Gå til innhold

Du får vite at barnet ditt er venn med en som mobber.

Anbefalte innlegg

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Vel, jeg forstår den i det minste, og jeg har evne til å gjøre nytte av en slik overføringsverdi til og i det virkelige liv. Ut fra det du har skrevet her gir du ikke noe inntrykk av at du greier det.

Anonymkode: f13ec...10e

Du får lære bort den evnen til barn, til mishandlede kvinner, til mobbeofre og alle som trenger det. You go! 

Fortsetter under...

NotNaomi skrev (19 minutter siden):

Du får lære bort den evnen til barn, til mishandlede kvinner, til mobbeofre og alle som trenger det. You go! 

Jeg ble lært det selv, og jeg har lært det bort videre også. Det fungerer som forebygging og det gjør at barn og voksne har større forutsetninger til å ta riktigere valg den dagen man står i en uventet og/eller utfordrende situasjon.

At du ikke forstår det, det er ikke mitt problem.

Hva har mishandlede kvinner med HIs tema å gjøre?

Gjest NotNaomi
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ble lært det selv, og jeg har lært det bort videre også. Det fungerer som forebygging og det gjør at barn og voksne har større forutsetninger til å ta riktigere valg den dagen man står i en uventet og/eller utfordrende situasjon.

Nei jeg tenkte at siden du er opplært i teknikker som politi bruker og har en sånn gjennomføringsevne til å løse konflikter og vold samt mobbing, så er det jo nok  klientell å ta av.... 

NotNaomi skrev (41 minutter siden):

Nei jeg tenkte at siden du er opplært i teknikker som politi bruker og har en sånn gjennomføringsevne til å løse konflikter og vold samt mobbing, så er det jo nok  klientell å ta av.... 

Som sagt, jeg ble opplært som barn til å tenke slik, og jeg har lært det videre. Jeg jobber i et av yrkene jeg nevnte også.

Men jeg spørs jeg igjen - hva har vold og mishandling av kvinner å gjøre med HIs hovedinnlegg å gjøre?

NotNaomi skrev (6 timer siden):

Ja, psykologi er for mange vanskelig å forstå. For det er "sånn er det bare" Enkelt og greit liksom. 

Nei. I psykologi er det «sånn er det nå». Hvis det bare er sånn, enkelt og greit, hva skal vi da med psykologer? De kan jo ikke utgjøre noe. For det bare er sånn.

Anonymkode: 97b36...7e6

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er fint at en som mobber/har mobbet får venner, det kan jo hjelpe så vedkommende får det bedre og slutter å mobbe. Hvis barnet mitt ble venn med en mobber ville jeg snakket mye med barnet om mobbing og hvordan man oppfører seg mot hverandre, prøvd å følge godt med og ha åpen dialog. 

Anonymkode: 87b5e...500

Da jeg gikk på skolen, var det de mest populære "dronningene" i klassen som mobbet et par hakkekyllinger. Det er ikke automatikk i at en mobber har ingen eller få venner. Ofte er det motsatt. 

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er nok en parallell mellom mishandlede kvinner og mobbeofre. Begge gruppene er utsatt for grov mishandling - fysisk og/eller psykisk. Konsekvensene for mange individer i begge gruppene kan også være ganske like - fra angst til PTSD. Jeg forstår rett og slett ikke folk som bagatelliserer mobbing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...