Gå til innhold

Gratulerer med dagen til noen som er død

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

En kollega av meg døde for 8 måneder siden. Facebook profilen hennes står ennå. I går hadde hun bursdag. Flere hadde gratulert henne med dagen. Er ikke det litt rart? 

Anonymkode: 637ff...3c7

Jeg synes det er fint. 

Anonymkode: a901a...e22

Jeg gjorde om kontoen til bestemor til minnekonto da hun døde. Gratulerer henne alltid med bursdagen, legger ut bilde på årsdagen for da hun døde og til jul. Og andre ting jeg har lyst å dele med henne. Syns det er fint ❤️

Anonymkode: e8129...b7a

Annonse

Skru av varselet for bursdag, så er det ingen som får vite at hun har bursdag.

De som er nære nok til å vite at hun ville fyllt dag vet nok at hun er død også...

Du vet jo hvordan facebook fungerer, alle vennene dine får et varsel om at du har bursdag, men de får ikke noe varsel om du dør.

Anonymkode: f9690...666

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er vel fort gjort at folk som får varsel på sin egen side skriver en kort melding. 

Man sjekker vel ikke om folk lever.. 

Anonymkode: b33f1...85f

Hvorfor har man venner på Facebook som man ikke kjenner godt nok til å vite om de har dødd det siste tiåret eller ikke?

De vet at personen er død. De gjør det for å hedre, og for å være snille. 

Hadde noen skrevet:"Gratulerer med dagen Bjørn. 💙Hvordan går det om dagen?" Da vet ikke personen at han er død. 

Anonymkode: 1de7b...168

Ekspatt skrev (14 minutter siden):

Hvorfor har man venner på Facebook som man ikke kjenner godt nok til å vite om de har dødd det siste tiåret eller ikke?

Det kan vel ikke noen av oss stå til rette for? Hun skriver bare at det kan være fort gjort. 

Anonymkode: 5b432...55f

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Det kan vel ikke noen av oss stå til rette for? Hun skriver bare at det kan være fort gjort. 

Anonymkode: 5b432...55f

Jeg er helt uenig i at det er fort gjort, men når jeg ser hvor mange i samfunnet som går på autopilot så kan jeg godt forstå at det skjer. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

De vet at personen er død. De gjør det for å hedre, og for å være snille. 

Hadde noen skrevet:"Gratulerer med dagen Bjørn. 💙Hvordan går det om dagen?" Da vet ikke personen at han er død. 

Anonymkode: 1de7b...168

Ikke alle vet at personen er død. Jeg gjorde nylig noen oppmerksom på at personen de gratulerte døde for flere år siden. Vedkommende visste det ikke.

Jeg har over 1000 «venner» på Facebook. Det er alt fra nære venner og familie til tidligere skolebenken og en mengde arbeidskollegaer jeg har hatt over år. For meg er det fint, for jeg kan ikke ha aktivt kontakt med alle, men synes det er hyggelig å «se» dem en gang i blant.

Anonymkode: 0b66f...982

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...