Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #1 Skrevet 12. oktober 2022 Vi har kjøpt nye skap og alle glass og servicer skal flyttes over. Tenkte da og samtidig vaske alt, for å unngå at glass blir grå av lagring og støv. Har endel arvede og til dels gamle krystallglass som sjelden brukes og vaskes. Kan jeg ta disse alene forsiktig på glassprogram i oppvaskmaskin? Eller må jeg stå og ta alt for hånd? Kan de bli matte av det? Vi bruker så få og sjelden at når vi har brukt de har vi alltid tatt de få glassene for hånd. Nå er det jo maaaaange som må vaskes😅 Anonymkode: 9a509...3cf
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #2 Skrevet 12. oktober 2022 Jeg spurte i butikken da jeg kjøpte krystallglass sist og damen sa at det var helt uproblematisk å ta de i maskin. Men, om du tok ting i metall i samme maskin, særlig billig metall, som bestikk fra ikea o.l., så kunne hun ikke garantere for resultatet. Da kunne det skje noen kjemiske greier som gjorde glassene matte, glasspest og slike ting. Men bare glass, uten metallbestikk o.l i maskinen samtidig var helt greit sa hun. Anonymkode: c4e2d...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå