Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #26 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg drar ikke avgårde for å ordne noe, da sier jeg fra til sjefen og avspaserer den tiden det tar. Det er enklere å fikse private gjøremål (som må gjøres, ikke shopping) når jeg likevel har hjemmekontor. Jeg har like stor arbeidsmoral hjemme som fysisk på jobb, men vi har såpass takhøyde og at sjefen stoler på at vi gjør jobben vår. Noen ganger har jeg og sett netflix, med pc'n på fanget. Svarer opp mail og pusler litt mens tv'n står på. Ganske deilig Anonymkode: 4e309...bbb Jeg vil tro det er deilig ja. Men jeg vil også tro at du ikke sitter og ser Netflix mens du er på jobb? Ergo er man litt slakkere hjemme enn på jobb. Jeg vil også tro at terskelen for å måtte fikse private gjøremål i arbeidstiden, hadde vært høyere hvis du hadde vært på kontoret der fraværet ditt er synlig. Anonymkode: 5e4a9...9a7
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #27 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg vil tro det er deilig ja. Men jeg vil også tro at du ikke sitter og ser Netflix mens du er på jobb? Ergo er man litt slakkere hjemme enn på jobb. Jeg vil også tro at terskelen for å måtte fikse private gjøremål i arbeidstiden, hadde vært høyere hvis du hadde vært på kontoret der fraværet ditt er synlig. Anonymkode: 5e4a9...9a7 Akkurat med private gjøremål (fortsatt ikke shopping) kan jeg gjøre i arbeidstiden. Om jeg må fikse en ting før arbeidsdagen er over er det rom for å gjøre det. Om jeg vil til frisøren og det er time akkurat der og da, så kan jeg bruke avspasering feks. Under OL fiksa sjefen seg 2 skjermer så hun kunne se OL på den ene, så skal ikke uttale meg om netflix! Skjønner ikke alle arbeidsplasser har like stor frihet altså, men jeg er aldri limt til stolen i 7 timer. Heldigvis. Noen dager er rolige og man kan shoppe litt online, andre dager er kaos fra ende til annen Anonymkode: 4e309...bbb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #28 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Akkurat med private gjøremål (fortsatt ikke shopping) kan jeg gjøre i arbeidstiden. Om jeg må fikse en ting før arbeidsdagen er over er det rom for å gjøre det. Om jeg vil til frisøren og det er time akkurat der og da, så kan jeg bruke avspasering feks. Under OL fiksa sjefen seg 2 skjermer så hun kunne se OL på den ene, så skal ikke uttale meg om netflix! Skjønner ikke alle arbeidsplasser har like stor frihet altså, men jeg er aldri limt til stolen i 7 timer. Heldigvis. Noen dager er rolige og man kan shoppe litt online, andre dager er kaos fra ende til annen Anonymkode: 4e309...bbb Og så kommer det helt an på hva man jobber med tror jeg 🙂 Anonymkode: 5e4a9...9a7
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #29 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Og så kommer det helt an på hva man jobber med tror jeg 🙂 Anonymkode: 5e4a9...9a7 Dette gjelder samtlige av mine kollegaer altså, og ingen har samme arbeidsoppgaver. Men ja, enig med deg. Anonymkode: 4e309...bbb
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #30 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo det fine med hjemmekontor! Man kan gå tur i lunsjen, man kan vaske klær, rydde kjøkken, feie over gulvene... Det er den beste dagen i uka, frigir så mye tid ellers i hverdagen Anonymkode: 4e309...bbb Vet arbeidsgiveren din at du vasker klær, feier over gulvene og rydder kjøkkenet i stedet for å jobbe? Anonymkode: 10f90...876
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #31 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Vet arbeidsgiveren din at du vasker klær, feier over gulvene og rydder kjøkkenet i stedet for å jobbe? Anonymkode: 10f90...876 Jeg gjør det ikke _istedenfor_. Jeg bruker tida jeg ville brukt på jobb til kaffepauser og skravling med kollegaer, til å gjøre husarbeid. Og ja, hun vet det Anonymkode: 4e309...bbb
Gjest NotNaomi Skrevet 12. oktober 2022 #32 Skrevet 12. oktober 2022 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Vet arbeidsgiveren din at du vasker klær, feier over gulvene og rydder kjøkkenet i stedet for å jobbe? Anonymkode: 10f90...876 Jeg gjør gjerne det meste av hva som er viktigst mellom 05-08 når jeg er hjemme. Så er det litt her og der før et par timer etter lunsj. Deretter kan jeg fordele utover ettersom jeg vil. Man gjør jo jobben og ikke noe annet isteden selv om man disponerer tiden på annen måte hjemme.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2022 #33 Skrevet 12. oktober 2022 For meg hadde det kommet an på arbeidsoppgavene. Jeg jobber med IT og kan dermed fint Jobbe alene fra nærmest hvor som helst. Det som da hadde vært viktig for meg var treffpunkt for å diskutere løsninger og teknologi. Jeg veksler nå mellom hjemmekontor og jobb. I pandemien hadde jeg hjemmekontor omtrent 2 år. Det gikk det, men jeg foretrekker en jobb der jeg innimellom kan diskutere fag med andre i samme rom (ikke på Teams) Anonymkode: 088eb...75b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå