Gå til innhold

Hva er hensikten?

Anbefalte innlegg

En person var så glad for å ha spart penger. Heldiggris var det noen som sa det var bra jobbet og annet. Så er det da noen som da har spart 5-10 ganger så mye. Er det for å si se på meg jeg er mye bedre og flinkere enn deg? Skjønner ikke poenget her. Kan ikke en person få være glad? 

Anonymkode: 09e4f...1d6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434878-hva-er-hensikten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Hun spurte jo om andre hadde spart noe. Ingen grunn til å være butthurt på den personen sine vegne.

Anonymkode: 7e508...009

Det kan være det husker jeg ikke, men jeg lurer allikevel på hvorfor de som sparer så mye mer har behov for å få det frem. Kanskje feil av meg å reagere på det da.  

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det kan være det husker jeg ikke, men jeg lurer allikevel på hvorfor de som sparer så mye mer har behov for å få det frem. Kanskje feil av meg å reagere på det da.  

Det er ikke bare du som reagerer. 

Anonymkode: e871b...1f1

Når man avslutter med å spør om andre har spart noe, får man jo svar. Er man bare ute etter ros og et klapp på skulderen fordi man har vært flink, avlutter man ikke med det spørsmålet. Var det du som skrev innlegget, siden du tar deg så nær av at det finnes andre som har spart mer? Stod ingenting om at man måtte ha spart under en viss sum for å få svare. Og nei, jeg svarte ikke i den tråden. Har ikke spart en krone denne mnd heller.

Anonymkode: 45c28...ce0

Jeg tenker også at alle stod fritt til å svare hva de selv hadde spart i den tråden. Uten at noen bør ta seg nær av det. Selv svarte jeg ikke i tråden, men når jeg leser den nå så ser jeg ingen gale svar der. Vi har alle forskjellige utgangspunkt og forskjellig økonomi. Det må være lov at det spriker på et sånt spørsmål. Selv sparer vi hver måned , men mindre enn vanlig denne måneden pga uforutsette regninger. Kunne svart at jeg sparte 5000 kr i den tråden uten at det hadde fornærmet noen og svart 15000 en annen måned og det hadde blitt galt…

Annonse

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner ikke hensikten med denne tråden. Henge ut folk der for å være kjipe, når ingen i den tråden var kjipe synes jeg er unødvendig.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Dette var ikke for å henge noen ut. Lurte bare hva hensikten er? Og ikke bare i dette innlegget. 

Hensikten med å svare hvis det man svarer er større eller mer enn andre? Betyr ikke det bare at man et forskjellige da?

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette var ikke for å henge noen ut. Lurte bare hva hensikten er? Og ikke bare i dette innlegget. 

Men har ikke alle lov å svare da, når det spesifikt blir spurt om det er noen andre som har spart noe? Tåler man ikke å høre at andre har mer penger enn seg selv, spør man ikke heller.

Anonymkode: 45c28...ce0

mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden):

Hensikten med å svare hvis det man svarer er større eller mer enn andre? Betyr ikke det bare at man et forskjellige da?

Om jeg leste dette innlegget og kunne selv kunne spare 20.000 kr i mnd. Ville jeg svart så bra, men ikke skrevet hva jeg selv sparte. Folke er forskjellig. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Om jeg leste dette innlegget og kunne selv kunne spare 20.000 kr i mnd. Ville jeg svart så bra, men ikke skrevet hva jeg selv sparte. Folke er forskjellig. 

Hvorfor ville du ikke det, når hi spør om andre har spart og forteller hvor mye hun selv har spart. jeg synes denne tråden her er så kjip og unødvendig, den oppdragelsen visse av dere føler for å bruke mot andre stadig vekk her er jeg ordentlig lei av., og spesielt når den er så feilrettet som den er i dette tilfellet.

Annonse

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Hvorfor ville du ikke det, når hi spør om andre har spart og forteller hvor mye hun selv har spart. jeg synes denne tråden her er så kjip og unødvendig, den oppdragelsen visse av dere føler for å bruke mot andre stadig vekk her er jeg ordentlig lei av., og spesielt når den er så feilrettet som den er i dette tilfellet.

Jeg har ikke lest tråden det snakkes om. Men for å svare helt generelt enten spørsmålet kommer på et forum eller i virkeligheten så hadde jeg om noen hadde fortalt at det hadde spart penger, svart noe sånn som "Så bra" eller "Jeg er imponert over deg" - i en eller annen variant. Hadde personen samtidig med å fortelle at hun har spart penger om det var andre som har spart, kunne jeg godt å ha svart at jeg hadde spart x-antall kroner. Men om jeg visste at dette var en person med langt dårligere råd enn meg, hadde jeg bare svart noe sånn som at jeg heldigvis klarte å spare litt, uten nødvendigvis briljerte med noen sum.  

Anonymkode: 20b5c...7a9

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke lest tråden det snakkes om. Men for å svare helt generelt enten spørsmålet kommer på et forum eller i virkeligheten så hadde jeg om noen hadde fortalt at det hadde spart penger, svart noe sånn som "Så bra" eller "Jeg er imponert over deg" - i en eller annen variant. Hadde personen samtidig med å fortelle at hun har spart penger om det var andre som har spart, kunne jeg godt å ha svart at jeg hadde spart x-antall kroner. Men om jeg visste at dette var en person med langt dårligere råd enn meg, hadde jeg bare svart noe sånn som at jeg heldigvis klarte å spare litt, uten nødvendigvis briljerte med noen sum.  

Det er jeg enig med og ser ikke poenget med. Og det var ikke nødvendigvis bare dette innlegget. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er jeg enig med og ser ikke poenget med. Og det var ikke nødvendigvis bare dette innlegget. 

Hvis ikke man vil ha svar på spørsmålet man stiller, så må man la være å stille det, jøssenavn altså.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er fordi du har sosial kompetanse, en egenskap som mangler hos skummelt mange.

Anonymkode: 9ddba...dc4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...