start med en legetime og ja-det virker

Anonymkode: 07fdb...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...