Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #26 Del Skrevet 13. oktober 2022 NotNaomi skrev (1 time siden): Du må slutte å ta i mot alle ballene eksen din kaster, og helst før jo bedre. Han takler bruddet dårlig og vil ramme deg ved å gjøre ting han vet vil opprøre deg. Da han sa at han ville ha to selskap skulle du forholdt deg rolig og svart : Javel. Det er veldig trist for -barnets navn-, men ta det opp med han du, og forklar så han forstår, for han gleder seg til felles selskap. Vi blir enige når dere har snakket sammen. På den måten ville han ikke følt at han rammet deg, samtidig som du ville gitt han ansvaret ved å ta samtalen med sønnen deres. Isteden gråter du, vil på familievernkontor og snakke med svigerfar-full knekk, og..eksen din får det akkurat som han vil. Og der står gutten... Jeg skjønner at med to små familier på begge sider, så vil det oppleves mindre "selskapelig" enn et stort selskap i leid lokale. Jeg skjønner altså følelsene dine. Men ikke krisemaksimer heller. Når ting er som det er, så er det stor mulighet for at det ville blitt et selskap hvor eksen din satte inn noen giftige piler.. Han er i krig mot deg og bruker tydeligvis alle midler, også barna. Dere snakker ikke engang sammen.. Prøv å tenk at du fint klarer å lage et bra selskap for sønnen din. Om dette ikke er tomme trusler fra bavianen du skilte deg fra da. Takk for svar. Du har nok rett i ditt råd om hvordan jeg burde ha respondert og taklet det. Jeg har fått summet meg mer i dag, og får bare la eksen min ta den avgjørelsen han mener er riktig for seg selvom jeg er utrolig uenig. Du har rett i at eksen min greide å oppnå akkurat det han ville og jeg må lære meg å ikke falle i den fellen igjen (og igjen) Tror jeg bare er litt frynsete etter et ekstremt tungt år. Jeg er ikke enig i flere som skriver at det er vanligst med to selskap. Kjenner ingen som har hatt 2 selskap for konfirmanten selvom de er skilt. Jeg får la eksen min avgjøre om han vil stå for dette valget og la han håndtere det ovenfor sønnen vår. Han må iallfall være ærlig. Anonymkode: e3cca...858 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854101 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #27 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Ser ikke problemet. Kan bli en mye bedre opplevelse med to feiringer. Vi hadde det og det var helt flott. Anonymkode: b2130...fca Hvis sønnen ønsker en feiring med alle tilstede så er der selvfølgelig et problem at far boikotter dette! Anonymkode: 017d8...d95 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. oktober 2022 #28 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Hvis sønnen ønsker en feiring med alle tilstede så er der selvfølgelig et problem at far boikotter dette! Anonymkode: 017d8...d95 Men problemet kan bli ennå større om mor trumfer dette gjennom og far forsurer hele selskapet. Da sitter sønnen igjen med dårlige minner fra dagen sin. Det er jo heller ingen grei løsning. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854220 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #29 Del Skrevet 13. oktober 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (45 minutter siden): Men problemet kan bli ennå større om mor trumfer dette gjennom og far forsurer hele selskapet. Da sitter sønnen igjen med dårlige minner fra dagen sin. Det er jo heller ingen grei løsning. det gjør han uansett når far er sånn som han er Anonymkode: 66848...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. oktober 2022 #30 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): det gjør han uansett når far er sånn som han er Anonymkode: 66848...c39 Ifølge hi så er det hun far er sint på, ikke barna. Ergo er det jo en stor fare for at fare forsurer dagen når han ikke har klart å oppføre seg greit overfor mor i løpet av ett helt år. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #31 Del Skrevet 13. oktober 2022 Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden): Ifølge hi så er det hun far er sint på, ikke barna. Ergo er det jo en stor fare for at fare forsurer dagen når han ikke har klart å oppføre seg greit overfor mor i løpet av ett helt år. Ja, men dersom barnet vil ha ett selskap så blir ikke selskapet hos far så innmari koselig likevel vil jeg anta. Anonymkode: 66848...c39 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854246 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #32 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja, men dersom barnet vil ha ett selskap så blir ikke selskapet hos far så innmari koselig likevel vil jeg anta. Anonymkode: 66848...c39 Men heldigvis kan barn/ungdom veiledes litt, og om mor slutter å grine og heller tar dette med fatning så kan nok gutten også skjønne at det er kan være beste å dele når samarbeidet er så stritt. Selskapet hos far blir mye hva familien hans gjør det til, og jeg vil tro besteforeldre, tanker og onkler, søskenbarn, naboer, venner og hvem de nå ønsker å invitere vil være med å gjøre dagen fin. Om far tvinges i selskapet som mor arrangerer og det høres ut som han har føler han ikke er en del av planleggingen til osv fordi han er så bitter på mor, kan bli en veldig klein og vanskelig affære. Veldig fint at mor sørger for at barna ikke blir en del av konflikten med far, men at far synes det er så vanskelig å samarbeide og være i samme rom som mor at det kanskje er best å dele festen bør han bli informert om. Anonymkode: 02067...970 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerkroppen 2029 Skrevet 13. oktober 2022 #33 Del Skrevet 13. oktober 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ja, men dersom barnet vil ha ett selskap så blir ikke selskapet hos far så innmari koselig likevel vil jeg anta. Anonymkode: 66848...c39 Jeg vil tro sjansen for at to separate selskaper blir mer koselig for barnet enn ett, i akkurat dette tilfellet. Det beste og enkleste er jo at mor og far er lykkelig skilt, og vel forlikt slik at samarbeidet går som en lek. Slik er det ikke i dette tilfellet. Og mor kan ikke tvinge far til felles feiring. Far må fortelle sønnen sin hva han tenker, og hvorfor han tenker sånn. Er han littegranne oppegående, og kan forklare på en grei måte, så kan det veldig godt være at sønnen vil synes ideen om to selskaper er ok likevel. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2022 #34 Del Skrevet 13. oktober 2022 Om konfliktnivået er slik så hadde jeg faktisk latt han ha selskap helga før. Snakk med barnet ditt og begynn å tenk litt anderledes. Da min eldste datter konfirmerte seg for noen år siden så hadde jeg faktisk litt samarbeid med faren. Jeg har vel ikke noe serlig konflikt med han lengre, men han er såvidt involvert i barnas liv. Han møter de annen hver julaften og kanskje noen få ganger ellers i året, men kan plutselig gå ett halvt år uten at de har hørt noe. Før de ble så store at de hadde så mye å si og de torde å si noe så var det bare konflikter, han hadde kun samvær under oppsyn så mye styr. Men min datter hadde ett ønske for dagen og deg var at ingen holdt tale. Så selv om han sa det gikk fint kalrte han å holde tale og det er det eneste hun husker ifra den dagen. Han brukte halve talen på å snakke om hennes kjæreste han hadde møtt en gang og resten av talen var om fødselen hennes. Eller han trodde deg var hennes, men deg var hennes søsters fødsel. Så det er dette hun husker, alt annet må hun se på bilder for å huske. Så jeg tenker du og din sønn bør snakke litt om hvordan ting er og kan bli. For om far lager dårlig stemning så kan det fort overskygge hele dagen hans. Så deg er lurt å tenke litt over dette slik at han ikke maler seg rosa skyer og tror det blir så fint og flott, akkurat som alle andre. Jeg har ett veldig godt forhold til mine tidligere svigerfamilie, så vi hadde pratet om dette i god tid før konfirmasjonen siden ingen visge hvordan far skulle reagere. (Han kom kun i kirken da minste konfirmerte seg midt under coronaen. Hun ville ha fest når ting åpnet mer opp, men endte med å ikke ha siden han laget ett rabaler om noe greier litt etterpå.) Men de ville gjerne komme i selskap selv om sønnen ikke skulle og om han evt hadde ønsket å ha eget selskap så hadde de kommet i begge to uten å snakket høyt om det andre. Anonymkode: de3c2...8ee Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149854304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #35 Del Skrevet 14. oktober 2022 Anonym bruker skrev (På 13.10.2022 den 8.45): Ikke vanlig nei! Det er like teit som å feire julaften to ganger. Du har all min medfølelse Hi. Anonymkode: 1aaf7...71e Selfølgelig blir det feireg julaften 2 ganger med skilte foreldre, noe vi har gjort siden vi gikk ifra hverandre for 11 år siden. Den ene for julaften annen hvert år, så kommer de til den andre 1 juledag. Hva planet er det du lever på? Anonymkode: 9343d...3f2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149855293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2022 #36 Del Skrevet 14. oktober 2022 Anonym bruker skrev (På 12.10.2022 den 23.37): Det er det virkelig ikke! Heldigvis. For en idiot av en eks du har, HI. Føler med deg. Anonymkode: f6f0f...8e9 Neivell? For det vet du veldig mye om? Jeg har dessverre funnet ut av dette selv når vi skulle ha konfirmasjon for barnet vårt, hvor mange som velger å ha 2 konfirmasjoner. Pga de er etablerte på nytt med hver sine nye parnere og familie på hver side der ifra. Her har barnet vårt fått bonus besteforeldre på mannne sin side så det å plutselig bli en stor feiring med ørten familier osv er ikke alltid bare bare. Spesielt hvis foreldrene ikke har noe kontakt med hverandre utenom. Noen klarer å holde freden mens andre klare det ikke. Anonymkode: 9343d...3f2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149855295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2022 #37 Del Skrevet 16. oktober 2022 On 10/13/2022 at 8:45 AM, Anonym bruker said: Ikke vanlig nei! Det er like teit som å feire julaften to ganger. Du har all min medfølelse Hi. Anonymkode: 1aaf7...71e det er jeg helt uenig i.. er helt normalt Anonymkode: 4417f...52a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149856074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2022 #38 Del Skrevet 16. oktober 2022 Anonym bruker skrev (På 12.10.2022 den 21.31): helt vanlig og ha 2 selskaper når man er skilt, synes du er egoistisk her Anonymkode: 4417f...52a Helt vanlig? Jeg må ha en helt uvanlig omgangskrets jeg da, og nabolag. Jeg kjenner kun EN familie hvor de har hatt to selskap, men der er far så stor idiot at han ikke skjønner det selv. Dvs. han begynner kanskje å forstå det nå som ingen av ungene (han har tre) vil ha noe med ham å gjøre nå som det har blitt nesten voksne. Jeg kjenner et par "gale" mødre også, men heldigvis er det fleste foreldre voksne og oppegående og klarer å ha et fornuftig forhold også etter en skilsmisse. Anonymkode: 8d348...9c2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149856211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2022 #39 Del Skrevet 17. oktober 2022 Anonym bruker skrev (På 12.10.2022 den 21.54): Det er ikke anbefalt å ha to feiringer. Der barna gir uttrykk for at de ønsker det kan jeg GARANTERE at det er fordi konfliktnivået er så høyt at det går utover barnas psykiske og fysiske helse. Send mannen din en kopi av barneloven. Dere er forpliktet som foreldre å samarbeide til beste for barna. Han kan ikke velge det bort. Det er en lovmessige plikt. Alliere deg med en av hans nærmeste som er fornuftig. Få denne personen til å snakke BARNETS sak. Han må forstå at det er barnet sine behov som skal vere i sentrum, ikke hans. Og du… Så flott at du snakker fint om far. Det står det respekt av. Man har de foreldrene man har, og man trenger begge i livet sitt. Ikke alle som forstår det! Anonymkode: ad2e0...beb Samarbeide til barnets beste, en konfirmasjon er neppe det de tenker på her. Om konfliktnivået er såpass høyt som HI skriver (selv om det er en ensidig konflikt) så er kanskje to selskaper til barnets beste? Far kan ikke tvinges til dette, men far er voksen og må selv forklare konfirmanten hvorfor det blir slik. Jeg synes det er flott der foreldre fortsatt er gode venner og har et stort lappeteppefamilie med ekser, nye partnere, mine, dine, deres barn osv. Der det ikke er vennskap så tenker jeg at det er best å ikke omgås, barna merker spenningen. HI, jeg forstår deg så godt, du ønsker at denne skilsmissen skal påvirke barna i minst mulig grad, du kan ikke gjøre annet enn å legge til rette fra ditt hold, vil ikke far så kan du ikke gjøre mer. Ikke involver flere i denne saken, det vil trolig eskalere konflikten til et nivå du kanskje ikke ser for deg kan skje. Far må forklare hvorfor det blir slik, og du har faktisk lov å si, jeg kan gjerne ha en felles fest men pappa ønsker ikke det. En konfirmant er stor nok til å høre dette. Faren er en drittsekk, du skal selvsagt ikke si han er det, men du skal heller ikke pakke det inn. Faren er vanskelig, det kan barnet godt vite. Anonymkode: f5c96...997 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434733-eksen-min-nekter-%C3%A5-ha-felles-konfirmasjon-jeg-er-s%C3%A5-uendelig-fortvilt/page/2/#findComment-149856229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå