Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #1 Skrevet 17. oktober 2022 Den var kjøpt FØR utgått dato. Og lagt i fryser. Så tok jeg den ut og la den på benken i natt. For å tine. Såg på datoen i morres da jeg putta den i kjøleskapet...."siste forbruksdag 07.09.22"........ Tør jeg bruke den i dag? Har vert frossen da..... Anonymkode: 7e959...8cd
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #2 Skrevet 17. oktober 2022 Ehh ja, det er jo det fryser er til da, men jeg ville ikke ha tint noe på benken over natta, hadde lagt det i kjøleskapet. I går spiste jeg kyllingfilet som var frossent ned for 1 år siden, det var ikke noe galt med den. Anonymkode: 1d785...ed1
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #3 Skrevet 17. oktober 2022 Hvis det å fryse ned ikke forlenger holdbarheten, hva er da meningen med å fryse ned noe? Anonymkode: 71310...738
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #4 Skrevet 17. oktober 2022 Det er jo derfor man fryser ned, så det er helt uproblematisk. Men man bør alltid tine i kjøleskap, ikke på benken... Anonymkode: fab14...c8d
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #5 Skrevet 17. oktober 2022 Morsomt! Det er jo derfor man fryser matvarer. Spiste pølser i går som gikk ut i juni😊 Anonymkode: 05979...8dd
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #6 Skrevet 17. oktober 2022 Jeg kjøper stadig vekk varer som går ut på dato samme dag eller om få dager, og fryser ned. Påleggspakker med tre dagers holdbarhet igjen når de fryses har tre dagers holdbarhet når jeg tiner dem (i kjøleskap) og bruker dem. Hvis du tinte en stor filet, så kan det ha gått bra å tine den på kjøkkenbenken. Men om den ikke fremdeles var ordentlig kald når du stod opp i dag og la den i kjøleskapet, da hadde jeg ikke tørt å bruke den, for bakterier utvikler seg raskt i kylling og kalkun. Anonymkode: 00460...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå