Gå til innhold

Har gitt tantebarnet mitt et nytt navn.

Anbefalte innlegg

Hei da jeg var dåp i helgen fikk vi for første gang vite navnet til babyen. Når navnet ble lest opp reiste jeg meg spontant opp og sa høyt at det måtte være feil. Selvsagt fikk jeg mange blikk og satt meg fort ned igjen. Uansett historien kort fortalt har jeg laget nytt navn til babyen og kommer til å kalle hen det, enten til de skifter navn eller for alltid. 

Anonymkode: 6cecb...022

Fortsetter under...

Annonse

Det syntes jeg var voksent gjort av deg!Viktig at noen tar ansvar der foreldrene svikter. Følg så opp dette ved å legge deg borti hver minste detalj i barneoppdragelsen, gjerne med høylytte sukkinger, heving av øyebryn og risting på hodet. Har du noen kvasinettsider som kan underbygge dine meninger om familiens barneoppdragelse, er dette bare toppen og bruk disse i en hver ledige mulighet du finner. 

På denne måten er det takket være deg, og deg alene, at familien oppfostrer et flott nytt menneske. Tusentakk for det. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner en søt liten jente som heter Heidrun. Ingenting galt med navnet, du er bare ikke vant med det.

Anonymkode: f8c37...365

Hun har er dobbeltnavn og det sa jeg ikke her. Jeg kaller hun Sol.

Hva du mener om navnet til ditt tantebarn er totalt irrelevant, det er foreldrene sin jobb å velge det navnet DE ønsker for DERES barn.

Det er i hvert fall slik det er her i menneskeverden, hvordan tradisjonene er blant trollene vet jeg ikke

Anonymkode: 69e5c...71c

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Hva du mener om navnet til ditt tantebarn er totalt irrelevant, det er foreldrene sin jobb å velge det navnet DE ønsker for DERES barn.

Det er i hvert fall slik det er her i menneskeverden, hvordan tradisjonene er blant trollene vet jeg ikke

Ja. Men jeg synes Sol passer bedre. Mener du jeg ikke kan bruke det da?

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Men jeg synes Sol passer bedre. Mener du jeg ikke kan bruke det da?

Ja, du bruker det navnet foreldrene har gitt barnet.
Liker du navnet Sol så skaff deg en datter selv og kall henne det.

Ingen som tror på deg hi, for selv tilbakestående personer gjør ikke sånn 🤔 

Bra du ikke er utnevnt til fadder i allefall 😏

Og nei..... Du kan ikke kalle henne et annet navn. Du kan til nød gi et kosenavn som f eks gulljenta til tante osv 😅

Anonymkode: 17dc4...e7b

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ingen som tror på deg hi, for selv tilbakestående personer gjør ikke sånn 🤔 

Bra du ikke er utnevnt til fadder i allefall 😏

Og nei..... Du kan ikke kalle henne et annet navn. Du kan til nød gi et kosenavn som f eks gulljenta til tante osv 😅

Hvorfor lar du deg provosere av at jeg vil kalle HENNE for Sol? Synes du ikke Sol var bedre? Jeg har foreslått Sol Heidrun men da ble det dårlig stemning. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor lar du deg provosere av at jeg vil kalle HENNE for Sol? Synes du ikke Sol var bedre? Jeg har foreslått Sol Heidrun men da ble det dårlig stemning. 

Det er selvsagt foreldrene til ungen som du provoserer hi, ikke meg. Du nevner dårlig stemning, og det er jo akkurat det du skaper om du kaller ungen deres noe hun ikke heter. Makan, du ER jo ikke helt i vater hi 😄

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt foreldrene til ungen som du provoserer hi, ikke meg. Du nevner dårlig stemning, og det er jo akkurat det du skaper om du kaller ungen deres noe hun ikke heter. Makan, du ER jo ikke helt i vater hi 😄

Nei jeg trenger jo deres synspunkter derfor spør jeg her. Synes dere de er urimelig?

Hehe, må bare fortelle at farmor til min sønn nektet å godta navnet vi valgte. Hun ringte meg å kjærba om at jeg måtte bytte navn på barnet.  Hun har aldri kalt barnebarnet for det riktige navnet,  og han er over 20 år nå! 

Så det finnes faktisk noen slike sjarmtroll der ute 😆  Farmor ropte det riktignok ikke ut i kirken da, men hadde vi holdt navnet hemmelig frem til dåpen, skulle det ikke forundret meg om hun hadde gjort det! 

Anonymkode: 295e1...a33

Får håpe foreldrene til barnet begynner å kalle deg noe helt annet, kanskje Tante Pose hadde passet.. Eller Måne, da kan du si at det er Sol og Måne på tur. Det måtte jo ha passet deg perfekt! 

Anonymkode: 3b0f6...723

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Får håpe foreldrene til barnet begynner å kalle deg noe helt annet, kanskje Tante Pose hadde passet.. Eller Måne, da kan du si at det er Sol og Måne på tur. Det måtte jo ha passet deg perfekt! 

Anonymkode: 3b0f6...723

Der sa du noe😜 Det hadde passet meg ypperlig. Måne og sol 😍 

Anonym bruker skrev (På 13.10.2022 den 13.42):

Hei da jeg var dåp i helgen fikk vi for første gang vite navnet til babyen. Når navnet ble lest opp reiste jeg meg spontant opp og sa høyt at det måtte være feil. Selvsagt fikk jeg mange blikk og satt meg fort ned igjen. Uansett historien kort fortalt har jeg laget nytt navn til babyen og kommer til å kalle hen det, enten til de skifter navn eller for alltid. 

Han eller hun heter det. 

Anonymkode: cc792...b4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...