Gå til innhold

Dere med varmepumpe nært bakke/veranda (gulv)

Anbefalte innlegg

Hva er enkleste løsning om vinteren. Frosten har kommet og vannet som drypper fryser til is på verandaen.

Dette kan jo bygge seg oppover mot utedelen. 

Hvis man IKKE har smeltepanne, varmekabel osv. Hva er enklest?

Jeg tenker enten en bøtte jeg kan bytte ut når den er full. Er den fryst kan jeg evt bare tine av i badekaret.

Eller kan man bare la det dryppe og fryse til is, og iblant fjerne det ved hjelp av kokende vann? Jeg kan ikke hakke det bort, fordi det bor folk både over og under meg. 

Tips?

Anonymkode: 798b5...7bc

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det finnes egne hus til varmepumper som man lett monterer selv. Vi har det på våres to, men hadde egentlig ikke problemer med frost før dette heller.

Anonymkode: b11be...f11

Du misforsto. Jeg mener vannet som drypper under pumpa. Selve pumpa tåler kulde, og den fryser ikke til is. Vannet som drypper fra undersiden når den avrimes feks. fryser til is, og det bygger seg opp etter hvert slik at den når undersiden av pumpa hvis den ikke fjernes. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du misforsto. Jeg mener vannet som drypper under pumpa. Selve pumpa tåler kulde, og den fryser ikke til is. Vannet som drypper fra undersiden når den avrimes feks. fryser til is, og det bygger seg opp etter hvert slik at den når undersiden av pumpa hvis den ikke fjernes. 

Ja, da misforstod jeg, beklager! Kan dere ikke bare salte da? Det må jo gjerne gjøres flere ganger, men det vil ikke rekke å bygge seg opp.

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja, da misforstod jeg, beklager! Kan dere ikke bare salte da? Det må jo gjerne gjøres flere ganger, men det vil ikke rekke å bygge seg opp.

Ikke noe å beklage 😊 skjønte bare på svaret ditt at det ikke var det jeg mente med spørsmålet mitt😊

Herregud ja, salt! Takk! At det er mulig å være så dårlig på å tenke selv! Takk for tips, det er jo kjempeenkelt selv om det må gjøres i flere omganger 👏👏

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...