Gå til innhold

Angrer på jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Jeg trenger å utfordre meg selv litt, men vet ikke om dette blir riktig. Jeg har søkt på en jobb, en lederstilling, og kjenner litt på at jeg angrer. Jeg har aldri hatt lederstilling før men tror jeg har egenskapene som trenges. Har spurt to av mine tidligere sjefer og de mener at jeg absolutt har det som trengs. Men inni meg kjennes det ut som det kan bli litt mye og kanskje litt kjedelig. Jobben er ikke innenfor fagfeltet jeg jobber i nå, men ett jeg har jobbet tidligere. Jeg er redd jeg kommer til å ha for høye forventninger til meg selv og mine medarbeidere. Jeg orker ikke tanken på å bli en dårlig sjef, og allerede der ringer bjellene sant?

Av egne erfaringer ønsker man å ha en snill sjef, men også en som må ta avgjørelser og valg som ikke er populære. Jeg vil ha "alle" med på laget før jeg tar en avgjørelse.

Egentlig har jeg det godt i min nåværende jobb, men jeg ønsker nye utfordringer. Kanskje jeg heller bare skulle meldt meg på fallskjermkurs... Men fritid har jeg nesten ikke så det utgår. 

Jeg tror jeg kommer til å bli innkalt til intervju og lurer på om jeg skal dra eller om jeg skal ringe og si at jeg angrer søknaden. Jeg tror jeg kan få jobben om jeg møter til intervju og da er det så vanskelig å si nei i ettertid. 

Noen som har kloke tanker?

Anonymkode: 4b9ee...a47

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434654-angrer-p%C3%A5-jobbs%C3%B8knad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg vil ha "alle" med på laget før jeg tar en avgjørelse.

Da er du ingen leder. Utrolig slitsomt å jobbe under noen som ikke evner å ta avgjørelser. Jeg hadde mareritt om min leder da jeg hadde en som holdt på sånn. Mye heller en som sier at sånn gjør vi det.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Er jo bare til å si at du ikke lenger er intressert problem solved!

Anonymkode: 3743a...d46

Enig.

Anonymkode: b6d58...194

Du kan ikke være venn med alle. Min sjef er slik. Konfliktsky, tar aldri fullstendige avgjørelser. Det er en av grunnene til at så mange sier opp hos oss.

Det kan hende du har disse tankene fordi du er usikker på deg selv bare. Har du ikke tiltro til de som har ansvar for ansettelsesprosessen?

Anonymkode: c3075...26b

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Sikker på at du ikke bare har kalde føtter?🤔

Anonymkode: 191f2...94b

Det er det jeg ikke er sikker på på grunn av "vil ha alle med på laget" og at jeg ser på meg selv som konfliktsky. Men andre gjør ikke det. Jeg har stått i ganske tøffe avgjørelser og valg som involverer/går utover andre i min nåværende jobb. Så jeg klarer det, og mange mener jeg er flink til det. Det er mer mine indre konflikter der jeg skulle ønske mer "demokrati"

Jeg heller over til å trekke søknaden min i morgen.

Anonymkode: 4b9ee...a47

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Jeg syns det at du tenker disse tankene allerede vitner om at du har det i deg til å bli en god sjef.

Anonymkode: 6f63c...c09

Hva er det for en ting å si?

Det er ikke som om alle de dårlige sjefene, som mennesker slutter på grunn av eller drømmer mareritt om, ikke vet at de er dårlige ledere. Det å vite at man er dårlig på en ting, gjør ikke at man magisk er på rett kjøl.

Faktisk vil jeg heller si at denne tendensen til å skryte av mennesker og si at de er bedre enn de tror, er et stort problem. Se bare på hva HI selv forteller, mennesker har sagt at hun har det som trengs. Jaha? Hvorfor har hun da ikke allerede blitt bedt om å lede?

For er det én ting som er sikkert, så er det at det er et underskudd på gode ledere i arbeidslivet, og at hvis man bare såvidt viser et snev av lederegenskaper så blir man snappet opp fort som lynet.

Anonymkode: b6d58...194

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...