Gå til innhold

Er 15 km langt å sykle til jobb?

Anbefalte innlegg

Jeg har 15 km til jobb.

Om ikke lenge er minste så stor at han ikke lenger kommer til å gå på SFO, og jeg vil ikke lenger være avhengig av å hente han.
Siden vi har 5 km til skolen trenger jeg bilen når jeg henter han etter SFO.

Når han begynner å ta bussen til og fra skolen vurderer jeg å kjøpe meg en el-sykkel og sykle til å fra jobb istedenfor å kjøre, men vil det bli for langt?

Anonymkode: ced9a...3b6

Fortsetter under...

Er det objektivt eller subjektivt du mener? Altså, mener du som i, "rekker batteriet på elsykkelen så langt", eller mener du som i, "vil jeg synes det er slitsomt å sykle så langt"?

Det første, njaei, de fleste elsykler klarer så pass i dag. Særlig hvis du får ladet den på jobb.

Det siste, tja, når du er uvant er det et stykke. Men etter hvert som du blir vant med det (to-tre ukers tid) så er det ikke langt lenger.

Anonymkode: 604c5...b91

Mannen min syklet over 20 km til jobb på vanlig racersykkel, store deler av året, i en del år. På elsykkel hadde det vært for lett, i følge ham. Nå jobber han enten på hjemmekontor eller for langt unna til at sykling lar seg gjøre.

Jeg derimot hadde aldri orket. Jeg får smerter i leddene av både fuktig vær og kulde, og trener helst i varme og tørre omgivelser. 

Anonymkode: 8d46d...fb8

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Er det objektivt eller subjektivt du mener? Altså, mener du som i, "rekker batteriet på elsykkelen så langt", eller mener du som i, "vil jeg synes det er slitsomt å sykle så langt"?

Det første, njaei, de fleste elsykler klarer så pass i dag. Særlig hvis du får ladet den på jobb.

Det siste, tja, når du er uvant er det et stykke. Men etter hvert som du blir vant med det (to-tre ukers tid) så er det ikke langt lenger.

Anonymkode: 604c5...b91

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Mannen min syklet over 20 km til jobb på vanlig racersykkel, store deler av året, i en del år. På elsykkel hadde det vært for lett, i følge ham. Nå jobber han enten på hjemmekontor eller for langt unna til at sykling lar seg gjøre.

Jeg derimot hadde aldri orket. Jeg får smerter i leddene av både fuktig vær og kulde, og trener helst i varme og tørre omgivelser. 

Anonymkode: 8d46d...fb8

Tusen takk for svar.
Må være el-sykkel siden det er veldig mye stigning på vei hjem

Anonymkode: ced9a...3b6

Annonse

Jeg tenker det ikke er ett problem, men du må nok innstille hodet på at det ikke bare er solskinn og dermed legge vekk luksusen. Jeg har syklet til jobb i veldig mange år og får ofte høre hvor ille det må være å sykle i regn, blåst og snø. Jeg ser ikke problemet, jeg kler meg jo etter været. Jeg sykler på gangveier som er brøytet og de holder seg bedre enn veiene når det er snø. Jeg legger jo også inn litt ekstra tid når været er skikkelig dårlig, slik at jeg ikke må stresse om det er noen hinder på veien. Jeg nyter denne tiden hver dag uansett vær, for det har blitt mine friminutter i hverdagen. Da er det radio på øra og jeg kan gire ned. Ikke stress og mas som det ofte blir i trafikken, frisk luft og deilig å komme inn for å ta av seg egntøyet. 

Anonymkode: 4f887...3ba

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...