Gå til innhold

Dere som legger om til vinterhjul selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gjør dere det? Og bruker dere elektrisk eller håndverktøy? Fjør dere set på gårdsplassen?

Må nok legge om til helgen, men har bare tvinge og må gjøre det på grus. Har så lite motivasjon

Anonymkode: c3fca...cbc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg bodde for meg selv så brukte jeg hjulkryss og jekk. Holdt på på gårdsplassen. 

Har du den jekken som følger med bila så anbefaler jeg at du legger en plankebit under støttene så den ikke glir i grusen. Holdt på å gå galt for meg en gang. 🙈

Løsne hjulmutrene først. Jekke opp bilen. Ta av muttrene/boltene. Bytte dekk. Ha på olje på jengene. Skru på muttrene/boltene. Kryss-stramme muttrene/boltene.

Jekk ned bilen. 

Stram muttrene/boltene ordentlig. 

For all del, ikke ha fot/arm/eller annen kroppsdel under bilkroppen. Jekken kan plutselig gli/falle ned og der blir du liggende.

Anonymkode: adca1...d7c

Skrevet

Tenker å ta det i helgen om været er ok. Håndverktøy på gårdsplassen. Tar ca 30 minutter.

Anonymkode: ce2ee...a11

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Når jeg bodde for meg selv så brukte jeg hjulkryss og jekk. Holdt på på gårdsplassen. 

Har du den jekken som følger med bila så anbefaler jeg at du legger en plankebit under støttene så den ikke glir i grusen. Holdt på å gå galt for meg en gang. 🙈

Løsne hjulmutrene først. Jekke opp bilen. Ta av muttrene/boltene. Bytte dekk. Ha på olje på jengene. Skru på muttrene/boltene. Kryss-stramme muttrene/boltene.

Jekk ned bilen. 

Stram muttrene/boltene ordentlig. 

For all del, ikke ha fot/arm/eller annen kroppsdel under bilkroppen. Jekken kan plutselig gli/falle ned og der blir du liggende.

Jeg vet hvordan man gjør det. Men at jeg må gjøre det hjemme på gårdsplassen gjør at jeg gruer meg. Bruker ikle hekken som hører til bilen. Har hydraulikkjekk

Skrevet

Nei takk, slikt overlater jeg til menn. Jeg ønsker ikke å brekke en negl. 😢

Anonymkode: 78f42...ff5

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg vet hvordan man gjør det. Men at jeg må gjøre det hjemme på gårdsplassen gjør at jeg gruer meg. Bruker ikle hekken som hører til bilen. Har hydraulikkjekk

Beklager svaret. Kos deg.

Skrevet

Gjør det i garasjen. Er så sløv at jeg venter til jeg er pokka nødt. Bruker vanlig garasje-jekk og elektrisk muttertrekker. 

Skrevet
Elizabeth skrev (11 minutter siden):

Gjør det i garasjen. Er så sløv at jeg venter til jeg er pokka nødt. Bruker vanlig garasje-jekk og elektrisk muttertrekker. 

Har ikke garasje…. Det er det jeg også gjør. Og så tror at bedre verktøy vil motivere meg mer… har ikke elektrisk. Bare kryss. Må stå og hoppe på den for å løsne… latmannsarm kanske ville hjulpet… men er jo snart nødt 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Har ikke garasje…. Det er det jeg også gjør. Og så tror at bedre verktøy vil motivere meg mer… har ikke elektrisk. Bare kryss. Må stå og hoppe på den for å løsne… latmannsarm kanske ville hjulpet… men er jo snart nødt 

Bare å kjøpe det, koster ikke allverdens. 

https://www.clasohlson.com/no/Cocraft-HI-450-muttertrekker/p/Pr412375000

Skrevet

Dekkhotell som legger om for deg er å anbefale. Særlig hvis du gruer deg så til dekkskift at du oppretter en tråd om det🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 2de9c...6dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dekkhotell som legger om for deg er å anbefale. Særlig hvis du gruer deg så til dekkskift at du oppretter en tråd om det🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 2de9c...6dd

Det koster penger

Skrevet

Det koster penger

Det er verre å brekke en negl 😢 enn å betale litt penger.

Skrevet

Det er verre å brekke en negl 😢 enn å betale litt penger.

Antar du er mann..

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Har ikke råd til det i år. Kanskje før sommerferien… Men må nok ha mer enn 3 meter

Det finnes skjøteledning. 

Skrevet
Elizabeth skrev (Akkurat nå):

Det finnes skjøteledning. 

Nå prøver jeg å finne alle unnskyldninger i verden for å kunne utsette dette. Kan du vær så snill å slutte å finne løsninger på «problemene» mine?😇

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Nå prøver jeg å finne alle unnskyldninger i verden for å kunne utsette dette. Kan du vær så snill å slutte å finne løsninger på «problemene» mine?😇

Da må du slutte å lage sånne tråder da vet du😊

Skrevet
Elizabeth skrev (2 minutter siden):

Ferdig nå😁

Bra! Jeg har faktisk ikke kapasitet til flere råd. Så oppsummert har jeg ikke råd til bedre verktøy, ikke knær til å ha knærne på grusen- jo det har man! Og jeg har sikkert et vondt kne innen helgen om jeg går inn for det, jeg har ikke mann til å fikse det, så da blir det nest helg da…..

Skrevet

Skifta for dattra og pappa for to helger siden. Gjorde det på gårdsaplassen til papppa, han har asvalt. Brukte vanlig verktøy. Tok meg ikke lang tid. 

Anonymkode: b1e2c...194

Skrevet

For å unngå grus kan du kjøre til en parkeringsplass med asfalt, for eksempel på en skole, der er det vanligvis lite trafikk i helgene.

Anonymkode: 7cf1e...efa

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For å unngå grus kan du kjøre til en parkeringsplass med asfalt, for eksempel på en skole, der er det vanligvis lite trafikk i helgene.

Anonymkode: 7cf1e...efa

Slutt å komme med råd! Jeg vil ha råd for at det er vanskelig, så jeg kan utsette

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Når gjør dere det? Og bruker dere elektrisk eller håndverktøy? Fjør dere set på gårdsplassen?

Må nok legge om til helgen, men har bare tvinge og må gjøre det på grus. Har så lite motivasjon

Verktøy, har lagt om på en bil allerede, gjør det i garasjen.

Anonymkode: e128b...6a0

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Slutt å komme med råd! Jeg vil ha råd for at det er vanskelig, så jeg kan utsette

Du skjønner den ikke... Du kan ikke, for du vil ikke brekke en negl.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du skjønner den ikke... Du kan ikke, for du vil ikke brekke en negl.

Jeg har allerede en brukket negl…. Den bruker jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...