Gå til innhold

Hvordan går det med julegavene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Ca 45 gaver 😱😱- kjøpt 10-12 stykker så langt. Satser på å jobbe ned forventninger i år og handle mye på nett. Utfordringen er at alle gleder seg til «de beste gavene»- fordi jeg vanligvis finner den «rette» gaven til alle, elsker å gi gaver, men tiden strekker ikke til/ hodet er fult og kapasiteten redusert gitt! Jul blir det uansett! 

Anonymkode: 2418e...08e

De enkle til familien går seg til næremer jul. da vet jeg hva de ønsker seg. de som jeg kjåper med foreldrene mine til storfamilien min blir innkjøpt i en razzia  med liste i November. De vanskelige gavene til voksne er delvis lagd selv, ala krydder, julebakst, syltetøy . der  vet jeg planen men trenger ikke starte enda.

jeg syns det vanskeligste er å finne på noe, ikke innkjøpet. og tanken bak er det som tar tid...

Anonymkode: 58376...74c

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Ca 45 gaver 😱😱- kjøpt 10-12 stykker så langt. Satser på å jobbe ned forventninger i år og handle mye på nett. Utfordringen er at alle gleder seg til «de beste gavene»- fordi jeg vanligvis finner den «rette» gaven til alle, elsker å gi gaver, men tiden strekker ikke til/ hodet er fult og kapasiteten redusert gitt! Jul blir det uansett! 

Det var mange. Gir du da til alle voksen som barn og er stor familie? 

Anonymkode: 90e5a...30e

Har heldigvis svært få, må ikke kjøpe mer enn to, men kan være det blir noen småpakker til til noen andre. Den ene faste jeg kjøper er en fast ting vedkommende får hvert år, og så må jeg finne noe lite i tillegg, mulig jeg lager noe der. Den andres gave har jeg lagt av i en butikk, men lurer nå på om jeg kanskje har bommet på størrelsen, så er litt nervøs for akkurat det i øyeblikket, må få sjekket det denne uken.

Anonymkode: 47c5e...e4e

Annonse

11 hours ago, Anonym bruker said:

Her er målet å enten lage eller handle alt brukt eller på tilbud denne julen. Morsomt prosjekt og godt i gang. Akkurat begynt på grytekluter til mamma.

Anonymkode: f25dc...4e2

har ikke begynt, fordi min far og mine tantebarn har bursdag denne mnd da er det lurt og se hva de får først,men begynner nok så smått i November :)

Anonymkode: 7d266...961

Jeg har en del strikking som må gjøres. To gaver er ferdige. Har igjen ca. 5 å lage. Har kjøpt to brukt. Har ganske mange igjen, men koser meg egentlig med det. Litt mer stressa for julekalenderne jeg skal lage.

Anonymkode: fbdda...073

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har kjøpt 28 av 42 

Blir ferdig ila November. 🥰

Anonymkode: d9079...300

Er det ikke deilig å være i forkant? Når desemberlønna kommer er alt gjort, og når desember er full av gode møter og fine avslutninger og forberedelser slipper man å hastehandle eller strikke som en gal 😂.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Er det ikke deilig å være i forkant? Når desemberlønna kommer er alt gjort, og når desember er full av gode møter og fine avslutninger og forberedelser slipper man å hastehandle eller strikke som en gal 😂.

Ja, det er det beste! 

Å slippe "jule-stria" som alle klager over, og bare nyte jule-kosen 🥰 I hele desember 🥰

Anonymkode: d9079...300

Anonym bruker skrev (På 19.10.2022 den 16.45):

Det var mange. Gir du da til alle voksen som barn og er stor familie? 

Anonymkode: 90e5a...30e

Både voksne og barn ja, og relativt stor fam. Både foreldre, 2sett svigerforeldre, fire søsken med familie, og endel fadder/familien ( venner vi er faddere til barna og motsatt). Voksne får stortsett pargaver, og gjerne hjemmelagd syltetøy eller annen kortreist mat fra heimkommunen min f.eks. 

vi har på en måte lagt opp til det selv siden vi liker å glede, og gi gode/rette gaver, men kjenner på at det begynner å bli i overkant nå 😅😅😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...