Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg trenger litt innspill på om "alle" har det slik som meg. Under et eksempel på sånn ca. hvordan jeg fungerer, dette er en relativt nøyaktig gjengivelse av i går. Jeg hadde på dette tidspunktet, like etter lunsj, 2,5 timer på meg til å lese en tekst på 8-9 sider og sammenfatte det viktigste i en presentasjon. Setter meg ned, begynner å lese. Etter noen linjer kommer jeg på at jeg ikke har sjekket eposten min på en stund. Gjør dette. Svarer på en og ser at en hadde vært bedre å ta personlig. Skjerper meg og leser videre et par avsnitt. Tenker at jeg tar det med eposten med én gang, spretter opp og går til kontoret til vedkommende. Kommer tilbake til min plass etter en stund. Leser omtrent en side, får Snap. Mister fokus og ser hva det var. Begynner å chatte litt med vedkommende. Skjerper meg. Leser videre. Det går opp for meg at jeg ikke husker noe av det siste avsnittet jeg har lest fordi jeg begynte å tenke på et prosjekt vi skal begynne på, og jeg fikk en skikkelig god idé. Snur meg til datamaskinen og begynner å jobbe med dette. På kort tid har jeg laget et ganske omfattende dokument med massevis av ideer og forslag, deler dette med aktuelle kollegaer. Ser på klokken. Litt over 1 time igjen. Lukker datamaskinen, setter mobilen på lydløs og støtter hodet i hendene slik at sidesynet forsvinner. Bruker fire forsøk på de samme linjene før jeg omsider får med meg innholdet. Får lest flere sider. Kommer til et morsomt punkt og deler dette med kollegaen som sitter ved siden av meg. Vi ler og småprater litt. Leser videre. En annen kollega kommer inn, jeg husker at det var noe jeg måtte spørre henne om, men ikke hva. Får ikke med meg de neste avsnittene jeg leser fordi jeg må komme på hva det var, kommer på det og spør. Ny samtale. Ser på klokken. Shit, 20 minutter igjen! Tvinger meg til å lese helt ferdig. 15 minutter igjen. Innser at jeg ikke husker helt hvordan teksten starter og skummer over den på nytt. Begynner febrilsk å notere ned stikkord. Blir ferdig akkurat i tide. Selve presentasjonen går forøvrig glimrende. Jeg er avslappet, går rundt og snakker engasjert, har med små anekdoter folk ler av osv. Og får i tillegg masse positiv respons fra kollegaer etterpå om alle idéene jeg hadde til nytt prosjekt med et "du må jo ha brukt utrolig mye tid på det, godt jobbet!" (jeg brukte en halvtime...). Er dette vanlig? Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Del Skrevet 20. oktober 2022 Ja, jeg har det også slik. Jeg arbeider kjappere enn mange og bruker derfor mindre tid. Jeg kan også trenge litt tidspress til å gjøre ting. Anonymkode: 77983...a35 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #3 Del Skrevet 20. oktober 2022 Tipper du er som meg og mistenker underliggende adhd da dette sikkert bare er en liten del av hverdagen. Det meste er ganske kaotisk, er det ikke? Selv om du leverer og gjennomfører? Etter barnet mitt fikk diagnosen forstår jeg meg selv på en helt annen måte. Strever med konflikten mellom dette og flink pike syndromet. Vurderer utredning i voksen alder. Kanskje jeg til slutt kan slappe av på dødsleiet. Anonymkode: 1b436...5a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Del Skrevet 20. oktober 2022 Høres akkurat ut som meg. Utrolig frustrerende å ikke klare å fokusere. Anonymkode: 7fe5c...71d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Tipper du er som meg og mistenker underliggende adhd da dette sikkert bare er en liten del av hverdagen. Det meste er ganske kaotisk, er det ikke? Selv om du leverer og gjennomfører? Etter barnet mitt fikk diagnosen forstår jeg meg selv på en helt annen måte. Strever med konflikten mellom dette og flink pike syndromet. Vurderer utredning i voksen alder. Kanskje jeg til slutt kan slappe av på dødsleiet. Anonymkode: 1b436...5a4 Ja, det stemmer. Jeg har to barn med ADHD som nå er ungdommer/unge voksne, og jo eldre de har blitt, jo mer kjenner jeg meg igjen i hvordan de fungerer (eller ikke fungerer). Og ja, dette er bare noe av det, bitte litt. Fastlegen er veldig skeptisk fordi jeg har høy utdannelse og tilsynelatende fungerer ganske godt, men jeg gjør jo egentlig ikke det. Nå har jeg vært langtidssykemeldt to ganger på rundt fire år med utbrenthet. Jeg mistenker absolutt ADHD hos meg selv, men vet liksom ikke helt hva som tross alt er innenfor normalen og hva som ikke er det. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #6 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Ja, jeg har det også slik. Jeg arbeider kjappere enn mange og bruker derfor mindre tid. Jeg kan også trenge litt tidspress til å gjøre ting. Anonymkode: 77983...a35 Samme her. Jeg er veldig kjapp sammenlignet med mange andre. Da løper hjernen foran kroppen, og man får masse surr i hauet. Jeg har ingen ADD eller ADHD, og det er heller ingen slike sykdommer i slekten, verken nedover, sideveis eller oppover. Jeg skriver også bøker og musikk, altså er jeg veldig kreativ. Kreative mennesker har ofte vanskeligere for å konsentrere seg enn mer strukturelle, rasjonelle mennesker. Anonymkode: d76f5...f68 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #7 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Ja, det stemmer. Jeg har to barn med ADHD som nå er ungdommer/unge voksne, og jo eldre de har blitt, jo mer kjenner jeg meg igjen i hvordan de fungerer (eller ikke fungerer). Og ja, dette er bare noe av det, bitte litt. Fastlegen er veldig skeptisk fordi jeg har høy utdannelse og tilsynelatende fungerer ganske godt, men jeg gjør jo egentlig ikke det. Nå har jeg vært langtidssykemeldt to ganger på rundt fire år med utbrenthet. Jeg mistenker absolutt ADHD hos meg selv, men vet liksom ikke helt hva som tross alt er innenfor normalen og hva som ikke er det. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Ut fra det du skrev i hovedinnlegget så hadde jeg tenkt at det kunne være innenfor normalen, men ut fra resterende du skriver i tillegg så tenker jeg mulig adhd. Anonymkode: c76aa...735 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857815 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #8 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ut fra det du skrev i hovedinnlegget så hadde jeg tenkt at det kunne være innenfor normalen, men ut fra resterende du skriver i tillegg så tenker jeg mulig adhd. Anonymkode: c76aa...735 Jeg er usikker selv, for det er veldig mye som stemmer, men ikke alt. Og så er det dette med at alt som stemmer sannsynligvis er innenfor normalen hver for seg. Tror jeg. I hvert fall ikke helt uvanlig. Og når jeg først begynte å tenke skikkelig over det, så ble jeg jo helt overfokusert på det og la merke til "alt", jeg er redd jeg overdriver ubevisst om du skjønner? Jeg blir veldig fort litt besatt av ting som interesserer meg, og dette ble jo brått veldig interessant for meg. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149857834 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #9 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg kan bli slik innimellom. Er litt for flink til å utsette ting - men kan også være himla god på å gjøre andre ting som må gjøres mens jeg utsetter det som er viktigst. Andre ganger kan det være fordi jeg stresser på helt andre områder i livet. Tidligere kunne jeg også bli slik hvis jeg skulle presentere noe for andre, selv om jeg visste jeg egentlig hadde kontroll og ikke gruet meg spesielt til presentasjonen. Anonymkode: 58c05...c3f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858002 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #10 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg kan bli slik innimellom. Er litt for flink til å utsette ting - men kan også være himla god på å gjøre andre ting som må gjøres mens jeg utsetter det som er viktigst. Andre ganger kan det være fordi jeg stresser på helt andre områder i livet. Tidligere kunne jeg også bli slik hvis jeg skulle presentere noe for andre, selv om jeg visste jeg egentlig hadde kontroll og ikke gruet meg spesielt til presentasjonen. Anonymkode: 58c05...c3f Jeg har alltid vært sånn, egentlig. Noen perioder er litt bedre, andre mye verre. I går var en helt gjennomsnittlig dag vil jeg si. Når jeg ser på kollegaene mine (jeg har observert dem litt i smug denne uken), så virker det i hvert fall som om de jobber mye mer konsentrert og rolig enn det jeg gjør, men så jobber jeg også et sted der alle har minimum mastergrad og er veldig faglig engasjert. Derfor er det litt greit å spørre her der det er litt større bredde i type mennesker 😊 HI Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858058 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #11 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg tar nå i voksen alder studier, og har snakket om akkurat dette her med medstudenter. Og vi er mange som deg 🙈 Dårlige til å konsentrere oss om det vi egentlig skal lese/gjøre, detter veldig fort av/ut og kommer på andre ting som vi heller gjør først. Så ut ifra HI vil jeg si at det er ganske normalt 😅 Går overraskende nok bra i studiene tross denne enorme mangelen på konsentrasjon. Greier på en eller annen finurlig måte å få med seg hovedessensen likevel. Anonymkode: 2ca49...94b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #12 Del Skrevet 20. oktober 2022 Jeg er helt lik og har ADHD. Men, og jeg mener dette godt: Jeg vil anbefale deg å ikke "selvdiagnostisere" på denne måten. Det er fristende, men på sikt tror jeg ikke det fører til så mye annet enn mer usikkerhet. Hadde jeg vært deg, hadde jeg testet meg med f.eks. DIVA 2.0 eller ASRS-v1.1, som er kortere. Det var en psykolog som gjenkjente symptomer hos meg, som anbefalte meg å gjøre det. Se hvordan du scorer, skriv en oversikt over hvordan de eventuelle symptomene dine påvirker livet ditt / fører til funksjonsnedsettelser, og be fastlegen din henvise deg til utredning (eller gå privat, da). Da får du svar. Og som en refleksjon rundt denne vanvittige måten å jobbe på, så kan jeg fortelle deg at jeg har brukt en del tid på å tenke på hvor SYKT, SYKT mye jeg kunne hatt fått gjort i løpet av en dag hadde det ikke vært for verdens dårligste impulskontroll og oppmerksomhetsnivå. 😂😭 Anonymkode: f6169...aac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #13 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg er helt lik og har ADHD. Men, og jeg mener dette godt: Jeg vil anbefale deg å ikke "selvdiagnostisere" på denne måten. Det er fristende, men på sikt tror jeg ikke det fører til så mye annet enn mer usikkerhet. Hadde jeg vært deg, hadde jeg testet meg med f.eks. DIVA 2.0 eller ASRS-v1.1, som er kortere. Det var en psykolog som gjenkjente symptomer hos meg, som anbefalte meg å gjøre det. Se hvordan du scorer, skriv en oversikt over hvordan de eventuelle symptomene dine påvirker livet ditt / fører til funksjonsnedsettelser, og be fastlegen din henvise deg til utredning (eller gå privat, da). Da får du svar. Og som en refleksjon rundt denne vanvittige måten å jobbe på, så kan jeg fortelle deg at jeg har brukt en del tid på å tenke på hvor SYKT, SYKT mye jeg kunne hatt fått gjort i løpet av en dag hadde det ikke vært for verdens dårligste impulskontroll og oppmerksomhetsnivå. 😂😭 Anonymkode: f6169...aac Haha, ja, jeg prøver veldig hardt å ikke selvdiagnostisere meg selv, men det er vanskelig når jeg har fått hang-up på det og kjenner igjen så mye. Jeg har jo også to barn med diagnosen, og mannen min har definitivt ikke ADHD. Jeg har fylt ut et skjema fra legen som jeg skal ta med til neste time, og jeg har også laget en liste jeg ga til legen. På skjemaet fra legen scorer jeg inne på skravert felt på 16 av de 18 punktene, men om det er så vidt innpå eller på topp varierer litt. Men jeg synes det var vanskelig å fylle det ut, for det var gjerne spørsmål som "har du problemer med å fullføre en kjedelig oppgave", og ja, jeg synes jo absolutt jeg har problemer med det, men jeg klarer det som regel hvis jeg absolutt må. Det bare krever utrolig mye energi. Så begynner jeg å lure på om de egentlig mener om jeg klarer å fullføre, men det er i mitt hodet et annet spørsmål. Blir litt småsprø av hele greien. Det siste du skriver har jeg faktisk veldig ofte tenkt. At hvis jeg bare hadde klart å konsentrere meg og fokusere, og ikke minst faktisk klare å komme i gang og ikke utsette eller glemme/"glemme" alt mulig, hadde jeg fått gjort vanvittig mye på en dag. Jeg har jo en enorm arbeidskapasitet når jeg bare jobber med noe jeg liker, og da jobber jeg utrolig fort også. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #14 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Haha, ja, jeg prøver veldig hardt å ikke selvdiagnostisere meg selv, men det er vanskelig når jeg har fått hang-up på det og kjenner igjen så mye. Jeg har jo også to barn med diagnosen, og mannen min har definitivt ikke ADHD. Jeg har fylt ut et skjema fra legen som jeg skal ta med til neste time, og jeg har også laget en liste jeg ga til legen. På skjemaet fra legen scorer jeg inne på skravert felt på 16 av de 18 punktene, men om det er så vidt innpå eller på topp varierer litt. Men jeg synes det var vanskelig å fylle det ut, for det var gjerne spørsmål som "har du problemer med å fullføre en kjedelig oppgave", og ja, jeg synes jo absolutt jeg har problemer med det, men jeg klarer det som regel hvis jeg absolutt må. Det bare krever utrolig mye energi. Så begynner jeg å lure på om de egentlig mener om jeg klarer å fullføre, men det er i mitt hodet et annet spørsmål. Blir litt småsprø av hele greien. Det siste du skriver har jeg faktisk veldig ofte tenkt. At hvis jeg bare hadde klart å konsentrere meg og fokusere, og ikke minst faktisk klare å komme i gang og ikke utsette eller glemme/"glemme" alt mulig, hadde jeg fått gjort vanvittig mye på en dag. Jeg har jo en enorm arbeidskapasitet når jeg bare jobber med noe jeg liker, og da jobber jeg utrolig fort også. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Jeg vet, man kan bli litt obsessed! Jeg brukte helseforsikringen på jobb og kom kjapt til utredning, så jeg brukte ikke så mye tid til å spekulere i forkant av diagnosen. Men i ettertid har jeg lyttet til mange podcaster og lydbøker for å få samkjørt bildet jeg har av meg selv, med alle symptomer og "typiske" trekk. Det har tatt litt tid, men det er godt å få bekreftet fra flere hold at dette er reelt, og at jeg ikke trenger å lure på om diagnosen stemmer. Jeg antar at det er dette eller lignende du har fylt ut? https://adhd.oslo.no/ASRS_1-1.pdf Jeg skal ikke si noe om hvordan legen regner ut resultatet, for det har jeg ikke kunnskap om, men 16 av 18 er jo absolutt oppe der! Jeg krysset av for fem av seks i del A, men i del B hadde jeg ikke så stor andel. Ser i ettertid at mange i del B er forhold som lett kan påvirkes av personlige egenskaper, evner og ulike eksterne forhold, mens del A går mer rett i kjernesymptomene. Det siste er egentlig det verste for meg personlig. Derav gråtelatter i forrige innlegg. Jeg vet at jeg kan så mye, og det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men jeg kommer ikke i gang og får ikke utnyttet potensialet. Denne underpresteringen er brutal, synes jeg. Jeg er i jobb (heldigvis en jobb som passer bra for meg) og fremstår som kompetent, men jeg måler meg mot meg selv, og da når jeg ikke opp. Når fristen nærmer seg og jeg setter i gang, gjør jeg mer på to timer enn på den siste uka, føles det som. Aahh, tenk alt jeg kunne fått til! Anonymkode: f6169...aac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #15 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg vet, man kan bli litt obsessed! Jeg brukte helseforsikringen på jobb og kom kjapt til utredning, så jeg brukte ikke så mye tid til å spekulere i forkant av diagnosen. Men i ettertid har jeg lyttet til mange podcaster og lydbøker for å få samkjørt bildet jeg har av meg selv, med alle symptomer og "typiske" trekk. Det har tatt litt tid, men det er godt å få bekreftet fra flere hold at dette er reelt, og at jeg ikke trenger å lure på om diagnosen stemmer. Jeg antar at det er dette eller lignende du har fylt ut? https://adhd.oslo.no/ASRS_1-1.pdf Jeg skal ikke si noe om hvordan legen regner ut resultatet, for det har jeg ikke kunnskap om, men 16 av 18 er jo absolutt oppe der! Jeg krysset av for fem av seks i del A, men i del B hadde jeg ikke så stor andel. Ser i ettertid at mange i del B er forhold som lett kan påvirkes av personlige egenskaper, evner og ulike eksterne forhold, mens del A går mer rett i kjernesymptomene. Det siste er egentlig det verste for meg personlig. Derav gråtelatter i forrige innlegg. Jeg vet at jeg kan så mye, og det er så mye jeg har lyst til å gjøre, men jeg kommer ikke i gang og får ikke utnyttet potensialet. Denne underpresteringen er brutal, synes jeg. Jeg er i jobb (heldigvis en jobb som passer bra for meg) og fremstår som kompetent, men jeg måler meg mot meg selv, og da når jeg ikke opp. Når fristen nærmer seg og jeg setter i gang, gjør jeg mer på to timer enn på den siste uka, føles det som. Aahh, tenk alt jeg kunne fått til! Anonymkode: f6169...aac Ja, det var dette skjemaet. Jeg krysset 5 av 6 i skravert felt på del A, men den med overdreven aktiv og drevet av motor ble stående på "av og til", for jeg blir sånn hvis jeg blir veldig engasjert i noe, men er ikke sånn voldsomt fysisk aktiv slik ungdommene mine er heller. Jeg kan bli veldig rastløs og bokstavelig talt kjenne at det liksom klør i musklene i beina slik at jeg må bevege meg, men jeg sitter mer i ro enn mange andre jeg kjenner. Punkt 1 og 4 er på svært ofte, punkt 5 ligger mellom ofte og svært ofte, de andre litt situasjonensbetinget. Jeg husker avtaler jeg gleder meg til eller er veldig viktige for meg, resten går fullstendig i glemmeboken og selv kalender med varsler på er ikke alltid godt nok. Det samme med organisering. Jeg får det greit til når det er lystbetont, men sliter hvis ikke. Jeg synes faktisk det er litt vanskelig å svare godt på skjemaet. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #16 Del Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Ja, det var dette skjemaet. Jeg krysset 5 av 6 i skravert felt på del A, men den med overdreven aktiv og drevet av motor ble stående på "av og til", for jeg blir sånn hvis jeg blir veldig engasjert i noe, men er ikke sånn voldsomt fysisk aktiv slik ungdommene mine er heller. Jeg kan bli veldig rastløs og bokstavelig talt kjenne at det liksom klør i musklene i beina slik at jeg må bevege meg, men jeg sitter mer i ro enn mange andre jeg kjenner. Punkt 1 og 4 er på svært ofte, punkt 5 ligger mellom ofte og svært ofte, de andre litt situasjonensbetinget. Jeg husker avtaler jeg gleder meg til eller er veldig viktige for meg, resten går fullstendig i glemmeboken og selv kalender med varsler på er ikke alltid godt nok. Det samme med organisering. Jeg får det greit til når det er lystbetont, men sliter hvis ikke. Jeg synes faktisk det er litt vanskelig å svare godt på skjemaet. HI Anonymkode: 00cef...1e4 Husk at selvrapportering, intervju, tester, historikk fra barndommen og utreders skjønn og erfaring til sammen danner en diagnose, så for din egen sjelefred er det sikkert lurt å ikke henge seg for mye opp i ett skjema. 🙂 Dette kan du utdype under utredningen. Jeg fikk diagnosen ADHD uoppmerksom type, og fysisk er jeg heller underaktiv enn noe annet. Men er hyperaktiv i hodet, da, tanketoget går. Har blitt bedre med medisiner, heldigvis. For meg er organiserings- og struktureringsbiten helt på tur. Jeg er der at hvis jeg har et problem, så bare kverner det. Jeg klarer ikke forstå at det som kverner, er et problem, og at det kan løses. Det må noen påpeke for meg. Nå skal jeg jobbe med en coach for å gjenkjenne dette mønsteret, slik at det forhåpentligvis etter litt øvelse og bevisstgjøring kan gå av en klokke i hodet mitt som gjør at jeg tenker "oi, dette er et problem. Det betyr at det kan løses. Nå må jeg spørre noen om hjelp". Jeg har ikke språket, jeg mangler liksom koblingene. Anonymkode: f6169...aac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434971-dere-som-er-helt-normale-om-konsentrasjon/#findComment-149858106 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå