Gå til innhold

Hvilken smertelindring hjelper når man skal tatovere seg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avlysing av time.

Anonymkode: f85c9...4c3

Skrevet

Det skal gjøre vondt

Anonymkode: c2b17...d1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det skal gjøre vondt

Love hurts, love scars
Love wounds and mars

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Det skal gjøre vondt

Hvorfor? 

Anonymkode: 99414...14e

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Avlysing av time.

Godt poeng 

Skrevet

Ellers emla krem…..

Anonymkode: fbc02...448

Skrevet

Hør med studioet du skal til om de tilbyr bedøvelse. Flere og flere har en krem du kan kjøpe som er laget spesifikt til tattoo. Ikke bruk emlakrem, det er møkk å tatovere på.

I studioet jeg jobber har vi både en krem og en spray. Kremen må tas på 1.5 time før, sprayen kan brukes etter huden er «rispet opp».

Hvis det er en stund til du har time kan du kjøpe den samme kremen selv (ofte billigere enn på studioet), den heter pain free tattoo (må kjøpes på nett).

Anonymkode: 7d768...016

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvorfor? 

Om du ikke tåler smerten skal du ikke pynte kroppen på den måten 

Det er liksom en del av det å ha tatoveringer at du har tålt smerten 

Anonymkode: 9fc2d...665

Skrevet

Smerten er såpass liten at hvis du ikke takler den, så skal du ikke ha tatoveringen. 

Anonymkode: 9eb17...858

Skrevet

Det gjør ikke særlig vondt, jeg har tatovering på den tynneste huden på håndleddet og det gikk helt fint. Må tåle at det kjennes litt hvis man skal ha tatovering da. 

Anonymkode: 06cff...dd1

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Hvis folk med tatovering mener dette får jeg enda mindre respekt for dem....

Anonymkode: 34d3f...f31

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvis folk med tatovering mener dette får jeg enda mindre respekt for dem....

Anonymkode: 34d3f...f31

Heldigvis ikke alle oss med tatoveringer som tenker slik. Forstår ikke helt hvorfor du har lite respekt for folk med tatoveringer, uten annet grunnlag, sånn i utgangspunktet, men..

Skrevet

Ok. Man må tåle.  Men hvordan forberede seg når man ikke aner hvordan smerten blir?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok. Man må tåle.  Men hvordan forberede seg når man ikke aner hvordan smerten blir?

Neida det må du ikke! Jeg brukte bedøvelsekrem før jeg fikk tattovering å det funket helt utmerket! :)

Anonymkode: d4e4e...824

Skrevet

Hi, tror ikke du skal ta tatovering. Av alle dumme spørsmål på dib, er dette noe av det dummeste jeg har lest. 

Anonymkode: a9ca0...524

Skrevet

Er ikke særlig vont - eller kommer nok Ann på hvor du tar da. Jeg har hele høyre armen

Skrevet

Pyse. Da skal du la det være.

Anonymkode: 3eb27...481

Skrevet

Smertelindring?? Nei vettu hva - må du ta det foreslår jeg at du dropper hele tatoveringen.

Anonymkode: 8ee81...e0d

Skrevet

Snakk med tatoveringsstudioet og fagfolk om dette i stedet for moraliserende dib-deltakere. Vondt vil det nok bli uansett, men kanskje du kan ta den verste brodden.

Anonymkode: 38a47...5d6

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Avlysing av time.

Det skal gjøre vondt

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Smerten er såpass liten at hvis du ikke takler den, så skal du ikke ha tatoveringen. 

Anonymkode: 9eb17...858

Det gjør ikke særlig vondt, jeg har tatovering på den tynneste huden på håndleddet og det gikk helt fint. Må tåle at det kjennes litt hvis man skal ha tatovering da. 

Anonymkode: 06cff...dd1

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi, tror ikke du skal ta tatovering. Av alle dumme spørsmål på dib, er dette noe av det dummeste jeg har lest. 

Anonymkode: a9ca0...524

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Pyse. Da skal du la det være.

Anonymkode: 3eb27...481

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Smertelindring?? Nei vettu hva - må du ta det foreslår jeg at du dropper hele tatoveringen.

Hvordan har dere det, sånn egentlig? Hva sliter dere med når dere har behov for å svare andre på denne måten? Man ser av svaret til (den ene?) som vet hva hn snakker om at det finnes bedøvelse/smertelindring, altså er det et behov. Føler dere at deres egne liv er litt mindre ræva når dere får tømt ut litt gørr til fremmede?

Anonymkode: 775ae...4e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvordan har dere det, sånn egentlig? Hva sliter dere med når dere har behov for å svare andre på denne måten? Man ser av svaret til (den ene?) som vet hva hn snakker om at det finnes bedøvelse/smertelindring, altså er det et behov. Føler dere at deres egne liv er litt mindre ræva når dere får tømt ut litt gørr til fremmede?

❤️ Takk

Skrevet

Hør med studioet du skal til om de tilbyr bedøvelse. Flere og flere har en krem du kan kjøpe som er laget spesifikt til tattoo. Ikke bruk emlakrem, det er møkk å tatovere på.

I studioet jeg jobber har vi både en krem og en spray. Kremen må tas på 1.5 time før, sprayen kan brukes etter huden er «rispet opp».

Hvis det er en stund til du har time kan du kjøpe den samme kremen selv (ofte billigere enn på studioet), den heter pain free tattoo (må kjøpes på nett).

Hvorfor er emlakrem møkk å tatovere på?

Anonymkode: c8dd7...7ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde hatt NULL problem med å si direkte til en venn som skulle ta tatovering og måtte bruke smertelindring at det kanskje ikke var tatovering som var det rette. Jeg har lyst på tatovering selv, men akkurat det at det gjør vondt stopper meg. STOPPER - altså jeg tar det ikke om jeg må begynne med masse bedøvelse for å ta det. Det er skikkelig pinlig. Og for å svare på ditt utrolig merkelige spørsmål - nei livet blir ikke mindre ræva av å si det. Det var ikke ræva før det heller :-)

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde hatt NULL problem med å si direkte til en venn som skulle ta tatovering og måtte bruke smertelindring at det kanskje ikke var tatovering som var det rette. Jeg har lyst på tatovering selv, men akkurat det at det gjør vondt stopper meg. STOPPER - altså jeg tar det ikke om jeg må begynne med masse bedøvelse for å ta det. Det er skikkelig pinlig. Og for å svare på ditt utrolig merkelige spørsmål - nei livet blir ikke mindre ræva av å si det. Det var ikke ræva før det heller 🙂

Men hi er ikke din venn og hun spurte ikke etter vår mening om smertelindring. Hun spurte om hvilke alternativ som finnes. 

Ikke vet jeg hvordan livet ditt er, kanskje er du bare en drittsekk av natur. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...