Gå til innhold

Alkohol i kriser kjære medmennesker🌓

Anbefalte innlegg

Hei. Til dere medmennesker. Dette skriver jeg til dere for å få få noen råd eller tips. Jeg er kommet i en dårlig spiral hvor jeg prøver å dempe ubehag med alkohol, er det noen her som enten har kjent på det samme selv f.eks etter samlivsbrudd, dødsfall eller andre kriser som kan gi meg noen oppmuntrende ord? 

Anonymkode: 2e511...784

Fortsetter under...

Nei, det har jeg ikke. Altså jeg har følt på sterkt ubehag ved livskrise, men fant ut at de få gangene jeg da brukte alkohol ble alt bare så mye verre. Alkoholen forsterket de vonde følelsene og i tillegg mistet jeg helt kontrollen over meg selv. Noe som igjen utløste enda flere vonde følelser etterpå. Håper du klarer å legge vekk alkoholen og allikevel får bukt med de vonde følelsene. Ønsker deg alt godt!

Anonymkode: 1282c...9bb

Kjære deg, jeg vet ikke selv hvordan det er å døyve smerte med alkohol, men jeg har jobbet i mange år med folk som har gjort det. Flotte, snille, skjønne, dyktige mennesker, mange av dem. Felle for dem var at de begynte der du er nå, og endte opp med å miste kontrollen. Noen har «bare» mistet venner, folk de er glade i, penger. Noen har mistet alt og har ikke noe liv å returnere til. 
Smerte er fælt. Man må finne mekanismer for å håndtere det. For det kommer til oss alle. Jeg løper. Fysisk utmattelse virker for meg. Andre gjør andre ting, enten fysisk eller intellektuelt. Det eneste som faktisk ikke virker på sikt, er rus. Det lindrer i øyeblikket, men så forsterker det alle problemer. Slutt med en eneste gang, mens du kan. Det at du skrev innlegget viser at du har styrken til å se. Bruk den styrken til å handle også. Du kan 💙

Anonymkode: a161a...a2d

Et godt råd: Gå til flaska med din glede, ikke med din sorg. Føl følelsene dine, gråt og skrik. Finn små gleder og ting som gjør deg glad. Den eneste veien er gjennom, det finnes ingen vei rundt. Alkoholen gjør det verre. Få hjelp hvis du trenger det. ♥️

Anonymkode: 60334...f48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...