Gå til innhold

Angst og angstanfall - det samme?

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd ett alvorlig angstanfall i løpet av det siste året og har kjent starten på det noen ganger, men har klart å hente meg inn på egenhånd. Jeg tok kontakt med kommunens psykriatisk lavterskeltilbud mtp samtale hos psyk.sykepleier eller psykolog for litt samtale rundt dette. Det jeg fikk tilbud om var et mestringskurs med fokus på hva angst er, hva man kan gjøre og hvordan leve med det. Dette føler jeg er langt utenfor mitt behov, jeg kjenner aldri på angst utenom og er litt overrasket over at de gangene jeg har kjent på at det bygger seg opp så er det i settinger jeg har det fint og uproblematisk. 

Er det noen som kjenner til det å ha angst kontra kjenne på angstanfall en sjelden gang og som har tanker om at et slikt kurs kan ha noe for seg?

Anonymkode: 1a29c...349

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434968-angst-og-angstanfall-det-samme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker det er superaktuelt for deg. 

Er angstanfall ut av det blå kan tyde på at du ikke har så god kontakt med følelsene dine.. 

Mer kunnskap om angst vil nok være til hjelp. Det er vanlig og ofte ufarlig 

Anonymkode: 975f4...495

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har opplevd ett alvorlig angstanfall i løpet av det siste året og har kjent starten på det noen ganger, men har klart å hente meg inn på egenhånd. Jeg tok kontakt med kommunens psykriatisk lavterskeltilbud mtp samtale hos psyk.sykepleier eller psykolog for litt samtale rundt dette. Det jeg fikk tilbud om var et mestringskurs med fokus på hva angst er, hva man kan gjøre og hvordan leve med det. Dette føler jeg er langt utenfor mitt behov, jeg kjenner aldri på angst utenom og er litt overrasket over at de gangene jeg har kjent på at det bygger seg opp så er det i settinger jeg har det fint og uproblematisk. 

Er det noen som kjenner til det å ha angst kontra kjenne på angstanfall en sjelden gang og som har tanker om at et slikt kurs kan ha noe for seg?

Anonymkode: 1a29c...349

Det er forskjell på hvordan generell angst og pabikkanfall kjennes ut, men et slikt kurs kan gi nyttig hjelp uansett 

Anonymkode: 205fb...07a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...