Gå til innhold

Oppussing og treg mann…

Anbefalte innlegg

Vi holder på å pusse opp, og nå holder vi på med rommet til yngste. Hun har derfor ikke kunnet bruke rommet sitt på en stund. Det går veldig sakte framover. Mannen gidder stort sett bare å drive 1-2 timer om dagen, og rekker derfor veldig lite. Han har fleksibel jobb og er mye hjemme. Jeg jobber turnus og er mye borte. 
Nå begynner dattera vår å bli utålmodig. Mens jeg var på kveldsvakt i dag, så sier datter at han stort sett har sett på TV. Jobbet med oppussing 1 time. Jeg hjelper til med det jeg kan når jeg er hjemme. 
Han blir kjempesur hvis jeg sier at han må bruke mer tid. Hva hadde dere sagt/gjort?

Anonymkode: 3a477...fc7

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434964-oppussing-og-treg-mann%E2%80%A6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har datteren ikke kunnet bruke rommet sitt?

Jeg hadde spurt ham rett ut hvorfor han ikke orker å gjøre ferdig datterens rom, ev. om det er noe han sliter med for tiden. Og også om han tenker hvordan dette er for datteren deres, når han så tydelig viser at hun og hennes rom er noe som han prioriterer etter tv-titting.

Jeg ville stilt krav, at senest innen kommende helg SKAL rommet hennes være ferdig, og om han ikke tar initiativ så hadde jeg gjort det selv i helgen - og så hadde jeg bedt ham bli med i parterapi, for det er tydeligvis et eller annet større kommunikasjonsproblem mellom dere.

(Forutsetter at mannen din ikke er deprimert eller har andre ting han sliter mye med.)

Om det bare er "gidder ikke", så tenker jeg det ikke er akseptabelt så lenge dette går utover datteren deres og han har såpass mye hjemme uansett.

Om datteren din har et gjesterom hun har kunnet bruke, så kan man tenke det er greit ting tar lenger tid, men om hun har provisorisk løsning kun fordi han ikke gidder, da er det uansett ikke greit.

Anonymkode: 36e30...39c

Du skriver at du "hjelper til", det tyder på at du mener det er mannens ansvar, hvorfor er det sånn?

Hva skal gjøres på dette rommet? Er datteren deres i en alder hvor hun kan være med å bidra? For eksempel male, maskere, dekke til. Eller være den som rydder opp etter middag mens du og mannen jobber sammen?

Det kommer ikke fram om dere begge har 100% jobb eller ikke og hva dere har blitt enige om av arbeidsfordeling.

Dersom oppussing av hele huset har pågått over tid er det lett å gå lei. Kanskje på tide å benytte håndverkere til det som gjenstår?

Anonymkode: c4cd7...e59

Hvor lang tid? Hjelper dere begge til ? Vi har holdt på med 5 soverom i 6 uker nå. Dette er i «nytt» hus så bi bor i det gamle. Vi har revet alt da, takk vegger og det elektriske . Vi er ferdig med ett soverom, de fire andre nærmer seg. Gulv og elektrisiteten kommer på plass i løpet av uken. Vi gjør alt selv bortsett fra det elektriske. Ting tar tid når vi begge jobber i tillegg til fire barn fra 1-10 år Jeg jobber også turnus, hatt uker hvor jeg holder på i huset før kveldsvakt nesten daglig. Slitsomt men begge må bidra . 

Anonymkode: aa8ab...176

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...