Gå til innhold

Barnet mitt er sjef Over meg.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte handle og det er ganske pinlig og ta med seg en unge som hyl skriker igjennom hele senteret. Ville dere likevel gjort det???

Anonymkode: 17740...084

Ja!

Anonymkode: 251a1...709

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg måtte handle og det er ganske pinlig og ta med seg en unge som hyl skriker igjennom hele senteret. Ville dere likevel gjort det???

Ja det ville jeg gjort da mine har lært at det ikke nytter å skrike seg til ting og ville fort gitt opp.

Du har derimot lært barnet ditt at det å skrike nytter, og skriker han lenge nok for han alltid det han vil.

Det eneste du kan gjøre nå er å si nei og holde det. Aldri gi etter når du først har sakt nei.

Anonymkode: 89c8e...9a5

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Har gjort det før, og dersom jeg er i samme situasjon så vil jeg gjøre det igjen, så ja

Anonymkode: 8e024...d84

Annonse

Ta ungen med ut- skrikende og hylende. Ikke gidd å bry deg om hva andre skulle mene om det. Får du ikke handlet det du skulle ha, så shit au! Sånn er det noen ganger.

Neste gang, mens dere sitter i bilen, si til ungen at dere ikke skal ha leke. Hvis hen maser om noe, så går dere ut akkurat som sist. Og gjør det! 

Anonymkode: 8fa92...f1f

Den er lei å snu. Nå tror jeg muligens du troller, men jeg svarer uansett, for kanskje andre sitter med samme problem. 

Selv om du kjenner det pinlig, skal du vite at de fleste tåler at andres unger slår seg vrange, så lenge du beholder roen. Vi ser det også, hvis foreldrene tross en unge trasser, står i det og ikke gir etter. 

Nå vet ikke jeg hvor gammel barnet er, men om du allerede har noen episoder hvor du gir etter, må du først snu denne. Start i det små, ikke eksponer deg eller lag avtaler du ikke kan stå i. Den ene handleturen dere skal øve er du tydelig før dere drar, hvis barnet er stort nok til at dere kan prate sammen, så er tipset om å ta bilde for å ønske til jul en god måte å være i forkant. Gi direkte og konkrete beskjeder. Du må holde det du lover, på godt og vondt. Ikke legg storhandel til den dagen, slik at du lett kan ta med barnet ut hvis barnet slår seg vrang. Sånn starter du, små turer, øv på en ting om gangen, stå i det. 

Anonymkode: 63a0a...531

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Det blir alltid en diskusjon om alt. Jeg orker ikke alltid ta kampen. Hen har en ekstrem vilje til og skrike seg til et ja. 

Selvfølgelig gjør ungen det. Det er jo det hen har lært at virker og du har lært bort at det er "nei, nei, nei, ja". Så hylinga er en del av oppdragelsen du har gitt. Du må tøffe deg opp litt så du tåler å stå i ubehaget det er å se at barnet blir lei seg, sint eller at du blir flau. Den du beskytter mest med måten du gjør ting på nå er deg selv. Du synes det er slitsomt med unge som maser - du gir etter. Du synes det er flaut med unge som hyler i butikken - du gir etter. osv. Tror du taktikken med å hyle kommer til å hjelpe ungen i barnehagen eller skolen? Du driver rett og slett og lærer ungen din et handlingsmønster som ikke fungerer i samfunnet. Jeg driter da vel i om ungen din får et trasseanfall på toget fordi det vil ha setet jeg sitter i. Du må begynne å stå i neiene dine. Det kommer til å bli verre før det blir bedre. Så begynn med det små. Har du sagt nei til smokk på dagen hjemme, så er det nei. Om det blir hyl og spetakkel så ignorer og ivareta så det ikke oppstår farlige situasjoner, og stå i det. Etterhvert vil ungen lære at har du sagt nei, så er det nei. 

Anonymkode: cdfae...6f7

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hvordan mener dere jeg burde håndtert da?

Tatt ungen under armen og reist hjem uten å gjøre ferdig det dere var der for, med mindre det car veldig viktig. Hvis det var veldig viktig og ikke kunne vente  tatt ungen under armen og gjennomført det viktige før du dro hjem.

Deretter dropp å ta med ungen på senteret.

Anonymkode: 3f391...298

Det er faktisk ikke flaut med unge som hyler. De som har barn forstår at sånn er det noen ganger. 

Hvis jeg MÅ handle drar jeg med meg hylende barn. Det er ikke noe annet å gjøre. Mine hyler riktignok ikke lenge om gangen pga de vet det ikke funker, men hvis barnet har lært at hylig funker kommer det til å ta litt tid før det går seg til. Det er ikke synd på barn som blir litt skuffet og ikke får viljen sin hele tiden. 

Hvis jeg ikke MÅ handle, tar jeg med meg barna ut av butikken, men det holder som regel med trusselen. Og hvis de ikke oppfører seg får de beskjed om at de ikke får bli med neste gang. Av en eller annen grunn synes barna mine det er stas å bli med på butikken. De får beskjed på forhånd at det ikke bli leke, blir minnet på det hvis de spør om leke, og hvis de slår seg vrang sier jeg vi går hvis de ikke slutter. De har lov til å være skuffet fordi de ikke får noe, men hyling er ikke innafor. 

Pobie skrev (35 minutter siden):

De som har barn forstår at sånn er det noen ganger. 

Alle, absolutt alle, enten de har barn eller ikke, forstår dette.

Får helt vondt av unger som har foreldre som gir etter. Tror du virkelig barnet har det bra når du gir etter? Nei, barnet blir utrygg når du gir etter. Først når du viser at du er sjef, blir barnet trygt.

Anonymkode: 25d63...ff1

Annonse

Du har ansvar for å hjelpe barnet ditt til å bli et menneske andre vil omgås. 

Det gjør du ikke nå. 

Det er DU som må tåle den dårlige stemningen. Barnet ditt trenger grensesetting. Hvis du gir deg og lar barnet bestemme, blir det aldri bedre, og barnet ditt kan få problemer med å få seg venner fordi det aldri har lært seg at man faktisk ikke kan få viljen sin alltid. 

Jeg skal love deg at de som ser og hører dere på senteret vil få mye mer respekt for en mor som står i det, selv om ungen ligger i en haug og skriker. 

Hvis barnet vet at mammas nei betyr nei, vil det godta det etter hvert. 

Men akkurat nå saboterer du for både deg og barnet ved å si at nei betyr ja hvis han bare maser og skriker lenge nok. 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Synes du ikke det er litt overdrivelse? Ta med hen hjem? Ikke så lett med En unge som skriker og vrir seg. Fikk mange blikk…! Urolig pinlig! 

Det eneste som er pinlig med det er å vise at man gir etter. Alle som har erfaring med barn skjønner jo at de innimellom får raserianfall. Du får nok mest medlidene blikk fra folk som vet hvordan det er, ikke dømmende. 

Et tips kan være at for hver gang du lar barnet ditt grine og skrike seg til noe, så ødelegger du bitte litt for barnet ditt. Det er ikke snilt å gi etter, men slemt. For barnet ditt vil tro at dette er greit å være sånn overfor alle andre også, både venner, lærere osv., og INGEN liker bortskjemte drittunger. Er du glad i ungen din, så gir du han/henne kjærlighet, grenser og oppdragelse. 

Anonymkode: 54d7b...19a

Er jo ikke så mye du må gjøre enn å gi en advarsel også tar du «brannmanngrep» på ungen også går du rett til bilen? Jeg bare lukker øra, sier ikke noe å tar ungen med meg. Kan vræle seg svett, bryr meg ikke ett sekund. 

Ta den kampen og lær deg å lukke øra. Funket godt her med mine 3 kids

Anonymkode: 7b661...022

Noen barn har definitivt sterk vilje, og gir seg ikke uten en kamp. Dette krever mer av deg som mor. Om enn en mager trøst at dette kan være gode kvaliteter å ha med seg senere i livet, om du veileder riktig. 
Du må stå frem som enda sterkere, og vise at du er autoritær, dine ord og handlinger er det siste ord. 

Forbered barnet før dere skal noe, og stå konsekvent ved det. -Nå skal vi på senteret, vi skal kjøpe mat, i dag skal vi ikke kjøpe leke. Få barnet til å gjenta hva du har sagt. 
Og stå ved hva du har sagt, alltid! Bær det hylende ut i bilen. Når barnet lærer at du står på ditt, vil reaksjonene endre seg. 

Etterhvert kan du være mer åpen for forhandlinger som du bestemmer. -Vi kan kjøpe noe godt til kvelden, er det noe du vi skal kjøpe? 

Cluet er å stå ved det du sier, forbered og gjennomfør! 

Du er ikke en dårlig mor, foreldreskap kan være tøft. Lykke til, dette klarer du❤️

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Er jo ikke så mye du må gjøre enn å gi en advarsel også tar du «brannmanngrep» på ungen også går du rett til bilen? Jeg bare lukker øra, sier ikke noe å tar ungen med meg. Kan vræle seg svett, bryr meg ikke ett sekund. 

Ta den kampen og lær deg å lukke øra. Funket godt her med mine 3 kids

Anonymkode: 7b661...022

Hva mener du med brannmanngrep? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...