Gå til innhold

Dere som ikke har, og ikke ønsker en partner

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Du sier det som det er sikkert at det skjer? 

Anonymkode: faeb9...826

Jeg sier ikke at det er sikkert, men hvis dere ser hverandre så ofte som en gang per uke, så vil jo noen alltids snappe det opp og bringe det videre. Det er svært vanskelig å skjule så hyppig kontakt. Koner er ikke dumme, selv om du ønsker å tro det. 

Anonymkode: a3d32...908

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men hvordan skal gutter lære å være menn av kvinnelige figurer (mødre)? En kvinne vet ikke hvordan det er å være en mann, og vil aldri kunne lære sin sønn det. 

Nei Obama vokste opp med en alenemor. Han ble aldri en mann nei. Samme med Keanu Reeves. Heller ikke en mann. Pierce Brosnan, Al Pacino, Gene Simmons, Stephen Colbert, Guy Pearce, heller ikke menn. Eller er de? Kanskje det gikk bra med dem likevel? Og hvis det gikk bra med de så betyr det at en kvinnelig figur kan være en god rollemodell også for unge gutter.

Anonymkode: bcd48...e0d

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Nei Obama vokste opp med en alenemor. Han ble aldri en mann nei. Samme med Keanu Reeves. Heller ikke en mann. Pierce Brosnan, Al Pacino, Gene Simmons, Stephen Colbert, Guy Pearce, heller ikke menn. Eller er de? Kanskje det gikk bra med dem likevel? Og hvis det gikk bra med de så betyr det at en kvinnelig figur kan være en god rollemodell også for unge gutter.

For øvrig vokste Breivik også opp med en alenemor, og du ser hvordan det gikk med ham. Du kan ikke trekke frem enkeltpersoner for å motbevise en generell tendens. De hadde sikkert også mannlige rollefigurer rundt seg, i form av bestefar, onkel og så videre. Ikke alle planlagte alenemødre har hyppig tilgang på slike mannlige rollefigurer. For øvrig vet du ikke hvordan Obama, Simmons og co fungerer i sine egne forhold. Bare fordi de er suksessrike og arbeidsomme betyr det ikke at de har lært seg hvordan det er å være en mann. Jeg kjenner flere suksessrike menn som sliter på hjemmebane. Kvinner kan også være arbeidsomme og suksessrike. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Barn trenger mannlige rollemodeller (utdanningsnytt.no)

Skrikende behov for positive mannlige rollemodeller – Dagsavisen

Siden har flyttet - NDLA

fagblikk_perspektiver.qxd (regjeringen.no)

I fravær av sunne mannlige rollemodeller velger guttene sine idoler selv. Og da kan det fort bli Andrew Tate eller Jordan Peterson.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

For øvrig vokste Breivik også opp med en alenemor, og du ser hvordan det gikk med ham. Du kan ikke trekke frem enkeltpersoner for å motbevise en generell tendens. De hadde sikkert også mannlige rollefigurer rundt seg, i form av bestefar, onkel og så videre. Ikke alle planlagte alenemødre har hyppig tilgang på slike mannlige rollefigurer. For øvrig vet du ikke hvordan Obama, Simmons og co fungerer i sine egne forhold. Bare fordi de er suksessrike og arbeidsomme betyr det ikke at de har lært seg hvordan det er å være en mann. Jeg kjenner flere suksessrike menn som sliter på hjemmebane. Kvinner kan også være arbeidsomme og suksessrike. 

Jeg trodde du skrev at menn ikke kunne bli menn om de vokste opp med en alenemor? Nå skriver du at menn kan bli menn om de vokser opp med en alenemor men det er ikke alle som blir det. Noen av de blir... kvinner?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg sier ikke at det er sikkert, men hvis dere ser hverandre så ofte som en gang per uke, så vil jo noen alltids snappe det opp og bringe det videre. Det er svært vanskelig å skjule så hyppig kontakt. Koner er ikke dumme, selv om du ønsker å tro det. 

Du får trøste deg med det. I praksis er det helt uproblematisk.

Anonymkode: d4a93...883

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Nå er det vel andre problemer ved terroristens mor som veide tyngre enn at hun var kvinne. Å vokse opp med omsorgssvikt er skadelig, uansett hvor mange omsorgspersoner som utsetter deg for denne omsorgssvikten og hvilke(t) kjønn de har. 

Anonymkode: 7d675...0a7

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er ikke den som har forhold , men i følge henne har de klart å holde det skjult i 11 år, så det er jo mulig. Og om det blir oppdaget så får de vel ta den kampen når den ev kommer. De mister uansett ikke det de har hatt sammen. 

Anonymkode: faeb9...826

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Herlighet, som vanlig så sporer folk fullstendig av med ting som ikke har noe med hi sitt startinnlegg og gjøre.

Anonymkode: 9d6c7...3df

Ja, det blir gjerne det når vi har menn på forumet. Menn lar seg fort styre av følelser er min erfaring. Da har de vanskelig for å la være å prate om alt som sårer deres følelser av å være den viktigste parten i samfunnet.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det blir gjerne det når vi har menn på forumet. Menn lar seg fort styre av følelser er min erfaring. Da har de vanskelig for å la være å prate om alt som sårer deres følelser av å være den viktigste parten i samfunnet.

Hvordan vet du det? Eller vet du det? Og hvirfor hater du menn?

Jeg har aldri sett en mann her på fem  år. Eller jo den der Pils (?). Men ellers... Er jo servise og ektemenn  over hele linja? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan vet du det? Eller vet du det? Og hvirfor hater du menn?

Jeg har aldri sett en mann her på fem  år. Eller jo den der Pils (?). Men ellers... Er jo servise og ektemenn  over hele linja? 

At jeg klarer meg uten menn er da ikke hat av menn. Jeg klarer meg uten mye forskjellig uten at jeg hater det av den grunn. Dette er sånn merkelig mannelogikk.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

At jeg klarer meg uten menn er da ikke hat av menn. Jeg klarer meg uten mye forskjellig uten at jeg hater det av den grunn. Dette er sånn merkelig mannelogikk.

Men jeg spør jo ikke utfra om du lever uten en mann, det gjør jeg også, men du tenker tydeligvis veldig negativt om menn. Så - greit det, men hvordan har du fått ideen om at noen av brukerne er mannlige, når ingen av dem noen gang sier noe som skulle tilsi det? Ikke i denne tråden, for eksempel, og ikke i utrotråden som går nå og er så uendelig lang, eller i tråder om sex, og ikke som jeg har sett noe annet sted heller, i det store og hele? Her har folk jo menskopp og overgangsalder og nedsunket livmor 😆😆. Har aldri sett en mann i denne tråden heller, ingen som forklarer hvorfor han ikke vil leve med en kvinne?

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men jeg spør jo ikke utfra om du lever uten en mann, det gjør jeg også, men du tenker tydeligvis veldig negativt om menn. Så - greit det, men hvordan har du fått ideen om at noen av brukerne er mannlige, når ingen av dem noen gang sier noe som skulle tilsi det? Ikke i denne tråden, for eksempel, og ikke i utrotråden som går nå og er så uendelig lang, eller i tråder om sex, og ikke som jeg har sett noe annet sted heller, i det store og hele? Her har folk jo menskopp og overgangsalder og nedsunket livmor 😆😆. Har aldri sett en mann i denne tråden heller, ingen som forklarer hvorfor han ikke vil leve med en kvinne?

Herregud, til og med dette må dere kverulere om.

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, til og med dette må dere kverulere om.

Nei, vet du hva! Nå sporer du jo helt av tråden om noe den ikke handler om.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan skal gutter lære å være menn av kvinnelige figurer (mødre)? En kvinne vet ikke hvordan det er å være en mann, og vil aldri kunne lære sin sønn det. 

"Lære å være mann"? Ja, du tenker på en sånn lat, masete, ansvarsløs type som oppfører seg som en litt stor unge? Som samtlige her i tråden egentlig klarer seg uten? Kanskje like greit at slike IKKE skal lære opp kommende generasjoner?

Anonymkode: f6488...f86

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men om han nå skulle avslutte dette seksuelle forholdet....hva så? Da kan hun jo finne en ny? Det høres nesten ut som du tar det for gitt at hun vil inn i et forhold med han. Han betyr sannsynligvis ikke noe mer enn en fast sexpartner, så om kona finner ut og han avslutter, er det mest sannsynlig ikke så farlig. 

Anonymkode: f6488...f86

Wow for en hærlig tråd! Ja jeg er singel og jeg digger det. 

Jeg kjenner det om jeg skal bli sammen med en så må det være en jeg har det moro sammen med og ikke bare fordi vi hadde blitt litt forelsket. 

Jeg har vært singel i 9-10 år og det går veldig bra. Her er alt barnet voksen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.... Får se når han gifter seg? 😂

Jeg digger det å kunne finne på ting med venner, for jeg er en veldig sosial person. Samtidig så slipper jeg at noen kommer hjem og er sur og tar det utover meg. 

Jeg lurer på om dette er en konsekvens av det at flertallet menn har brukt tiden på å realisere seg selv. 

Anonymkode: 274a2...bd2

Selvvalgt singel her og. Har det sååå mye bedre slik og ønsker virkelig aldri endre det. Jeg har sex med en mann jeg var utro med da jeg var i forhold, og han var også utro med meg i sitt forhold. Vi møtes ved behov helt uten noen forpliktelser. Vil ikke endre dette til fordel for en mann jeg må lære opp til å være voksen og som driter ned noen min og spiser meg ut av huset. Har barn som heller ikke trenger å bli kjent med "nye pappa nummer x".

Anonymkode: 8be7f...3ba

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Wow for en hærlig tråd! Ja jeg er singel og jeg digger det. 

Jeg kjenner det om jeg skal bli sammen med en så må det være en jeg har det moro sammen med og ikke bare fordi vi hadde blitt litt forelsket. 

Jeg har vært singel i 9-10 år og det går veldig bra. Her er alt barnet voksen, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.... Får se når han gifter seg? 😂

Jeg digger det å kunne finne på ting med venner, for jeg er en veldig sosial person. Samtidig så slipper jeg at noen kommer hjem og er sur og tar det utover meg. 

Jeg lurer på om dette er en konsekvens av det at flertallet menn har brukt tiden på å realisere seg selv. 

Anonymkode: 274a2...bd2

Når han gifter seg 🤣 nyt det! 😁 du lever det livet som passer deg best, og jeg er så enig i det du skriver. En å ha det morsomt med. Ikke en å bo med bare for å bo med, eller bare ha en kjæreste for å ha en kjæreste. Har det travel nok som det er. Kan heller finne en å ha det morsomt med, oppleve ting med, når jeg er en del eldre og livet kanskje (kanskje!) begynner å føles ensomt 😊

Anonymkode: 9815d...7fd

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Selvvalgt singel her og. Har det sååå mye bedre slik og ønsker virkelig aldri endre det. Jeg har sex med en mann jeg var utro med da jeg var i forhold, og han var også utro med meg i sitt forhold. Vi møtes ved behov helt uten noen forpliktelser. Vil ikke endre dette til fordel for en mann jeg må lære opp til å være voksen og som driter ned noen min og spiser meg ut av huset. Har barn som heller ikke trenger å bli kjent med "nye pappa nummer x".

Anonymkode: 8be7f...3ba

Møtes ved behov er fint! Man kan si at det ikke passer, uten at det blir dårlig stemning og må se den sure mannen sitte i sofaen resten av kvelden. Å ha en mann som maser om sex og furter hver kveld er ikke akkurat noe som fremmer sexlysten 😆

Anonymkode: 9815d...7fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...