Gå til innhold

Hvor mye mase/presse ungdomen med skolearbeid?

Anbefalte innlegg

Har ei i 9.klasse. Hun hadde helt greie karakterer til jul i fjor,men til sommeren hadde hun gått en karakter ned i et par fag. Hun sa at hun skulle gjøre det bedre nå fra 9.klasse. 

Jeg er opptatt av at hvis hun gjør sitt beste så er det bra nok, forventer absolutt ikke 5 og 6 i alle fag. Men ser på tilbakemeldinger på prøver/innleveringer at det er slurv og latskap.

F.eks. nevn 2 byer i Ungarn og skriv om de. Vel, hun nevnte 2 byer og det var det...

Hvor mye presser/maser dere på ungdommen deres?  Og hva forventer dere?

Anonymkode: e72fc...ccb

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

alt av lekser skal gjøres før hun går ut og er det prøve må hun være inne til 1730 og lese til 22 og så legge seg

Anonymkode: 511f3...0ef

Takk for svar.

Her har de knapt lekser, mye gjøres på skolen. Men ja, lekser må gjøres før hun skal ut. 

Sitter hun å leser hver dag fra kl 1730-22 før en prøve? Syns det hørtes voldsomt ut,men kanskje det er det som måtil?..

Hi

1 minute ago, Anonym bruker said:

Takk for svar.

Her har de knapt lekser, mye gjøres på skolen. Men ja, lekser må gjøres før hun skal ut. 

Sitter hun å leser hver dag fra kl 1730-22 før en prøve? Syns det hørtes voldsomt ut,men kanskje det er det som måtil?..

Hi

ikke hver dag, bare dagen før prøven :)

Anonymkode: 511f3...0ef

Annonse

Minste har lekser dag til dag. Lekser skal gjøres rett etter skolen. Innleveringer skal jobbes med hver dag fra oppgaven tildeles til den skal innleveres. Har ikke prøver. Bruker i snitt 30 min på skolearbeid hver dag

Eldste har ikke lekser. Innleveringer skal jobbes med hver dag fra tildeling til innlevering. Prøver skal leses til hver dag fra hun får vite det til prøven er. Bruker i snitt 15 min hver dag

Anonymkode: 0eb1d...06b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...