Gå til innhold

Handle spill på PlayStation store uten lov.

Anbefalte innlegg

Sønnen på 8 år har vært inne på min PlayStation bruker og handla spill og diverse for 400 kr. Hva bør reaksjonen min være? Blir så sint. Oppdaga det fordi jeg hadde fått mail fra PlayStation store, var noe Fortnite greier til 199 +, noe i tillegg. 

Anonymkode: e7f85...8f4

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du tar det rolig opp og forteller at det ikke er greit. 

Også lærer du å sette på foreldrekontroll (hvorfor i alle dager hadde du ikke det??) 

Anonymkode: 98b88...477

Foreldrekontroll på egen bruker? Har passord på min bruker, men han skulle sjå på noe og så måtte jeg gå for å hjelpe til med noe annet imens og gløymte det ut 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Bør sette regler. Min 14 åring kjøper ikke noe til 1 kr engang på ps4 uten å spørre om lov 

Anonymkode: 6d055...b38

Har jo regler, men de brøyt han. Hva bør gjøres slik at han lærer?

Annonse

den er kjip. Been there, men med laaaangt høyere sum. Så mye at vi valgte å ta av sparepengene hans. Mest fordi vi inndro spillkonsollen og da fortsatte han å kjøpe på mobilen. Så her ble det ingen "konsekvens", men en real straff! 

Men snakk med han, si at det ikke er grei, sett på foreldrekontroll så alt kjøp må gå gjennom deg. Klart det er fristende å kjøpe masse ting, min 8 åring maser i eininga om å få og få, men det går jo ikke. Han kjøper ikke noe uten lov da, heldigvis. Men hadde han gjort det, når han visste det ikke var greit, så hadde han ikke fått spille på en stund.

Anonymkode: 7bd3f...1bb

Anonym bruker skrev (1 time siden):

den er kjip. Been there, men med laaaangt høyere sum. Så mye at vi valgte å ta av sparepengene hans. Mest fordi vi inndro spillkonsollen og da fortsatte han å kjøpe på mobilen. Så her ble det ingen "konsekvens", men en real straff! 

Men snakk med han, si at det ikke er grei, sett på foreldrekontroll så alt kjøp må gå gjennom deg. Klart det er fristende å kjøpe masse ting, min 8 åring maser i eininga om å få og få, men det går jo ikke. Han kjøper ikke noe uten lov da, heldigvis. Men hadde han gjort det, når han visste det ikke var greit, så hadde han ikke fått spille på en stund.

Anonymkode: 7bd3f...1bb

Jeg lot han betale fra egne sparepenger. Hvordan ta på foreldrekontroll? Trodde den var på.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Har jo regler, men de brøyt han. Hva bør gjøres slik at han lærer?

Først og fremst må du gortelle ham at du desverre ikke kan stole på ham lenger etter hva han har gjort. Det innebærer at han ikke kan få se på noe på din bruker uten at du overvåker ham, hverken her eller på andre spill, eller abonnement. I tillegg bør du jo kreve tilbakebetaling av det han har stjålet. Bruk ordet stjålet så han skjønner det. Hvis han ikke har penger kan det gjøres ced at gan ikke får være med på kino, i svømmehallen eller andre ting han liker, når familie skal på noe dikt som dere normalt hadde betalt for ham.

Anonymkode: bc614...f34

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg lot han betale fra egne sparepenger. Hvordan ta på foreldrekontroll? Trodde den var på.

Det hjelper jo ikke med foreldrekontroll om du lar han bruke din konto. Her er det du som har gjort den største feilen, og jeg hadde ikke krevd han for penger. Han er 8 år, for Guds skyld!

Anonymkode: 0e0f1...b9c

On 10/17/2022 at 10:33 PM, Anonym bruker said:

Sønnen på 8 år har vært inne på min PlayStation bruker og handla spill og diverse for 400 kr. Hva bør reaksjonen min være? Blir så sint. Oppdaga det fordi jeg hadde fått mail fra PlayStation store, var noe Fortnite greier til 199 +, noe i tillegg. 

da tar du pengene hans

Anonymkode: 33491...35a

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...