Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #1 Skrevet 20. oktober 2022 Skal male sønnen sitt rom, den ene veggen er veldig slitt. Går det da ann å kun male den ene veggen eller vil det vise forskjell? Rommet ble malt for kanskje 2-3 år siden. Anonymkode: d2b61...f3a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #2 Skrevet 20. oktober 2022 Det vil definitivt vise. Hvis fargen er lik eller ganske lik kan du jo eventuelt bare ta ett strøk på tre av veggene og to på den slitte. Anonymkode: c23d3...30f
prekæs Skrevet 20. oktober 2022 #3 Skrevet 20. oktober 2022 Har gjort det flere ganger. Slitasje på enkelte steder, kan i de fleste tilfeller males uten at det er synlig, så lenge du har riktig fargenummer. Nettopp gjort det med et malt gulv med noen hakk. Syns ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #4 Skrevet 20. oktober 2022 prekæs skrev (1 time siden): Har gjort det flere ganger. Slitasje på enkelte steder, kan i de fleste tilfeller males uten at det er synlig, så lenge du har riktig fargenummer. Nettopp gjort det med et malt gulv med noen hakk. Syns ikke i det hele tatt. Har fortsatt maling igjen fra sist gang, så blir samme farge. Anonymkode: d2b61...f3a
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2022 #5 Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det vil definitivt vise. Hvis fargen er lik eller ganske lik kan du jo eventuelt bare ta ett strøk på tre av veggene og to på den slitte. Anonymkode: c23d3...30f Har maling igjen fra sist gang vi malte så blir samme. Anonymkode: d2b61...f3a
prekæs Skrevet 20. oktober 2022 #6 Skrevet 20. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har fortsatt maling igjen fra sist gang, så blir samme farge. Anonymkode: d2b61...f3a Ville prøvd. Så tar du vare på lokket med fargekode og skriver på hvilket rom malingen er brukt til når du går tom. Sist jeg fikset gulvet, bestilte jeg samme type maling og fargekode og fargen stemte da og.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #7 Skrevet 22. oktober 2022 prekæs skrev (På 20.10.2022 den 12.22): Ville prøvd. Så tar du vare på lokket med fargekode og skriver på hvilket rom malingen er brukt til når du går tom. Sist jeg fikset gulvet, bestilte jeg samme type maling og fargekode og fargen stemte da og. Ok, tror du jeg må male helt i kantene (malingen er fin der)? Er ledlys på listene og har liten lyst å ta ned lister eller ta maskeringsteip oppå. Anonymkode: d2b61...f3a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #8 Skrevet 22. oktober 2022 Når du har malingen ville jeg prøvd. Skulle jeg kjøpt ny maling hadde jeg nok valgt en annen slik at det hadde blitt en konstrastvegg, da må jeg ikke male de andre veggene om ny maling ikke hadde blitt helt lik. Anonymkode: 37b02...07d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2022 #9 Skrevet 22. oktober 2022 Ville malt hele veggen, å avslutte midt på veggen blir sjelden bra. Skulle det bli en nyanseforskjell pga "gammel" maling spiller det ingen rolle. Ingen vil se det inne på et barnerom. Anonymkode: 11c16...c8c
prekæs Skrevet 23. oktober 2022 #10 Skrevet 23. oktober 2022 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ok, tror du jeg må male helt i kantene (malingen er fin der)? Er ledlys på listene og har liten lyst å ta ned lister eller ta maskeringsteip oppå. Anonymkode: d2b61...f3a Ville prøvd. Har reparert malte vegger flere ganger, i forbindelse med flytting av bilder og skap som har vært festet til vegg. Sparklet hull, pusset og brukt veggens farge. Syns ikke i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2022 #11 Skrevet 23. oktober 2022 Har malt i dag, 3-4 tida, men veldig skjoldete foreløpig. Blir det bedre til i morgon. Er nok under 20 grader på rommet vil jeg tro. Anonymkode: d2b61...f3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå