Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Hvordan kan jeg overvinne kontrollen tilbake? Hen får det stort sett som hen vil. Jeg orker ikke utagering og dårlig stemning. Her om vi dagen var vi på kjøpesenteret og hen ønsket seg en leke. jeg sa nei men hen fortsatte mase, tilslutt utagering og jeg gav etter. Orket ikke sure miner. Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Så du belønner utagering med å kjøpe en leke? Gratulerer med å få prisen som største idiot! Anonymkode: aed54...df1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Der har du oppskriften på en snørrunge og en mor som koster vei og dytter unna alle normale, sunne utfordringer et barn skal, bør og må møte i livet. Anonymkode: b2a32...826
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Hvordan mener dere jeg burde håndtert da? Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvordan mener dere jeg burde håndtert da? Anonymkode: 17740...084 Kaste drittungen i timeout til han slutter å oppføre seg som jævelunge! Anonymkode: aed54...df1
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Har du sagt nei, så må det være nei. Og maser hen, så er det bare å dra hjem da. Det store problemet du får, er da tenårene kommer, og du ikke klarer å si nei til noe. Anonymkode: e701d...b6f
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Ta med hylende unge til bilen. Evt utenfor kjøpesenteret. Snakke med hen etter at hen har roet seg. Anonymkode: b5f57...5da
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvordan mener dere jeg burde håndtert da? Anonymkode: 17740...084 Tatt med ungen ut av butikken og gått hjem. Man oppnår ingenting ved å oppføre seg dårlig! Anonymkode: 411e7...6a5
Mrs Remington Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Oppretter du virkelig tråd om at ditt barn er sjef over deg?
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg måtte handle og det er ganske pinlig og ta med seg en unge som hyl skriker igjennom hele senteret. Ville dere likevel gjort det??? Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Mrs Remington skrev (Akkurat nå): Oppretter du virkelig tråd om at ditt barn er sjef over deg? Hen er det føler jeg. Spør om råd! Anonymkode: 17740...084
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Poenget med grenser er å gjøre ungene trygge HI. De må ha en omsorgsperson som de kan stole på. Hva hvis han plutselig får for seg å klatre opp på taket, gå ut på usikker is på vintervann ute? Hva om han vil bort å klappe en ukjent hund? Han vil muligens ikke høre på deg om du prøver å stoppe han, for han stoler kan skje ikke på deg. Du må si nei og holde på det. Han må akseptere forklaringen din.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Det blir alltid en diskusjon om alt. Jeg orker ikke alltid ta kampen. Hen har en ekstrem vilje til og skrike seg til et ja. Anonymkode: 17740...084
Mrs Remington Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hen er det føler jeg. Spør om råd! Anonymkode: 17740...084 Alle barn er sjefer om de får lov.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 NotNaomi skrev (1 minutt siden): Poenget med grenser er å gjøre ungene trygge HI. De må ha en omsorgsperson som de kan stole på. Hva hvis han plutselig får for seg å klatre opp på taket, gå ut på usikker is på vintervann ute? Hva om han vil bort å klappe en ukjent hund? Han vil muligens ikke høre på deg om du prøver å stoppe han, for han stoler kan skje ikke på deg. Du må si nei og holde på det. Han må akseptere forklaringen din. Jeg sier til til sånt som du eksplenterer men jeg orker ikke alltid til og holde på leke diskusjonen. Hen er et veldig sta barn og skriker til hen får et ja. Som å bruke smokk på dagtid. Det er mange store kamper. Kjøpt forovervendt sete også fordi det alltid er en kamp og få sett hen inn i. Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har av og til løst slike situasjoner med avledning, ikke så bra det heller, men det har løst situasjonen. For eksempel hvis barnet mitt ville ha en leke på lekebutikk, "nei vi skal ikke ha den leken nå, vi skal på matbutikken, du kan velge hvilken frukt du vil ha". Eller "nei nå skal vi hjem, du kan velge en lek vi kan leke sammen når vi kommer hjem". Hjemme så sier jeg mer bare nei, og ferdig med det, men ute blant folk er jeg mer konfliktsky, og tyr til forhandlinger. Anonymkode: 41e3e...e00
Gjest NotNaomi Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg sier til til sånt som du eksplenterer men jeg orker ikke alltid til og holde på leke diskusjonen. Hen er et veldig sta barn og skriker til hen får et ja. Som å bruke smokk på dagtid. Det er mange store kamper. Kjøpt forovervendt sete også fordi det alltid er en kamp og få sett hen inn i. Anonymkode: 17740...084 Det er kamper fordi han ikke har tillit til deg. Jeg tror dessuten at du troller litt rundt på forumet ikveld 🙂
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 NotNaomi skrev (14 minutter siden): Det er kamper fordi han ikke har tillit til deg. Jeg tror dessuten at du troller litt rundt på forumet ikveld 🙂 Nei jeg Ønsker og bli en bedre forelder. Joda hen har tillit til meg men jeg føler meg ikke for sjefen . Det er utdannende og si ja når jeg vil si nei. Jeg gav bare noe eksempler. Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvordan kan jeg overvinne kontrollen tilbake? Hen får det stort sett som hen vil. Jeg orker ikke utagering og dårlig stemning. Her om vi dagen var vi på kjøpesenteret og hen ønsket seg en leke. jeg sa nei men hen fortsatte mase, tilslutt utagering og jeg gav etter. Orket ikke sure miner. Anonymkode: 17740...084 Ubrukelig mor. Ta deg sammen. Anonymkode: c9a1e...525
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Jeg måtte handle og det er ganske pinlig og ta med seg en unge som hyl skriker igjennom hele senteret. Ville dere likevel gjort det??? Anonymkode: 17740...084 Absolutt. Bryr meg ikke om andre ser jeg setter grenser for barnet mitt. Jeg hadde gjentatt hyppig til barnet; "vi skal ikke kjøpe leke nå, nå skal vi handle mat." På den måten hører også andre rundt hvorfor ungen er sint og de fleste vil tenke; "godt jobba, mamma. Stå på ditt". De som ikke tør å sette grenser offentlig går glipp av mange anerkjennende blikk, nikk og smil. Så lenge grensene settes på en ok måte da. Kampene må du bare ta, ellers blir det bare vanskeligere og vanskeligere med årene. Be om veiledning hos helsesykepleier. Anonymkode: bc0d1...c18
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #21 Skrevet 9. oktober 2022 Hen er en vederstyggelighet. Anonymkode: 7864d...5f7
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #22 Skrevet 9. oktober 2022 Slutt å bruk begrepet "hen". Det er enten han eller hun! Anonymkode: c9a1e...525
Kathrine. Skrevet 9. oktober 2022 #23 Skrevet 9. oktober 2022 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Hvordan mener dere jeg burde håndtert da? Anonymkode: 17740...084 Tatt barnet med hjem uten leke eller godteri.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #24 Skrevet 9. oktober 2022 Kathrine. skrev (7 minutter siden): Tatt barnet med hjem uten leke eller godteri. Synes du ikke det er litt overdrivelse? Ta med hen hjem? Ikke så lett med En unge som skriker og vrir seg. Fikk mange blikk…! Urolig pinlig! Anonymkode: 17740...084
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2022 #25 Skrevet 9. oktober 2022 Det lærer de av. Jeg har satt handlekurven rett ned og båret en kålmark av en unge ut av butikken. Ungen hylte så høyt at man skulle tro ungen hadde spist en veps, masse blikk. Ja, det kan oppleves «flaut» å bære en vill skrikerunge ut av butikken, men unger må lære de og. I tillegg til kålmarken på nesten 3 år måtte jeg trille vogna med babyen i, så sikkert smart ut😁 Da vi kom ut av butikken og bort fra situasjonen ble ungen lei seg, vi hadde jo ikke fått kjøpt middagen… Vi tok en prat og dro tilbake og handlet ferdig, uten tull. Viktig å ta med barnet tilbake og avslutte handlingen på en god måte. Rose barnet for å hjelpe til å finne varer, snakke om hvor mye hyggeligere det er å samarbeide osv. IKKE kjøp noe til barnet når dere drar tilbake, da lærer ikke barnet noe. Anonymkode: aae10...417
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå