Gå til innhold

Hvordan tenker du om kvinner som har sex med gifte menn?

Anbefalte innlegg

NotNaomi skrev (13 minutter siden):

Det er nok av single menn som vil ha uforpliktende forhold. For tiende gang. Da er man likestilt. Det blir man aldri når den ene har en annen som kommer først. 

Jeg ser det fra en litt annen vinkel, men er enig - det florerer av single menn som bare vil ha sex. Jeg vil påstå at på Tinder er det 90 prosent slike. Så det er ingen grunn til å gå etter gifte menn for å slippe forpliktelser. 

Anonymkode: 89e30...c9f

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ser det fra en litt annen vinkel, men er enig - det florerer av single menn som bare vil ha sex. Jeg vil påstå at på Tinder er det 90 prosent slike. Så det er ingen grunn til å gå etter gifte menn for å slippe forpliktelser. 

Nei det er et argument som overhodet ikke holder. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Har du ikke hørt om "elskerinnetalen"? "Min kone forstår meg ikke, vi har ikke sex, vi er kun sammen på grunn av barna/fordi kona er syk/fordi min mor er syk og hun liker kona/fordi jeg ikke har råd til å skilles akkurat nå". Så plutselig blir kona gravid (sikkert ved hjelp av hellig ånd), de poster bilder fra familieselskaper og ferier sammen, det viser seg at verken kone eller mor er syk og så videre. Selvfølgelig driver ikke alle utro menn med slik. Men altfor mange (dumme) elskerinner tror på disse talene og venter i det uendelige. Og mannen hadde selvfølgelig aldri til hensikt å forlate familien, men han vet jo at akkurat denne elskerinnen ikke gidder å fortsette med sex hvis han sier at det bare er sex. Da er vi over i utnyttelse av (dumme) damer. 

Men det er da ikke gitt at man i det hele tatt bryr seg om hva han gjør kona utover at man vet hun finnes. Voksne damer tar ansvar for eget liv.

Anonymkode: 8210a...cc1

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har du ikke hørt om "elskerinnetalen"? "Min kone forstår meg ikke, vi har ikke sex, vi er kun sammen på grunn av barna/fordi kona er syk/fordi min mor er syk og hun liker kona/fordi jeg ikke har råd til å skilles akkurat nå". Så plutselig blir kona gravid (sikkert ved hjelp av hellig ånd), de poster bilder fra familieselskaper og ferier sammen, det viser seg at verken kone eller mor er syk og så videre. Selvfølgelig driver ikke alle utro menn med slik. Men altfor mange (dumme) elskerinner tror på disse talene og venter i det uendelige. Og mannen hadde selvfølgelig aldri til hensikt å forlate familien, men han vet jo at akkurat denne elskerinnen ikke gidder å fortsette med sex hvis han sier at det bare er sex. Da er vi over i utnyttelse av (dumme) damer. 

Også har man de som bare syns de får for lite sex hjemme og finner det andre steder. Han jeg ligger med skryter hemningsløst av kona, sier han elsker henne (jeg har sagt det umulig kan stemme siden han er utro) at hun er snill og god osv osv. Men han får rett og slett det han anser for for lite sex. Så da kommer han til meg. Jeg sier nei hvis jeg ikke vil. Det er ikke et problem. Sier han nei når jeg spør, så spør jeg noen andre. No biggie

Anonymkode: 44bbe...626

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Også har man de som bare syns de får for lite sex hjemme og finner det andre steder. Han jeg ligger med skryter hemningsløst av kona, sier han elsker henne (jeg har sagt det umulig kan stemme siden han er utro) at hun er snill og god osv osv. Men han får rett og slett det han anser for for lite sex. Så da kommer han til meg. Jeg sier nei hvis jeg ikke vil. Det er ikke et problem. Sier han nei når jeg spør, så spør jeg noen andre. No biggie

"Så da kommer han til meg" 

Right. Selvrespekt er ikke så viktig? 

NotNaomi skrev (39 minutter siden):

Objektivt så er det uansett en annen kvinne som kommer først når mannen er gift. Hensynet til henne. Gjerne en hel familie. Det er jo bare et faktum. 

Tja, jeg tror ikke jeg ville kalt det et faktum at en annen kvinne, altså konen, kommer først. Jeg hadde i hvert fall ikke følt meg som veldig først i rekka om mannen min risikerte både ekteskapet med meg og det å holde familien samlet for å ha sex med en annen kvinne. Som kone hadde jeg i et slikt tilfelle tvert imot følt meg veldig nedprioritert.

Anonymkode: 603e9...35d

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Synes han det er greit at du går til andre når han er utilgjengelig? 

NotNaomi skrev (4 minutter siden):

Hva har det med selvrespekt å gjøre?

Er det helt umulig for deg å innse at for enkelte kvinner så er sex bare sex, og ikke noe man trenger å dra verken selvrespekt, utnyttelse eller andre følelser inn i?

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det er nettopp sånne situasjoner jeg sikter til når jeg skriver "hvis mannen lover gull og grønne skoger". Lureri, løgn, bevisst fører kvinner bak lyset osv. Helt enig med deg.

Anonymkode: 88031...aa2

Gjest NotNaomi

Tja, jeg tror ikke jeg ville kalt det et faktum at en annen kvinne, altså konen, kommer først. Jeg hadde i hvert fall ikke følt meg som veldig først i rekka om mannen min risikerte både ekteskapet med meg og det å holde familien samlet for å ha sex med en annen kvinne. Som kone hadde jeg i et slikt tilfelle tvert imot følt meg veldig nedprioritert.

Nei, du hadde muligens ikke følt det sånn, men han ville jo uansett måtte ta hensyn til deg og familien først når det gjaldt hva den andre kvinnen ville. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Hva har det med selvrespekt å gjøre?

Er det helt umulig for deg å innse at for enkelte kvinner så er sex bare sex, og ikke noe man trenger å dra verken selvrespekt, utnyttelse eller andre følelser inn i?

Jeg skjønner ihvertfall at noen kvinner gjør hva som helst for å få sex... Som at når du er til disposisjon for en mann som er lykkelig i ekteskapet men "trenger mer sex" og du bare er den som dekker det behovet. Litt av en myndighet man har da gitt. 

NotNaomi skrev (7 minutter siden):

Stemmer for at kvinner skal få gjøre seg opp sin egen mening om hva selvrespekt er, i stedet for å få det pålagt av andre kvinner gjennom rimelig tynt fordekt fordømmelse. Ikke sikkert at du ser hvor ladet spørsmålet ditt er, men det hopper i hvert fall ut fra skjermen for meg.

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Nei, du hadde muligens ikke følt det sånn, men han ville jo uansett måtte ta hensyn til deg og familien først når det gjaldt hva den andre kvinnen ville. 

Hensyn til meg? Når han går og har sex med en annen kvinne?

Annonse

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg skjønner ihvertfall at noen kvinner gjør hva som helst for å få sex... Som at når du er til disposisjon for en mann som er lykkelig i ekteskapet men "trenger mer sex" og du bare er den som dekker det behovet. Litt av en myndighet man har da gitt. 

For det har ikke slått deg at også kvinnen nettopp får sitt behov dekket når hun har sex med den gifte mannen? Og hvor kommer "disposisjon" og "myndighet" inn i bildet? Kvinnen gjør vel seg selv nøyaktig så disponibel som hun selv ønsker å være, og hun tar den myndigheten hun trenger å ta for å ha kontroll i livet sitt.

Hjelpes, du har jo et mer elendig kvinnesyn enn mange menn!

Gjest NotNaomi

Stemmer for at kvinner skal få gjøre seg opp sin egen mening om hva selvrespekt er, i stedet for å få det pålagt av andre kvinner gjennom rimelig tynt fordekt fordømmelse. Ikke sikkert at du ser hvor ladet spørsmålet ditt er, men det hopper i hvert fall ut fra skjermen for meg.

Jeg fordømmer ikke. Men jeg gjør meg opp tanker her når jeg ser hva flere som forsvarer å ha sex med gifte menn skriver. 

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Synes han det er greit at du går til andre når han er utilgjengelig? 

Ja, herlighet. Det har han ingenting med. Det er ikke meg han har lovet troskap til

NotNaomi skrev (17 minutter siden):

Det handler da overhodet ikke om selvrespekt. Her tror jeg du har misforstått begrepet. JEG bestemmer selv om jeg vil ha sex med han eller ikke. Hadde jeg gjort meg utilgjengelig for alt og alle for å vente på han, da kan man begynne å snakke om mangel på selvresepekt.

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

For det har ikke slått deg at også kvinnen nettopp får sitt behov dekket når hun har sex med den gifte mannen? Og hvor kommer "disposisjon" og "myndighet" inn i bildet? Kvinnen gjør vel seg selv nøyaktig så disponibel som hun selv ønsker å være, og hun tar den myndigheten hun trenger å ta for å ha kontroll i livet sitt.

Hjelpes, du har jo et mer elendig kvinnesyn enn mange menn!

Og jeg mener jo tvert i mot at jeg har et bedre kvinnesyn. Å være en som kun "får dekket sitt behov" ved å ha sex med en gift mann.. Hvor de ikke er likeverdige i forholdet.. vel. 

Jeg ville aldri ha latt meg utnytte på den måten. Jeg ville heller aldri vært den som forårsaket at en annen kvinne ble bedratt. Never. Det er fordi jeg setter meg inn i den situasjonen. 

Så vi kan jo diskutere kvinnesyn..  🙂

Endret av NotNaomi
NotNaomi skrev (15 minutter siden):

Og jeg mener jo tvert i mot at jeg har et bedre kvinnesyn. Å være en som kun "får dekket sitt behov" ved å ha sex med en gift mann.. Hvor de ikke er likeverdige i forholdet.. vel. 

Jeg ville aldri ha latt meg utnytte på den måten. Jeg ville heller aldri vært den som forårsaket at en annen kvinne ble bedratt. Never. Det er fordi jeg setter meg inn i den situasjonen. 

Så vi kan jo diskutere kvinnesyn..  🙂

At de ikke er likeverdige i forholdet og at kvinnen blir utnyttet er jo bare din påstand, og ikke en sannhet. Du tviholder på din forestilling om den stakkars, utnyttede kvinnen som har som høyeste ønske å bli elsket for evig og alltid av mannen hun har sex med, og slemme mannen som bare utnytter henne. Nå er det jo ganske mange kvinner som forteller deg at det ikke er sånn, men med ditt kvinnesyn klarer du ikke å innse at kvinner flest har kontroll i eget liv. 

NotNaomi skrev (14 minutter siden):

Ja? Han ville jo prioritert deg om dere hadde planer osv. Deg og familien. 

Og så ville han bortprioritert meg når han hadde sex med elskerinnen sin. Sånn sett hadde både jeg og elskerinnen blitt prioritert og bortprioritert.

Meg hadde han bedratt og løyet til i tillegg.

Gjest NotNaomi

At de ikke er likeverdige i forholdet og at kvinnen blir utnyttet er jo bare din påstand, og ikke en sannhet. Du tviholder på din forestilling om den stakkars, utnyttede kvinnen som har som høyeste ønske å bli elsket for evig og alltid av mannen hun har sex med, og slemme mannen som bare utnytter henne. Nå er det jo ganske mange kvinner som forteller deg at det ikke er sånn, men med ditt kvinnesyn klarer du ikke å innse at kvinner flest har kontroll i eget liv. 

Jøss. Dette var i aller høyeste grad dine tanker, og ikke mine 🙂 jeg syns ikke synd på noen, hvilket jeg har gjentatt mange ganger her. Jeg har heller ikke i nærheten så romantiske forestillinger om sex som du tydeligvis er mer kjent med. 

Så jeg vet virkelig ikke hvorfor " så mange kvinner" forteller meg noe så irrelevant ift det jeg mener? 

Jeg mener at man skal være likeverdige i et forhold. Om en kvinne mener at hun er likeverdig når mannen styrer når de kan møtes, så ok... Når kvinnen vil møtes og mannen ikke kan på grunn av kona og familien så ok... Hvis dette er å være likeverdige for deg, så får du jo mene det. 

Jeg syns jo også at det er påfallende få som setter seg inn i kona sitt sted her. Kanskje det er et godt kvinnesyn og tegn på at man som kvinne er selvstendig og har kontroll, om man ikke gidder å bry seg også? Vil ikke forundre meg om du også vil argumentere for at det er en god sak å ikke ha empati 🙂

NotNaomi skrev (17 minutter siden):

Om en kvinne mener at hun er likeverdig når mannen styrer når de kan møtes, så ok... Når kvinnen vil møtes og mannen ikke kan på grunn av kona og familien så ok... Hvis dette er å være likeverdige for deg, så får du jo mene det. 

Ja,  nettopp, det er jo det jeg sier. At det er mannen som bestemmer når han kan treffes og ikke innbærer ikke at elskerinna ikke føler seg likeverdig med ham. Du vet, det er ikke gitt at elskerinna nødvendigvis alltid kan treffe mannen når han ønsker heller? Det KAN jo hende elskerinna ikke bare sitter og venter på ham, men har andre forpliktelser eller fornøyelser hun bruker tid på?

Og når det gjelder empati for kona: Man kan fint ha empati med kona, men likevel mene at kvinner som har sex med gifte menn ikke blir utnytta eller ikke er likeverdige i det uforpliktende forholdet. Personlig mener jeg at det først og fremst er de som har gifta seg som bør ha empati med hverandre, ettersom det er disse som har forpliktet seg til å være trofaste. 

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hensyn til meg? Når han går og har sex med en annen kvinne?

Sex er ikke det aller viktigste her i verden. Selvfølgelig er konen prioritert først hvis mannen tilbringer mesteparten av sin fritid med henne og eventuelle barn, og elskerinnen får smuler. Men jeg forstår at noen elskerinner ønsker å tro at de er førsteprioritet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...