Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Har dere snakket noe om lengden/varigheten på terapien? Dere som har gått og avsluttet. Var det du selv som ville avslutte fordi du kjente deg "ferdigbehandlet "? Hvor lenge gikk du i terapi? Jeg har nettopp begynt i terapi hos psykiater på DPS. Anonymkode: 57cea...16a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg sitter på andre siden av bordet, så har avsluttet noen hundre terapier kanskje.. I min erfaring så kommer det et punkt i vellykkede terapier hvor både jeg og klienten kjenner at vi nærmer oss slutten. Jeg merker det ofte ved at vi snakker mye om dagligdagse ting. Samtalene blir koseligere, om jeg kan si det slik. Så da pleier jeg å tematisere avslutning, og klienten er som regel alltid enig. Ved lange terapier bruker vi en del timer på avslutning. Håper du vil føle en godt match og at du opplever at behandlingen hjelper 😊 Anonymkode: cf726...95f
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Gikk til privat traumepsykolog for noen år siden. Det var hun som avsluttet, da hun mente jeg var ferdig behandlet. Det var jeg også, men jeg likte så godt å prate med henne. Prisen var ikke like fin, så jeg er glad for at hun avsluttet og ikke bare loppet meg for penger. Gikk i ca 5 mnd. Nå skal jeg snart inn på Dps og vet det vil være mye lenger behandling denne gangen. Denne gangen skal jeg ta fatt på en kronisk dyp depresjon, noe som for meg er vanskeligere enn å jobbe med et bestemt traume. Jeg vil tro at også Dps evaluerer underveis og at dere snakker om tidsaspektet sammen. Anonymkode: 5e8e7...f6a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2022 #4 Skrevet 18. oktober 2022 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Jeg sitter på andre siden av bordet, så har avsluttet noen hundre terapier kanskje.. I min erfaring så kommer det et punkt i vellykkede terapier hvor både jeg og klienten kjenner at vi nærmer oss slutten. Jeg merker det ofte ved at vi snakker mye om dagligdagse ting. Samtalene blir koseligere, om jeg kan si det slik. Så da pleier jeg å tematisere avslutning, og klienten er som regel alltid enig. Ved lange terapier bruker vi en del timer på avslutning. Håper du vil føle en godt match og at du opplever at behandlingen hjelper 😊 Anonymkode: cf726...95f Takk for svar. Jeg synes det er vanskelig å si det jeg egentlig tenker på og vurderer å avslutte terapien nesten før vi har begynt. Tenker å se litt hvordan behandler er neste time og bestemmer meg da Anonymkode: 57cea...16a
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2022 #5 Skrevet 18. oktober 2022 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Gikk til privat traumepsykolog for noen år siden. Det var hun som avsluttet, da hun mente jeg var ferdig behandlet. Det var jeg også, men jeg likte så godt å prate med henne. Prisen var ikke like fin, så jeg er glad for at hun avsluttet og ikke bare loppet meg for penger. Gikk i ca 5 mnd. Nå skal jeg snart inn på Dps og vet det vil være mye lenger behandling denne gangen. Denne gangen skal jeg ta fatt på en kronisk dyp depresjon, noe som for meg er vanskeligere enn å jobbe med et bestemt traume. Jeg vil tro at også Dps evaluerer underveis og at dere snakker om tidsaspektet sammen. Anonymkode: 5e8e7...f6a Takk for svar. Godt å høre at du skal få hjelp for depresjonen din. Jeg er også deprimert. Anonymkode: 57cea...16a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå