Gå til innhold

Kaster ditt barn opp når det blir overstimulert ? (Endringer i planer)?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min sønn gjør det, men han har dn autismediagnose.

Anonymkode: 4b8e8...0c6

Hvordan fikk han diagnosen da? Vår har vært til utredning 2 ganger. Men han er altfor sosial sier de. Hvor gammel er ditt barn?

Anonymkode: 58556...c3e

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei, selvsagt ikke. Det er ikle en normal reaksjon på endringer. Har han en diagnose?

Anonymkode: 92029...9ec

Nei, ingen diagnose 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Kaster ikke opp bestandig, men brekker seg mye. Han er ekstremt var på kultbok smak. Og hvis ha får vite at han skal noe han ikke ønsker også

Anonymkode: 5bcfc...5bf

Kultbok?  Hva er det?

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan fikk han diagnosen da? Vår har vært til utredning 2 ganger. Men han er altfor sosial sier de. Hvor gammel er ditt barn?

Han har vært til utredning hos bup. Men han har jo masse andre særegenheter og utfordringer i tillegg til oppkasten. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han har vært til utredning hos bup. Men han har jo masse andre særegenheter og utfordringer i tillegg til oppkasten. 

Det har vår også. Reguleringsvansker, særegenheter, rigid! Ekstremt krevende osv.

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Mitt barn spyr hvis planene blir endret, eller hvis for mye skjer. Han spyr også var lukt (som han syns er sterk)

Gjør ditt barn det samme? 

Den yngste her har reagert med kvalme på lukter. 

Anonymkode: 91475...c60

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Mitt barn spyr hvis planene blir endret, eller hvis for mye skjer. Han spyr også var lukt (som han syns er sterk)

Gjør ditt barn det samme? 

Her hadde jeg tenkt at dette er et symptom på overbelastning, og tenkt på noe slikt som autisme eller  hjerneskade

Anonymkode: 3e8d0...6b9

Ja, min gutt på 10 kaster lett opp hvis han gruer seg litt til noe, eller ved endring i planer, veldig kjedelig da han nesten ikke spiser, og det lille han har i magen kommer opp. 
Det er jo selvfølgelig ikke normalt, og vi venter på utredning. Han sliter med masse, desverre. 

Anonymkode: 19ece...65e

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Han er forresten 9 år. Fikk diagnose når han var 5. Han er midterste av tre barn. Alle er autister. For å få autismediagnose må du ha betydelige avvik i sosial interaksjon. Om sønnen din har vært utredet to ganger er han nok ikke autistisk. Noen mennesker er jo veldig sensitive uten at det nødvendigvis kvalifiserer til en diagnose. Ellers kan det også være en angstlidelse sønnen din har. 

Minste her kan kaste opp når han er veldig sliten, gjerne på kvelden hvis dagen har vært full av støy/ inntrykk og han har sovet lite. Det er en reaksjon på overbelastning. Har ingen autismetegn. 

Anonymkode: dbbc0...7d4

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Han er forresten 9 år. Fikk diagnose når han var 5. Han er midterste av tre barn. Alle er autister. For å få autismediagnose må du ha betydelige avvik i sosial interaksjon. Om sønnen din har vært utredet to ganger er han nok ikke autistisk. Noen mennesker er jo veldig sensitive uten at det nødvendigvis kvalifiserer til en diagnose. Ellers kan det også være en angstlidelse sønnen din har. 

Nei, han har ikke angst. Men han er helt lik som faren som har asperger. Men håper jo selvsagt at han ikke er autist. Faren hadde aldri fått diagnosen som barn. De begge er sterke sosialt. Foreldrene til far (besteforeldrene til gutten min) såg aldri noe galt med sin sønn (far til gutten min).  Og flere rundt far forstår ikke at han er autist, men de kjenner han ikke.....

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Minste her kan kaste opp når han er veldig sliten, gjerne på kvelden hvis dagen har vært full av støy/ inntrykk og han har sovet lite. Det er en reaksjon på overbelastning. Har ingen autismetegn. 

Anonymkode: dbbc0...7d4

Takk for svar. Får barnet ditt feber også?  Det gjør min sønn

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Nei, han har ikke angst. Men han er helt lik som faren som har asperger. Men håper jo selvsagt at han ikke er autist. Faren hadde aldri fått diagnosen som barn. De begge er sterke sosialt. Foreldrene til far (besteforeldrene til gutten min) såg aldri noe galt med sin sønn (far til gutten min).  Og flere rundt far forstår ikke at han er autist, men de kjenner han ikke.....

Et kritetie for å sette diagnosen autismespekterforstyrrelse er merkbare avvik i kommunikasjon og sosial interaksjon, så det høres underlig ut. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Et kritetie for å sette diagnosen autismespekterforstyrrelse er merkbare avvik i kommunikasjon og sosial interaksjon, så det høres underlig ut. 

Hva som er underlig? At far fikk diagnosen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...