Gå til innhold

Jeg og mannen min er på forskjellig planet når det kommer til vår 13 år gamle datter

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Med en sånn teit mann hadde jeg faktisk heller bare blitt hjemme og kost meg med 13-åringen i stedet, så kan han sitte der på konserten alene.

Anonymkode: f96ab...739

Det var da voldsomt! Passiv aggressiv. 

Hvis 13 åringen har ei venninne på overnatting, så går det bra 😊

Jeg er enig med far jeg da. 

Anonymkode: 99244...6fe

Fortsetter under...

mamma til adhd gutt<3 skrev (59 minutter siden):

Dette! Hadde hatt lite lyst til å gjøre noe som helst med en sånn mann.

Bare fordi han har en annen mening? Jøss. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Ta henne med er en god ide. Takk! 

Anonymkode: cf5b3...a11

Det blir sikkert mannen glad for... Endelig på hotell med kona én natt. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Bare fordi han har en annen mening? Jøss. 

Fordi ingen løsninger er gode nok for han og fordi det ikke engang er greit at mor kjører og holder seg edru.

Her hadde jeg gjort alt jeg kunne for å fått en fin tur med mannen på konsert og hotell. Tenker han er så positiv fordi han er underernært på konekos 😄 

Jeg ville sørget for at datteren kan overnatte hos en venninne eller få venninne hos seg. En natt må da gå bra når man er 13 år. 

Å ha henne med ødelegger for sex og kos og drikking. Sørg for at dere får denne voksenturen, det er sunt innimellom ✌️

Anonymkode: bd252...97a

Annonse

Min eldste var 14 når han var alene hjemme første gang. Det var etter eget ønske, da han ikke ville være med på telttur. Fornuftig og reflektert ungdom som ikke finner på noen sprell. Naboene viste han var alene hjemme og hadde et øye på huset.

Er ikke enig med noen av dere, fordi jeg ikke kjenner 13 åringen. Forskjell på 13 åringer sin modenhet og hva de ønsker selv. Synes ideen om overnatting av venninne var god om det er noe ungdomen ønsker selv.

Ville hatt en koselig kveld med mannen på konsert og hotell. Ha med 13 åringen ødelegger ko kvelden. Få en overnatting til henne. 

Anonymkode: 00e66...b76

Min 13 åring overnattet hos en venninne som var alene en natt i sommer, det tenker jeg går helt fint.

Så om datteren din kan ha en venninne hos seg, eller overnatte hos en venninne går det greit.

Jeg ville heller ikke latt henne være helt alene hele natta, særlig ikke når dere bor såpass usentralt at naboer ikke ser huset.

Anonymkode: 1b04f...359

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var da voldsomt! Passiv aggressiv. 

Hvis 13 åringen har ei venninne på overnatting, så går det bra 😊

Jeg er enig med far jeg da. 

Det som er voldsomt her er at en voksen mann først mener det er greit å forlate en 13 år gammel jente helt alene om natten, og så i tillegg nekter at kona skal få være edru i tillegg. Altså, én ting er å mene noe om et barns modenhet, en helt annen er å prøve å kontrollere partneren sin ved å forsøke å presse dem til det motsatte av det de selv ønsker. Da er man en dust.

Anonymkode: f96ab...739

Jeg har vært relativt liberal på det å være hjemme alene, men vi bor i en blokk midt i byen. Hus midt i skogen uten nære naboer blir noe annet.

Synes overnatting hos en venn, ev. på hotellet, gjerne med eget rom om det er så billig, høres lurt ut. Da kan dere ta dere noen glass om dere vil. Hun tåler vel det så lenge dere ikke blir synlig beruset og bare skal si natta.

Anonymkode: 75323...623

Mannen ønsker vel tid med deg da, det er jo sympatisk. Underveis i strevet for å få det til mister han litt oversikt over hva som er viktig tydeligvis. Jeg synes også 13 år er litt ungt hvis hun skal være helt alene, men ville tenkt at det var greit med en overnattingsgjest. 

Annonse

Siden dere får rom så billig- hva med å booke et ekstra rom slik at jenta kan ta med en venninne? Film og godis mens dere er på konsert. Mann og kone kos når dere er tilbake, med jentene på eget rom😁

Anonymkode: 0815a...39c

En 13-åring klarer en natt alene hjemme. Men må jo ha lyst til det selv da. Faren for brann eller at noe skal skje er like stor når hun er alene som når dere også er hjemme, altså rimelig lav. 

Anonymkode: ca5d8...1a9

For ung. Hadde heller booket en ekstra seng å tatt henne med på hotellrommet. Hun kunne fått vært alene der når dere er på konsert. Da er dere i nærheten. Mannen vil nok ikke like forslaget, han satser nok på sex og nakne kropper den helgen. 

Anonymkode: 88c6f...26c

Bare å la trettenåringen være hjemme alene. Passet selv andres småbarn alene gjennom natta da jeg var på den alderen. Null problem, om hun er noenlunde selvstendig og fornuftig. Å føle seg litt ansvarlig for seg selv er bare bra på den aldren. Dere har vel brannvarslere og øvd på rutiner ved evakuering fra brann?

Anonymkode: 5f438...57c

For ung. Min hadde synes det hadde vært greit frem til hun skulle gått alene å lagt seg. 

Skjønner han ikke det? Hadde hun hatt et søsken på 16-17 år hadde saken vært en annen.

Anonymkode: ea414...150

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Vi er så uenige at det rett og slett resulterer i en krangel. Her er saken... 

Vi har hatt konsert biletter siden korona på en konsert som er neste helg. Vi skal ha hotell selv om det ikke er mer enn 30 min hjemmefra pga lite annen mulighet til transport. Jeg har prøvd å få barnevakt, men det viser seg å være litt vanskelig. Det finnes løsninger, men det blir litt mye organisering for de som evt kan stille opp. Han mener hun bare kan være hjemme alene. Jeg mener det er for tidlig. Hun er fornuftig og selvstendig så jeg tviler ikke på hennes evne til å klare seg. Men vi bor midt i skogen og jeg er redd for feks brann eller at hun skal bli urolig og redd. Hun har ingen søsken som bor hjemme så hun blir helt alene. Mannen min synes jeg krise maksimerer og at jeg er for dulletete ang dette. Jeg føler meg rett og slett som en idiot som synes at 13 år er for ungt. Hvor gamle var deres barn når de var hjemme alene over natta? 

Anonymkode: cf5b3...a11

Jeg hadde nok også følt at hun var for ung til å være alene hjemme. Selvom hun nok klarer seg fint og selvom jeg var alene hjemme selv fra den alderen. Men det er noe med det at så lenge alt går greit så er det ikke noe problem, men hvis noe skjer så er de kanskje ikke gamle nok og modne nok til å håndtere det når de er bare 13. Hvis hun plutselig blir syk, redd, skader seg eller noe skjer hjemme så er 13 år litt ungt til å være helt alene, særlig om det er litt avsides. Jeg tenker at dersom noe skulle skje og det kommer frem at en 13 åring var alene hele natta så vil muligens barnevernet ha noen meninger om det. Ingen venninne hun kan ligge over hos da? 

Anonymkode: ab2a2...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...