Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Har en med astma som blir to år i høst. Han blir lett (veldig) tett når han blir forkjølet m.m. I sommer var vi på legevakten tre ganger på fire dager. Da hadde han bronkiolott og pustevansker. Han burde ha blitt innlagt, sa barnelegen da jeg snakket med han i ettertid og han har åpen innleggelse nå i en måned til. Jeg lurer på om noen her har gitt influensavaksine til så små barn? Lurer på om terskelen er høy for å få det? Tenker å kontakte fastlegen hvis det er lav terskel for å få det, men prøve å få tak i barnelegen hvis terskelen er høy. Noen som vet/har erfaring? Anonymkode: efe53...953
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #2 Skrevet 13. oktober 2022 Snakk med lege uansett, men vet det finnes små barn med underliggende sykdommer eller immunsykdommer, som får vaksiner Anonymkode: eec6c...eb8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2022 #3 Skrevet 16. oktober 2022 On 10/12/2022 at 10:35 PM, Anonym bruker said: Har en med astma som blir to år i høst. Han blir lett (veldig) tett når han blir forkjølet m.m. I sommer var vi på legevakten tre ganger på fire dager. Da hadde han bronkiolott og pustevansker. Han burde ha blitt innlagt, sa barnelegen da jeg snakket med han i ettertid og han har åpen innleggelse nå i en måned til. Jeg lurer på om noen her har gitt influensavaksine til så små barn? Lurer på om terskelen er høy for å få det? Tenker å kontakte fastlegen hvis det er lav terskel for å få det, men prøve å få tak i barnelegen hvis terskelen er høy. Noen som vet/har erfaring? Anonymkode: efe53...953 Min har sterk astma og har verken fått infulensa vaksine eller korona. hn har hatt det siden hn var 11mnd, snart 10 nå, ofte innlagt på sykhuset pga det Anonymkode: f10f2...d9f
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2022 #4 Skrevet 16. oktober 2022 Dette må du snakke med lege om - og jeg ville tatt det med barnelege. Min har en autoimmun sykdom, og får influensavaksine hvert år etter anbefaling fra barnelege. Anonymkode: e915b...524
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå