Gå til innhold

Har dere gjestetoalett? Lite wc-rom uten dusj

Anbefalte innlegg

Hvor stort er det? Har dere vindu? Annen type ventilasjon? 

Har en liten bod som jeg tenker søke om å få omgjort til bad, men det er ikke vindu der. Heller ingen ventilasjon. Blir jo kun wc og vask. Tilkobling til avløp og vann ligger vegg i vegg. 

Men orker ikke prosessen med å søke hvis det er for lite. 

120 cm x 105 cm. 

Anonymkode: fb9ce...b14

Fortsetter under...

Jeg kjenner noen som har gjestetoalett under trappa, så plassen er vel grei nok?

Dette blir jo et ekstra toalett så kravene om plass til rullestol og slike ting utgår.

Men det bør jo monteres en vifte der da, er det på yttervegg er ikke det noe problem å sette inn. Bare å borre et hull i veggen og sette inn en vifte. Ingen vil bruke et toalett uten mulighet for utlufting...

Anonymkode: 6514f...e2d

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg kjenner noen som har gjestetoalett under trappa, så plassen er vel grei nok?

Dette blir jo et ekstra toalett så kravene om plass til rullestol og slike ting utgår.

Men det bør jo monteres en vifte der da, er det på yttervegg er ikke det noe problem å sette inn. Bare å borre et hull i veggen og sette inn en vifte. Ingen vil bruke et toalett uten mulighet for utlufting...

Det er ikke på yttervegg dessverre.

Jo, jeg benytter gjerne et toalett uten mulighet for utlufting når min 14-åring står på badet på andre timen 🤪

Toalettet vil være ved siden av en annen bod, som igjen er ved yttervegg. Så kanskje det finnes en løsning som kan gå gjennom boden? Bare kle inn evt, selv om det ikke spiller noen rolle i boden. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det er ikke på yttervegg dessverre.

Jo, jeg benytter gjerne et toalett uten mulighet for utlufting når min 14-åring står på badet på andre timen 🤪

Toalettet vil være ved siden av en annen bod, som igjen er ved yttervegg. Så kanskje det finnes en løsning som kan gå gjennom boden? Bare kle inn evt, selv om det ikke spiller noen rolle i boden. 

Ja, det ville jeg gjort. Bare å legge en sånn ventilasjonsslange gjennom boden så får du vifte på badet.

Greit for deg å tisse der når badet er opptatt, men et gjestetoalett bør være tilgjengelig for alle gjester, og annenhåndsverdien om boligen skal selges en gang vil være så utrolig mye bedre om det er en vifte der inne. Det kan jo hende noen må bæsje ;)

Vi hadde det tidligere i forbindelse med yttergangen. Det er cirka samme størrelse som du nevner. Kun plass til toalett og en liten vask, og du måtte gå ut for å skifte mening 😂

Vi brukte det aldri fordi vi har to andre bad også, derfor gjorde vi det om til klesskap for yttertøy og sko etter noen år.

Anonymkode: ccb29...f4f

Vi har to bad (med toaletter) og et toalett i huset, men kaller vel strengt tatt ikke noen av dem for gjestetoalett da vi bruker det selv daglig. Det med bare toalett og vask er lite, rundt 1,5 x 2 m.

Anonymkode: 44ce7...5a3

Annonse

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Vi har to bad (med toaletter) og et toalett i huset, men kaller vel strengt tatt ikke noen av dem for gjestetoalett da vi bruker det selv daglig. Det med bare toalett og vask er lite, rundt 1,5 x 2 m.

Tenker du at 1.2 x 1 m vil bli veldig lite da?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Tenker du at 1.2 x 1 m vil bli veldig lite da?

Det er selvsagt veldig lite, men ikke nødvendigvis for lite. Det er jo helt vanlig med slike bitte små WC-er. Mange jeg kjenner har vel omtrent den størrelsen. 

Går fint å ta luftingen via kanal gjennom naboboden til yttervegg (hvis enebolig)

1,2x1,4 hvis døren er på kortsiden,0,9x1,6 hvis døren er på langsiden. Dette er vanlige minimumsmål. 1, 4 og 1,6m kan reduseres til 1,2 og 1,4 hvis du har innebygd sisterne i vegg.

Hilsen arkitekt 

Anonymkode: b0f22...1c8

Det er selvsagt veldig lite, men ikke nødvendigvis for lite. Det er jo helt vanlig med slike bitte små WC-er. Mange jeg kjenner har vel omtrent den størrelsen. 

Ok, da går det nok 😊

Går fint å ta luftingen via kanal gjennom naboboden til yttervegg (hvis enebolig)

1,2x1,4 hvis døren er på kortsiden,0,9x1,6 hvis døren er på langsiden. Dette er vanlige minimumsmål. 1, 4 og 1,6m kan reduseres til 1,2 og 1,4 hvis du har innebygd sisterne i vegg.

Hilsen arkitekt 

Anonymkode: b0f22...1c8

Ok. Takk for info 😊

Vi har et mini-toalett i tilknytning til gangen. Tror det er 1x1,6. vi har vegghengt toalett, men pga lavt vindu og smalt rom ble sisterna lav og bred. 

Rommet er lite men fungerer fint dom toalett både til gjester og til oss andre når badene i huset er opptatt. Vi har to fulle bad, men med 4 ungdommer i hus er badene okkupert til stadighet. 

vi har ikke utlufting, men har vindu som kan åpnes. På det ene badet har vi ikke vindu men har da selvfølgelig mekanisk lufteventil.

Anonymkode: 087e8...893

Annonse

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hvor stort er det? Har dere vindu? Annen type ventilasjon? 

Har en liten bod som jeg tenker søke om å få omgjort til bad, men det er ikke vindu der. Heller ingen ventilasjon. Blir jo kun wc og vask. Tilkobling til avløp og vann ligger vegg i vegg. 

Men orker ikke prosessen med å søke hvis det er for lite. 

120 cm x 105 cm. 

Vi har 2 gjestetoaletter i huset, en i hver etasje. Det minste vårt er ca den størrelsen du har til rådighet. Kanskje 150 i stedet for 120.Vi har luftekanal med utrekksvifte og ingen vindu på noe av de. Du får plass, men det blir bare å stå å snu seg 😊

Anonymkode: 0dd44...882

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har 2 gjestetoaletter i huset, en i hver etasje. Det minste vårt er ca den størrelsen du har til rådighet. Kanskje 150 i stedet for 120.Vi har luftekanal med utrekksvifte og ingen vindu på noe av de. Du får plass, men det blir bare å stå å snu seg 😊

Anonymkode: 0dd44...882

Ok, godt å høre 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...