Gå til innhold

Hva er ca pris på rideskole for barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da min frøken gikk på ridning var det ca. 12.000,- i året med en ridetime i uka. Red privat ved siden av så ridetimer kom på ca. 18.000 totalt i året. I tillegg kosta hvert stevne rundt 350-400 ink. Hesteleie også kom utstyret oppå der igjen. Brukte nok rundt 20.000-25.000 årlig på det. Var en velsignelse når hun ville slutte 😂

Anonymkode: 0ac4f...1a0

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Da min frøken gikk på ridning var det ca. 12.000,- i året med en ridetime i uka. Red privat ved siden av så ridetimer kom på ca. 18.000 totalt i året. I tillegg kosta hvert stevne rundt 350-400 ink. Hesteleie også kom utstyret oppå der igjen. Brukte nok rundt 20.000-25.000 årlig på det. Var en velsignelse når hun ville slutte 😂

Slagordet til rideskolen, som stod på jakkene deres osv, var "ridning er for alle". DET stemmer ikke!!

Vi betaler 5600,- tror jeg for 20 timer. Høstsemesteret strekker seg da over i januar+ at de kjører vanlige timer i høst- og vinterferie.

Så betaler vi 450 for privattimer en gang i blant.

Anonymkode: cbc38...e56

Betaler 5.500,- for ca 20 uker. Følger skoleåret, så ingen ridning i skolens ferier. Men hos oss (liten rideskole) må de også hente hesten, børste, ta hover, sale på osv. Og sale av, rydde og børste hesten etter ridning. Jentene er der gjerne nesten et par timer i slengen. Får mye for pengene sånn sett, da andre rideskoler i nærheten tar den samme summen for kun 45 minutter ridning. 

Anonymkode: e0a80...dbe

Annonse

1 hour ago, Anonym bruker said:

Slagordet til rideskolen, som stod på jakkene deres osv, var "ridning er for alle". DET stemmer ikke!!

Det er snakk om levende dyr her da. Det koster å ha hest, så om man ønsker å ri må man betale for det. Synd, men det er bare sånn det er. Det er ingen menneskerett å få ri.

Anonymkode: 3c66c...13f

Vi betalte 3300 siste rideskolen vår var på. 6 ganger og 3 timer hver gang. Måtte hente hest, stelle med den, sale opp. Ri en tur før de salte av, stelte og slapp den løs. Fikk mye for pengene enn å finne en ferdigsalet hest og ri i 45 min.

Anonymkode: a9b93...afd

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Det er snakk om levende dyr her da. Det koster å ha hest, så om man ønsker å ri må man betale for det. Synd, men det er bare sånn det er. Det er ingen menneskerett å få ri.

Anonymkode: 3c66c...13f

Ja, selvfølgelig, jeg har ikke sagt at det ikke er levende dyr osv. Helt klar over det og jeg betalte med glede for at det skulle være ordentlig dyrehold, men at det står at det er for alle blir feil for det er det absolutt ikke

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, selvfølgelig, jeg har ikke sagt at det ikke er levende dyr osv. Helt klar over det og jeg betalte med glede for at det skulle være ordentlig dyrehold, men at det står at det er for alle blir feil for det er det absolutt ikke

Hest kan være for alle,  men det krever innsats og kunnskap. Jeg vet ikke hva som er vanlig,  men på den lokale rideskolen kan alle som vil stelle hest bli hestepasser. Det koster ingenting i kroner,  men det forventes at du legger ned en innsats i å bidra til at rideskolen kan gi et tilbud til de som betaler for å ri på kurs. Til gjengjeld får hestepasser betaling i ridetimer.

Anonymkode: 84fa6...dc3

On 10/20/2022 at 8:59 PM, Anonym bruker said:

Søker på rideklubber i området, men det står ikke oppgitt priser på kursene per semester. Hva betaler dere for et semester?

Anonymkode: bcf0c...536

7500kr pr semester

Anonymkode: f1f4e...1a3

Anonym bruker skrev (På 20.10.2022 den 23.29):

Vi betalte 3300 siste rideskolen vår var på. 6 ganger og 3 timer hver gang. Måtte hente hest, stelle med den, sale opp. Ri en tur før de salte av, stelte og slapp den løs. Fikk mye for pengene enn å finne en ferdigsalet hest og ri i 45 min.

Anonymkode: a9b93...afd

De red på tur hver gang? Da lærer man jo ikke riding skikkelig.

Anonymkode: c5bad...b5a

Anonym bruker skrev (På 20.10.2022 den 21.05):

Ja, det er en veldig dyr hobby. Men jeg vet at det er billigere mange mindre sentrale steder.

Anonymkode: e9d14...454

Til sammenlikning, koster det 4800kr for en sesong fotball her (et halvt år) og 5700 per semester for svømming (+stevner, leir osv) … kulturskolen et 3000kr per semester, men det er altså 25 min instrument per uke, så ganske dyre minuttene her også 

Anonymkode: f4205...81d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Til sammenlikning, koster det 4800kr for en sesong fotball her (et halvt år) og 5700 per semester for svømming (+stevner, leir osv) … kulturskolen et 3000kr per semester, men det er altså 25 min instrument per uke, så ganske dyre minuttene her også 

Anonymkode: f4205...81d

Unnskyld, men hvor bor dere???

Jeg bor i en bydel i Bergen, og vi betaler 1200 kr for et semester på fotball, og 700 kr for svømming. Ene går på gitarkurs i regi av kommunen, det koster 500 kr for 10 timer (á 1 klokketime). Det du beskriver er jo helt hinsides. 

Anonymkode: 7577b...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...