Gå til innhold

Ny jobb. Når takker man ja?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alle plasser jeg har jobbet har oppsigelsen vært fra 01 i måneden etter og deretter tre måneders oppsigelsestid. Har du det også slik vil oppsigelsetiden starte 01.11 uansett om du sier opp nå eller 31.10. Ettersom det er så lenge til månedskifte hadde jeg nok ventet med å si opp til alt var signert. Etter at alle signaturer var på plass hadde jeg sagt opp slik at gamle jobben fikk lengst mulig tid til å finne en erstatter. 

Anonymkode: dab9f...07c

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg har fått tilbud om ny jobb. Har ikke fått kontrakt enda. Når sier jeg opp den jeg har? Med en gang eller når kontrakten er signert? Har fått mail at se tilbyr meg jobben. 

Anonymkode: 13dc5...60c

Når du har takket ja til jobbtilbudet og betingelsene skriftlig.

Det er en fordel å h kontrakt på plass raskt, samtidig har bedriften etter loven en måned på seg etter du har startet i ny jobb, til å ordne det. 

Endret av Merdee

Annonse

I staten er oppsigelsen fra dato til dato- dvs sier du opp idag så er det tre mnd fra idag. Nå er det likevel sånn at de fleste blir enige om sluttdato osv. jeg har nettopp byttet jobb, er hanske risikoavers og venter med oppsigelsen til kontrakten på ny jobb var signert selv om jeg takket muntlig ja et par dager før. Greit å være sikker på at ting er ok. 

Anonymkode: 6210b...db4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...