Gjest NotNaomi Skrevet 14. oktober 2022 #1 Skrevet 14. oktober 2022 Den er veldig fin, hvit med bord rundt halsen og ned langs hempene foran. Problemet er at jeg ikke vet når jeg skal bruke den! Jeg går nesten alltid i kjoler og boots, og har jakker og kåper som fremhever midjen. Det er det jeg kler og trives med. Hvis jeg ikke går i kjoler, så bruker jeg skinnbukse og mer baggy bukser, og det eneste jeg kan se at den da passer til er skinnbukser og boots. Når jeg er usikker på antrekk osv, så bruker jeg å google opp ulike modeller og klær, men her fant jeg ikke mye hjelp nå. Det var bilder av damer på trappa med kaffe i vårsol eller damer i jeans, sånn litt sporty. Jeg bruker ikke jeans. Så jeg lurer på om det er akseptabelt å bruke den kofta med skinnbukse og boots, eller blir det helt feil i norske øyne? ( det var fint i speilet ) Den er jo et tradisjonsplagg, og jeg vil på en måte vise det...respekt om det gir mening. Det er ikke et plagg jeg kan bruke på tur heller, da jeg ikke akkurat er såkalt friluftsmenneske. Så hva mener dere, om dere har noen tanker her..?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #2 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg tror setedalskofta blir knallkul med skinnbukse og boots!!! Anonymkode: 5f8d8...dec
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #3 Skrevet 14. oktober 2022 Hmm, vanskelig spørsmål. Best å sjekke Primstaven først. Primstaven sier den kan brukes hver andre søndag etter den 17. og kun med hvitt, gult eller lys grønn Anonymkode: a1cf0...53c
Gjest NotNaomi Skrevet 14. oktober 2022 #4 Skrevet 14. oktober 2022 (endret) Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg tror setedalskofta blir knallkul med skinnbukse og boots!!! Anonymkode: 5f8d8...dec Takk 🙂 syns jo også at det så bra ut i speilet, og likte egentlig kontrastene. Syns kofta "skinte" enda mer også! Endret 14. oktober 2022 av NotNaomi
Gjest NotNaomi Skrevet 14. oktober 2022 #5 Skrevet 14. oktober 2022 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hmm, vanskelig spørsmål. Best å sjekke Primstaven først. Primstaven sier den kan brukes hver andre søndag etter den 17. og kun med hvitt, gult eller lys grønn Anonymkode: a1cf0...53c Det er ikke så dumt spørsmål siden jeg faktisk syns den er veldig fin og vil bruke den. Siden det er tradisjonsplagg så vet jeg søren ikke om det er uskrevne regler jeg altså.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #6 Skrevet 14. oktober 2022 Jeg bruker den typen strikkeplagg til friluftsliv. Med turbukse f.eks. Eller tilbake på hytta i kofte og ullstillongs🤪 Men skjønner at det ikke er mine stiltips du er ute etter. Kjør på med kofte og skinnbukse, høres kult ut👍🏻 Anonymkode: 92c65...69e
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #7 Skrevet 14. oktober 2022 Bruk kofta til nøyaktig det du ønsker! Det er et tradisjonsplagg, ja, men det er ikke regler for bruk. Bare bruk den, det er i grunnen det viktigste. Anonymkode: 0abca...817
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 14. oktober 2022 #8 Skrevet 14. oktober 2022 Det er ikke en bunad, den er bare å bruke slik du føler for👍🏻
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. oktober 2022 #9 Skrevet 15. oktober 2022 Fine kofter og strikkegensere funker til det meste, spør du meg. Jeg bruker genseren svigermor har strikket til meg til både jeans, kulere bukser og støvletter, samt ute på tur. Det er jo mote med kofter og strikk nå om dagen 😊
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2022 #10 Skrevet 15. oktober 2022 Veldig kul til skinnbukse. Også fin til kjoler altså, jeg bruker kofte over både lang og kort kjole. Heldig du! Anonymkode: c8052...be9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2022 #11 Skrevet 15. oktober 2022 Den passer til alt Anonymkode: d39b8...5a9
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2022 #12 Skrevet 15. oktober 2022 Strikkejakke er jo kjempefint til kjole. Anonymkode: 1f024...efa
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2022 #13 Skrevet 15. oktober 2022 Den passer til nesten alt, og det er ingen uskrevne regler for når du kan og ikke kan bruke et sånt plagg. Liker du den til skinnbukse bruker du den til skinnbukse, jeg er sikker på at det blir supert. Fint å ta den over en kjole en kjølig kveld også. Anonymkode: 66cb2...932
Gjest NotNaomi Skrevet 15. oktober 2022 #14 Skrevet 15. oktober 2022 (endret) Veldig hyggelig med så positive kommentarer. Jeg hadde det på i dag da vi spiste frokost på café og senere ruslet rundt i byen. Fikk komplimenter av hun som jobbet på caféen ihvertfall 🙂 liker kofta veldig godt, men grunnen til at jeg ikke "kan" bruke den til kjole, er at jeg er ikke så høy, og den tar jo mye oppmerksomhet så både jeg og resten av antrekket vil fort "forsvinne" i den samtidig som jeg fort blir "liten kone" Skal se om jeg kan kombinere den til tykke strømper og kort smalt skjørt. Får se 🙂 Endret 15. oktober 2022 av NotNaomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå