Gå til innhold

Forslag til stillesittende hobbyer?

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjennom en operasjon og det kommer til å bli måneder der jeg må holde meg mye i ro. Jeg er ikke en person som er flink til det, så jeg tenker at jeg må ha noe å gjøre annet enn å strikke, lese og se på serier. Det må kunne gjøres sittende i en god stol med bena opp. Forslag?

Anonymkode: 18329...8b6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434927-forslag-til-stillesittende-hobbyer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lære deg å spille et instrument? Kan være så enkelt som en blokkfløyte, for å få inn konsentrasjon, lære noter, pust, undersøke nye typer musikk. Men det er andre instrumenter du sikkert også kan spille - et keyboard, tverrfløyte, gitar, klarinett kanskje? Langeleik.

Ellers, puslespill?

Eller begynn å lære deg et nytt språk, ta et annet nettbasert kurs innen enten noe du har bruk for i jobb eller bare noe du har hatt lyst å sette deg inn i, men ellers aldri helt føler du har tid til.

Anonymkode: b3f87...257

Annonse

Slike nye tegnebøker, kommer ikke på hva det heter men de er i mange dagligvare/narvesen, samt bokhandel osv. Jeg liker å bruke tusj istede for fargeblyanter. Det går igjennom i noen, men da tar jeg heller annenhver side. Ene ungen bruker fargeblyanter. 
Er også noe lignende med prikk til prikk, noen av de er skikkelig hjernetrim og kos. Har en med tall opp til 1000 prikker, den er i overkant stor syns jeg, men er gøy også. Meg og ungene får dilla på dette og tegnebøker til tider, så vi har ett riktutvalg. Passet perfekt å ha når ene dattra ble sengeliggende i lang tid. 

Tegne, strikke, hekle, male er ting som går når en ikke skal bevege seg for mye. Lærte meg silkemaling i sommer, dattra skulle lage noe og fikk låne malings til farmor. Siden hu har tolmodighet på minussia såmåtte jeg overta og det var faktisk veldig gøy. Farmor hadde aldri hørt eller sett teknikkene vi brukte, men vi hadde titta på pintrest og prøvd oss frem. Så selv uten å beherske de typiske silkemalings teknikkene så var vi fornøyde med resultatet og vi har prøvd oss på mere også. 

Anonymkode: 50bf7...52e

Annonse

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Nå ble jeg nysgjerrig. Er det noe som voksne driver med?

Ja det er veldig gøy 🙂, har mange kvadratiske brett, så kan du lage mange forskjellige fine bilder. Litt sånn broderi lignende når det kommer på veggen, . 

Fant bare denne nå, men bare ett eksempel. Jeg har ett tigerhode. 

https://www.jollyroom.no/leker/tegning-hobby/perler-perlebrett/hama-midi-art-sunflowers-perlesett-10000-brikker?gclid=Cj0KCQjwnbmaBhD-ARIsAGTPcfUt4xhl9j23CsQQsA1u1S8xxdvuUElAfl3_sNvUadY0ii7UifcCOKYaAgVWEALw_wcB

Mye kult på pinterest

https://no.pinterest.com/pin/524458319117534443/

Håper linken virker nå da. 

Anonymkode: e5025...242

Tusen takk altså! Så masse ideer! Flere jeg aldri har hørt om en gang. Nå skal jeg virkelig undersøke og se om det er noe jeg har lyst til å prøve ut. Broderi er det også lenge siden jeg har prøvd meg på. Har ikke hatt tålmodighet, men nå må jeg jo nesten bare ha det. 

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Studere noe. Det er mange kurs og fag du kan ta helt gratis, hjemmefra, som til og med gir studiepoeng.

Strikke.

Pusle.

Knippe.

Skrive en bok.

Anonymkode: 3f9d1...cac

Hva er knippe?

Anonymkode: 23f1a...15b

oslofrk skrev (2 timer siden):

Brodere bunad? Geriljabroderi (drøye små-tekster = gøy!)

Geriljabroderi. Der har vi det! Det skal jeg i hvert fall prøve meg på. Det kan det jo bli noen morsomme gaver ut av også. Takk for tipset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...