Gå til innhold

Uff da! Uheldig på Snapchat

Anbefalte innlegg

Mange barn har Snapchat, og jeg tror ikke de er helt klar over hva og hvordan de deler.

Jeg satt i dag og så på snapkartet. Der kan man se snapper folk legger ut. Da ser jeg to gutter som filmer at de møter på et par små jenter på et sted. Jeg vet hvem den ene gutten er, og vet at han er 12 år. På videoen filmer kameraten (han er bare bak kamera og synes ikke) denne gutten og disse jentene. Jentene sier at de er 9 år på videoen. Disse guttene snakker seksualiserende til dem («du har vel ikke hår på xxx enda» o.l) Jeg vet veldig godt hvem moren til gutten som filmes er. Hun og jeg jobber på en måte sammen. Det er jo ikke hennes sønn som filmer, men videoen viser tydelig at han er klar over at det filmes.

Man sier fra da? 

Anonymkode: b85bc...e74

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434781-uff-da-uheldig-p%C3%A5-snapchat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tvil, dette må du si fra om, HI!

Om mulig ville jeg tatt en kopi av det du så, og så tatt en prat med skole og politi også - det er tydelig at det trengs tidligere forebygging.

Det du beskriver gjør meg både forbanna og usigelig trist. Her er det små barn som allerede lever med altfor tidlig seksualisering og trakassering. Her risikerer man at guttene er komplett grenseløse lenge før seksuell lavalder - rask vei til straffbare seksuelle handlinger, dessverre.

Anonymkode: a2b87...d0d

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Mange barn har Snapchat, og jeg tror ikke de er helt klar over hva og hvordan de deler.

Jeg satt i dag og så på snapkartet. Der kan man se snapper folk legger ut. Da ser jeg to gutter som filmer at de møter på et par små jenter på et sted. Jeg vet hvem den ene gutten er, og vet at han er 12 år. På videoen filmer kameraten (han er bare bak kamera og synes ikke) denne gutten og disse jentene. Jentene sier at de er 9 år på videoen. Disse guttene snakker seksualiserende til dem («du har vel ikke hår på xxx enda» o.l) Jeg vet veldig godt hvem moren til gutten som filmes er. Hun og jeg jobber på en måte sammen. Det er jo ikke hennes sønn som filmer, men videoen viser tydelig at han er klar over at det filmes.

Man sier fra da? 

Ja, den viser du til foreldrene. 

Anonymkode: 08bdb...b3c

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg skjønte ikke helt. Du ser på snapkartet hva slags meldinger folk sender?

Anonymkode: a8cc7...615

Hvis du går på snap-kartet, så vil du se noen blå/gule/oransje/røde flekker. Trykker du på disse, så får du se offentlige snaper. Altså de som deler med alle. Alle kan se disse. Dette var ekstremt populært å bruke feks da krigen i Ukraina startet. Disse snapene kam man dele med andre. Så hvis jeg, som bor på Østlandet finner en snap i Miami. Så kan jeg dele den med alle jeg har på snap

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man sier fra da? 

Både til foreldre og skolen. Det er ikke lov å legge ut videoer av andre uten samtykke 

Anonymkode: 3ec2d...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...