Gå til innhold

Hvor mye i matbusjett for 2 barn og 2 voksne?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi er to voksne og tre tenåringer, og bruker fort 15.000 i måneden i matbutikk, da inkludert vaskemidler, dopapir og sånne ting.

Alderen til barna og hvor trang økonomien deres er avgjør. Dere vil klare dere fint på 10.000 f.eks om ungene er forholdsvis små og dere anstrenger dere litt med å få ting så rimelig som mulig.

Anonymkode: 0a145...600

11000 to voksne + 12- og 15-åring. Inkluderer alt som kjøpes på matbutikk. Ikke økt budsjettet selv om prisene har økt, men veldig gode på å bruke frysen, handle tilbud og ettermiddag en gang i uken 😊

Anonymkode: 30a91...e77

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

11000 to voksne + 12- og 15-åring. Inkluderer alt som kjøpes på matbutikk. Ikke økt budsjettet selv om prisene har økt, men veldig gode på å bruke frysen, handle tilbud og ettermiddag en gang i uken 😊

Vegetarmiddag skulle det stå 😂

Annonse

Jeg har funnet ut at det er mye å spare på å unngå matsvinn. Bruke opp det som er av grønnsaker. Ikke handle uten å vite hva som er i kjøleskap og skap. Ikke for mange varianter av pålegg slik at ting blir spist opp før det evt blir dårlig.

Anonymkode: 34724...708

Jeg tenker st du heller må se på hva du kan bruke. Jeg er enslig forsørger, og kan dermed ikke ha matbudsjett på 15.000 samme søren. Det går jo ikke på 34.000 inn i måneden og 12.000 ut i huslån. 
Jeg har to barn, en som spiser som voksen, og ligger på 5500kr i måneden. Da unner jeg oss en del frukt feks. Sparer nok en del på å velge vegetaralternativer til middag, men det ser jeg på som mest positivt pga smaker og interessante retter. At vi skal opp til 7-8000 etter hvert anser jeg som sannsynlig, men da spiser vi godt. 

ps jeg måtte kjøpe et butikkbrød her om dagen og holdt på å få sjokk. Omtrent 40kr for et brød?!? Spinnvilt. Jeg har bakt selv i mange år, mye fordi jeg liker å bake, og mye fordi jeg syns det er bedre. 40kr gir meg 3-4 grove brød med frø. Her er det mye å spare. 

Anonymkode: 7c75c...052

Anonym bruker skrev (På 12.10.2022 den 21.38):

Vi er to voksne og tre tenåringer, og bruker fort 15.000 i måneden i matbutikk, da inkludert vaskemidler, dopapir og sånne ting.

Alderen til barna og hvor trang økonomien deres er avgjør. Dere vil klare dere fint på 10.000 f.eks om ungene er forholdsvis små og dere anstrenger dere litt med å få ting så rimelig som mulig.

Anonymkode: 0a145...600

Man trenger ikke å anstrenge seg for å ting så rimelig som mulig hvis man har et matbudsjett på 10 000.

Anonymkode: 99905...f77

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Man trenger ikke å anstrenge seg for å ting så rimelig som mulig hvis man har et matbudsjett på 10 000.

Anonymkode: 99905...f77

Må faktisk det, når ungdommen spiser 4 000 kalorier om dagen😅 

Anonymkode: 7f012...559

Annonse

To voksne og tre barn (en ungdom). Brukte 17000 i september, men satser på max 15000 i oktober. 

Da sparer vi ikke på noe, men vi handler på nærbutikken som er ganske så dyr. Kunne sikkert kuttet noen tusen med å handle på rema. 

Anonymkode: 4158a...b97

To barn i barneskolealder og to voksne. Ca. 7000. Har tatt et tak nå pga økte prisnivåer generelt og endret litt vaner. Få påleggstyper, ukemeny, godsaker holdes til helgene, følger med på tilbud på standardvarer. Hvis det er tomt for skinke på torsdag, kjøper vi ikke ny før vi tar ukehandelen på lørdag. Byttet ut litt produkter, feks. kjøttdeig med soyakjøttdeig i de rettene det fungerer i, høne i gryter i stedet for kylling, mer linser og bønner. Kjøper generelt mindre småplukk. Merker at vi spiser kjøleskapet tomt hver uke, det er en veldig ok følelse.

Anonymkode: 6f921...2ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...