Gå til innhold

Hva kan man gjøre med masse paprika?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker rød og grønn paprika i chili con carne. Det kan man jo lage mye av og fryse ned også. Hvis jeg lager til større besøk der vi blir en 20-22 stykker, bruker jeg rundt 10-12 paprikaer. 

Anonymkode: 3b10f...36f

Gjest NotNaomi

Du kan grille dem. Del dem i to, forvarm ovnen på 220 ° og grill i ca 20-30 minutter. Legg dem i en glassbolle med plastfolie over i 30 min, og så rens dem ( ta vekk skallet som nok er litt svart her og der ) Skjær dem i strimler og putt på glass med litt olivenolje. De kan du ha stående. Det er supergodt på pizza, og alt du vil putte paprika i. 

Ellers er nesten alle retter med ris og egg veldig godt med paprika. Gryter også, men jeg syns det er aller best til ris. Det er noe med den kombinasjonen som er veldig godt. 

NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Du kan grille dem. Del dem i to, forvarm ovnen på 220 ° og grill i ca 20-30 minutter. Legg dem i en glassbolle med plastfolie over i 30 min, og så rens dem ( ta vekk skallet som nok er litt svart her og der ) Skjær dem i strimler og putt på glass med litt olivenolje. De kan du ha stående. Det er supergodt på pizza, og alt du vil putte paprika i. 

Ellers er nesten alle retter med ris og egg veldig godt med paprika. Gryter også, men jeg syns det er aller best til ris. Det er noe med den kombinasjonen som er veldig godt. 

Grillet paprika smaker veldig godt!

Også godt å ha i bacalao.

Anonymkode: cfbc7...925

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Grillet paprika smaker veldig godt!

Også godt å ha i bacalao.

Anonymkode: cfbc7...925

Ja er veldig enig. Grillet og bakte grønnsaker er mye bedre enn kokte, og der syns jeg paprika utmerker seg! 

Annonse

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Paprikasuppe
syltede paprika
fylt paprika - de kan du fryse ned
ajvar
grilla paprika i olje, på glass

Anonymkode: f5091...321

Ajvar er jo supergodt! Har aldri lagd det, men det bør jeg kanskje gjøre nå. 

Paprika kan fryses. Både hel og delt. 

Jeg bruker bare finkuttet paprika så jeg kutter den og legger den i pose i fryseren, da er det enkelt å ta det jeg skal ha. Men når den fryses så er det lurt å riste litt på posen innimellom så det ikke fryses sammen til en klumpe. Når det er fryst så er det fryst og fryses ikke sammen til en klump, så er bare de første timene en bør riste på posen noen ganger. 

Så om du ikke har mulighet til å sylte eller gjøre andre ting akkurat nå kan du fryse de og gjøre det siden. Noen få ganger kan de få litt frysemerker på skallet, men det er ikke noe galt med de. 

Anonymkode: ba9ac...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...