Gå til innhold

Har du navnesøstre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du googler deg, får du opp navnesøstre? Har det skapt noen problemer eller artige situasjoner?

Jeg møtte tilfeldig en gammel skolekamerat som jeg etter en stund forstod at trodde at jeg hadde blitt voldsomt rik på et produkt 😂😂😂. Det var nok hun andre....

Anonymkode: 3153d...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er den eneste i landet som heter det jeg heter. Men vært borti ett par andre som har opplevd samme som deg. Blant annet fikk eksen min masse mail med skikkelig tung litteratur og masse fagstoff, med spørsmål om tilbakemeldinger og innvendinger. Mannen var jo dum som et stykke brød, og navnebroren var en anerkjent professor. Har en kollega som har samme navn som en annen kollega i foretaket. Han har og fått masse morsomme henvendelser :)

Anonymkode: 6e148...ec1

Skrevet

Ja, jeg heter nøyaktig det samme som mannens ene kusine, så jeg får innimellom både telefoner og post som egentlig er til henne. 

Anonymkode: 96e5a...a3a

Skrevet

Mei, er eneste med mitt navn. Men etternavnet har blitt koblet til en del. Blant annet en fotograf og en som var meldt savnet, og ble funnet lenge etterpå. Mange som spør om vi er i slekt

Anonymkode: 1e37b...42f

Skrevet

Ikke jeg, men bestevennen til datteren min heter det samme som mannen min. Sjelden kombinasjon av for og etternavn, så det er nesten komisk at de to traff hverandre så godt. 

Anonymkode: 95206...8f5

Skrevet

Før jeg giftet meg og byttet navn het jeg det samme som ei i andre enden av bygda. Da hendte det rett som det var at vi fikk hverandres post og telefoner. I tillegg til å ha samme navn var vi født med ett års mellomrom, hadde søstre som het det samme og var ganske like både i farger og kroppsbygning. Jeg fikk besøk på døra en gang av en gutt som hadde truffet drømmejenta kvelden før og hadde leita etter meg hele dagen fordi han hverken husket etternavn eller telefonnummer. Det eneste han huska var fornavn og utseende, så han hadde spurt seg for. Bare at det var ikke meg, det var hun andre. Det gikk også rykter om at jeg hadde blitt gravid med en annen enn kjæresten min, men det var heller ikke meg, det var henne. Hun fikk oppringing fra lokalavisa med spørsmål som gjaldt min hobby. Vi var aldri venninner, men vi kjente hverandre jo så godt at det aldri var noen krise om vi hadde åpna et brev som var til den andre. 

Anonymkode: bff6f...05f

Skrevet

Har og byttet etternavn etter at jeg gifter meg. 
Var ei så heter det samme, jeg fikk inkassokrav og telefoner, for hun stod ikke på gulesider. De søkte opp og fant meg. Endte med at jeg måtte til politiet og snakke med dem og krevde alt av kvitteringer fra inkassoselskapet og si at det kom til å komme en politianmeldelse til dem.

Spurte om inkassoselskap bare kunne finne noen som heter det samme, som ikke har samme adresse , og bare kreve inn penger, ja sa de…. 
Etter noen runder, fikk jeg brev at de hadde henlagt saken.

Men fy så ekkelt dette var.så etter navnebytte har det vært stilt.

En annen jeg kjenner, får telefoner fra sinte mennesker, der navnebroren svindler folk , politi ringer feil osv osv

Anonymkode: fe655...777

Skrevet

Nei, ingen andre i landet heter det samme som meg. Kun min familie som har dette etternavnet også. 

Skrevet

Nei, vi er få med mitt etternavn. men dersom jeg hadde byttet til mannens etternavn så hadde det vært rundt 200 av oss... Fascineres stadig av at en med samme navn som min tante er en guru i mitt fagfelt. Vi er innflyttere men her er etternavnet mitt et stedsnavn og selv om jeg ikke har slekt her lurer alle på om jeg er fra den og den gården!

Mannen har ganske vanlig navn og har fått julekort i flere år til en med likt navn ! Dette har vi prøvd å finne ut av men julekortet kom jo bare med "hilsen Per og Trine"! var kos å følge denne familien i 5 år da... ble litt kjent liksom...

Anonymkode: 3ead2...9c6

Skrevet

Nei, jeg er den eneste med mitt navn.

Anonymkode: 363a1...38e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du googler deg, får du opp navnesøstre? Har det skapt noen problemer eller artige situasjoner?

Jeg møtte tilfeldig en gammel skolekamerat som jeg etter en stund forstod at trodde at jeg hadde blitt voldsomt rik på et produkt 😂😂😂. Det var nok hun andre....

Jepp. Og vi hadde samme Gmail epost, bare at hun hadde punktum mellom for og etternavn, noe hun glemte alltid når hun la inn epost noe sted. Fikk mye rart. Mailen henne og safra uten hell, så jeg måtte bytte selv. Tom billetter kom til meg, skulle brukt dem😅

Anonymkode: 621aa...db8

Skrevet

Er kun noen få i landet som heter det samme som meg. Mannen min har et veldig vanlig navn, og en av hans navnebrødre er gift med en av de få damene som heter det samme som meg. Vet det fordi den andre mannen er i media innimellom 

Anonymkode: 72c01...ded

Skrevet

Ja jeg ble oppringt av en som skulle ha tak i en modell som heter det samme som meg. Det er leeeeenge siden da. Nå er jeg gift og heter det samme som en lite kjent kunstner.

Anonymkode: 402c1...10c

Skrevet

Vi er to i landet som har samme navnekombinasjon, fornavn, mellomnavn og etternavn.

Ingen av oss hadde det etternavnet fra fødselen av, men er gift med hver vår fetter ;)

Aldri opplevd noe spes da.

Anonymkode: 830f3...54e

Skrevet

Nei. Har et beskyttet etternavn, og et fornavn som neppe kommer på noen popularitetsliste. 

Anonymkode: e235b...219

Skrevet

Nei. Kun min slekt som har mitt etternavn og ingen i slekta med samme fornavn. 

Anonymkode: 8baf9...f95

Skrevet

Var den eneste i landet med mitt navn. Oppdaget for noen år siden at det er kommet to til, trolig 15-20 yngre enn meg. Den ene har til og med tatt samme utdanning som meg. Vi er ikke i slekt.

Sjeldent etternavn, som bare såvidt har bikket 200 personer i landet som har, to eller tre familier som ikke er i slekt som har det. Så litt merkelig at det er to andre som har fått akkurat samme fornavn som meg. De to andre har fått et mellomnavn også, men tydelig at de ikke bruker mellomnavnene til vanlig. Litt merkelig, men har ikke hatt noen episoder.

Anonymkode: 720a0...406

Skrevet

Har en, hun bor på steder jeg er fra, men har ikke opplevd forvekslinger (hun har et mellomnavn) annet enn litt usikre tinderdater som har googlet navnet mitt og lurt på om de har funnet rett person.

Eksen ble stadig forvekslet med en gammel sportshelt (ble oppringt av journalister) ettersom de hadde samme navn og drev med samme idrett (men en generasjon i mellom da).

Jeg har en inngift slektning som har én navnesøster, et helt annet sted enn hun er fra, jeg kjenner tilfeldigvis begge to 😄

Anonymkode: 22d35...df3

Skrevet

Nei, har ett litt skjeldent etternavn, bare 57 personer som heter det. Fornavnet mitt er ganske vanlig men flest eldre som heter det. 

Anonymkode: f1a45...a4a

Skrevet

Ja vi er to med samme navn og etternavn. Hun er inngiftet i slekta. Venninna mi kjenner oss begge.

Har fått en tlfsamtale som skulle vært til henne

Anonymkode: 6d169...ad6

Skrevet

Nei, bare jeg som heter det jeg heter.

Anonymkode: 0f4ac...2b8

Skrevet

Har fått tilsendt e-post med delfvis sensitiv informasjon beregnet på et annet menneske. Gav beskjed etter første gangen. Skjedde én gang til noe senere, gav beskjed igjen, og etter har det vært stille. 

Anonymkode: 3eb10...0e2

Skrevet

Mange. Jeg har et relativt vanlig etternavn, og foreldrene mine var ikke påfallende kreative når det kom til navnevalg. Fornavnet mitt var svært populært akkurat i perioden da jeg ble født, så alle vi åtte-ni stykkene med samme navn er omtrent like gamle også 😆

Jeg har fått noen feilsendte eposter, og det kommer stadig vekk noen flere selv om jeg sier fra til avsenderen. Broren min (foreldrene våre var ikke veldig kreative med navn til han heller) har fått julekort ment til noen andre, og han fikk nesten utbetalt en sum penger en gang, men tok selvfølgelig ikke mot det. Det er litt pussig at det er så mange med samme navn som meg, men jeg oppfatter det ikke som noe problem. Tvert i mot kan det være en fordel hvis man vil være litt anonym, om noen googler meg kan de ikke vite om det de finner ut er om meg eller en av de andre.

Anonymkode: 143ff...f6e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tvert i mot kan det være en fordel hvis man vil være litt anonym, om noen googler meg kan de ikke vite om det de finner ut er om meg eller en av de andre.

Det savner jeg, som har et veldig sjeldent etternavn og som er den eneste i Norge med mitt navn.

Anonymkode: 363a1...38e

Skrevet
On 10/18/2022 at 10:06 AM, Anonym bruker said:

Heter Emma, så er en del ja :P

Anonymkode: 08402...507

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...