Gå til innhold

Hva prøvde Siri Kristiansen å formidle på "Kåss til kvelds" ?

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi

Hun fortalte at hun alltid hadde ønsket å være svindler. Hun kjøpte loddbok i bokhandel og lurte nabolaget for 5000 kr ved å selge falske lodd, og så fikk hun noen voksne til å gå på polet og kjøpe alkohol som hun spanderte på venninner på hyttetur. Hun sa hun var "barn" da det skjedde. Hun elsker å jukse i spill, og så på seier i spill som større prestasjon ved juks fordi hun da lurte "systemet" i tillegg. Hun var forelsket i David Toska da hun gikk på skolen, og da hun fødte den andre babyen sin, så ble det store komplikasjoner. Hun hadde sett på TV at de ved sånne hendelser at de alltid da reddet babyen, men det ville ikke hun at de skulle gjøre. Hun hadde et barn fra før og ville ikke at mannen og barna måtte lete etter en ny mamma. Hun fikk bare ropt til mannen i krisen som oppsto at det viktigste var at hun overlevde. 

Jeg la merke til at det ikke var så mange som lo og klappet av dette, men hva var det hun ville formidle ved å fortelle alt det her? Hun satt ikke seg selv akkurat i noe veldig godt lys. 

Fortsetter under...

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hun fikk deg interessert, gjorde hun ikke? Alt for oppmerksomhet og rampelys. 

Anonymkode: a4fc9...5da

Selvfølgelig ble jeg interessert, for det er ikke sånt folk akkurat sitter og forteller. Dessuten er juks så no go for meg som det kan få blitt 🙂 skjønner overhodet ikke gleden av å vinne ved juks. Men jeg tror ikke at hun gjorde det for å få oppmerksomhet? Jeg har en følelse av at hun ville formidle noe..

NotNaomi skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig ble jeg interessert, for det er ikke sånt folk akkurat sitter og forteller. Dessuten er juks så no go for meg som det kan få blitt 🙂 skjønner overhodet ikke gleden av å vinne ved juks. Men jeg tror ikke at hun gjorde det for å få oppmerksomhet? Jeg har en følelse av at hun ville formidle noe..

Ok. Da må du vel ha en formening om hva hun ville formidle. 

Jeg så ikke programmet, så kan ikke hjelpe deg mer. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ok. Da må du vel ha en formening om hva hun ville formidle. 

Jeg så ikke programmet, så kan ikke hjelpe deg mer. 

Jeg er ikke sikker. Det kan være flere ting. Du trenger ikke å ha sett programmet for hun sa akkurat det jeg skriver 🙂

NotNaomi skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke sikker. Det kan være flere ting. Du trenger ikke å ha sett programmet for hun sa akkurat det jeg skriver 🙂

Men hva vil du vite da? Ingen vet vel mer om hva hun ville formidle enn deg?

Du er svært opptatt av såkalte kjendiser og deres liv?

Annonse

I "Kåss til kvelds" gir man litt av seg selv. Historier som ikke har blitt fortalt før, som kan fortelle litt om personen. Om alt er sant av det de forteller, er vel en annen sak. (Mener ikke at de lyver,  men kanskje de legger til litt for å få historien litt mer interessant). Jeg tror ikke det ligger noe mer bak. Jeg la ikke merke til at ikke så mange lo.

At du hang deg så mye opp i det at du gjenforteller det feilfritt, får meg til å lure på hva du ønsker å oppnå. 

Anonymkode: 089e6...4b1

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Men hva vil du vite da? Ingen vet vel mer om hva hun ville formidle enn deg?

Du er svært opptatt av såkalte kjendiser og deres liv?

Hva andre tenkte, kun det. Jeg syns jo at det er naturlig å reagere på slike uvanlige uttalelser da. 

Jeg er svært opptatt av mennesker, kjendiser eller ei. 

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

I "Kåss til kvelds" gir man litt av seg selv. Historier som ikke har blitt fortalt før, som kan fortelle litt om personen. Om alt er sant av det de forteller, er vel en annen sak. (Mener ikke at de lyver,  men kanskje de legger til litt for å få historien litt mer interessant). Jeg tror ikke det ligger noe mer bak. Jeg la ikke merke til at ikke så mange lo.

At du hang deg så mye opp i det at du gjenforteller det feilfritt, får meg til å lure på hva du ønsker å oppnå. 

Anonymkode: 089e6...4b1

Jeg skjønner at de vil komme med noe nytt. Jeg så på akkurat denne episoden fordi ei skrev her inne at hun ikke likte holdningene Mayoo viste der. Så siden jeg liker han, så tenkte jeg å sjekke det ut, og syns han bare var som alltid uten noe oppsiktsvekkende eller negativt. Og da hørte jeg jo hva Siri K. fortalte også. 

Jeg ønsker ikke oppnå annet enn å se om andre tenkte at hun ville formidle noe. Hvorfor så mistenksom? 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror hun smurte godt på i et forsøk på å være morsom, og i mine øyne lykkes hun ikke. 

Anonymkode: 5b1d1...433

Enig i dette

Anonymkode: 8e173...b4e

NotNaomi skrev (2 timer siden):

Hva andre tenkte, kun det. Jeg syns jo at det er naturlig å reagere på slike uvanlige uttalelser da. 

Jeg er svært opptatt av mennesker, kjendiser eller ei. 

Det blir kun ren spekulering. Hva er vitsen med det?

Anonymkode: 10cd5...a18

Annonse

NotNaomi skrev (Akkurat nå):

Vitsen er å kanskje tenke at folk har en hensikt med å si det de gjør. 

Men det er jo ingen her som kan svare deg på hva hensikten til Siri var, det kan en bare spekulere i.

Anonymkode: 8be23...934

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Men det er jo ingen her som kan svare deg på hva hensikten til Siri var, det kan en bare spekulere i.

Så klart. Kanskje jeg heller burde spurt hvordan folk reagerte på det hun sa. Det ville kanskje vært bedre. 

Gjest NotNaomi

Med det hun sa, så er hun med på å normalisere at en er ikke alltid perfekt! Og det trenger en heller ikke være! Og en trenger heller ikke være PC!

Anonymkode: 09718...fe5

Min tanke også. Jeg reagerte selv og elsker at hun utfordret meg på min moral. 

NotNaomi skrev (6 minutter siden):

Så klart. Kanskje jeg heller burde spurt hvordan folk reagerte på det hun sa. Det ville kanskje vært bedre. 

Det er noe annet. Jeg synes hun var cringe. Mislykket forsøk på å være morsom.

Anonymkode: 10cd5...a18

NotNaomi skrev (3 minutter siden):

Min tanke også. Jeg reagerte selv og elsker at hun utfordret meg på min moral. 

Men er det egentlig noe å reagere på? 

Gjest NotNaomi

Men er det egentlig noe å reagere på? 

At folk ønsker å svindle og har lurt folk for 5000 kr? At hun elsker å jukse? Ja, for meg er det noe å reagere på. Du trenger jo ikke det.

NotNaomi skrev (14 minutter siden):

At folk ønsker å svindle og har lurt folk for 5000 kr? At hun elsker å jukse? Ja, for meg er det noe å reagere på. Du trenger jo ikke det.

Noe som skjedde da hun var et barn.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Noe som skjedde da hun var et barn.

Hun var jo ikke et barn da hun uttalte at barn nummer to ikke skulle reddes.

Jeg så heller ikke programmet. Fikk hun barn nummer 2, eller døde det? @NotNaomi

Mrs Remington skrev (13 minutter siden):

Jeg så heller ikke programmet. Fikk hun barn nummer 2, eller døde det? @NotNaomi

Men kjære, det er klart at barnet overlevde. Ærlig talt. 

Mrs Remington skrev (15 minutter siden):

Men nå er ikke dette noe hi skrev i det innlegget som jeg siterte. Så det du driver med her er jo bare tull. Og det spørsmålet ditt, jeg er helt målløs.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Men kjære, det er klart at barnet overlevde. Ærlig talt. 

Nei, det står ingenting i teksten om at barnet overlevde, så det er ikke klart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...