Gå til innhold

Hvor mye er du villig til å bruke på en weekendtur?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kommer an på hvor vi drar.

Er på langweekendtur med ei venninne 1-2 ganger i året.
Når vi har dratt utenlands har det fort gått en 25-30.000,- inkludert shopping.
Er vi på hytta bare oss to med litt god mat og vin går det ikke mer enn en 1-2.000,-

Anonymkode: 8e341...494

Kommer helt an på hvor og hvorfor, om det er en spesiell anledning. Og om det er lenge siden vi har reist noe sted i andre ferier.

Sjelden vi gjør det, det blir evt som langhelg i forbindelse med høst-eller vinterferie.

Anonymkode: b6ab2...1f6

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Kommer an på hvor vi drar.

Er på langweekendtur med ei venninne 1-2 ganger i året.
Når vi har dratt utenlands har det fort gått en 25-30.000,- inkludert shopping.
Er vi på hytta bare oss to med litt god mat og vin går det ikke mer enn en 1-2.000,-

Anonymkode: 8e341...494

Pr.person eller for to?

Anonymkode: b6ab2...1f6

Det er et vanskelig spørsmål å svare på. Usikker på om jeg har en øvre grense, på en måte, det vil jo avhenge av hva reisen går ut på. Vi betaler 25.000 for en helg i England på fotballkamp nå i høst feks. Og det er verdt hver krone. Så brukte vi 6000 på en langhelg nå i høstferien som har vært. Betaler det opplevelsen koster liksom. 

Anonymkode: 160d0...531

Var akkurat på venninnetur til Barcelona ons- søndag. Kostet i underkant av 6000 i fly og hotell og brukte rundt 5000 kr på mat, drikke og shopping. Det tenker jeg er omtrent det jeg er villig til å bruke på weekendtur alene uten mann og barn. Når det er sagt var det vel brukte penger og turen var helt super👌😊

Anonymkode: 739b2...478

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Hm, vi betaler 12000 for neste planlagte langhelg. Det er dyrt, men verdt det. 

12000kr for en langhelg er vel ikke dyrt i det hele tatt. Fly, hotell, mat++ Eller mener du type hyttetur?

Anonymkode: cce95...255

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

12000kr for en langhelg er vel ikke dyrt i det hele tatt. Fly, hotell, mat++ Eller mener du type hyttetur?

Det er dyrt fordi prisen gjelder kun hotell. Vi kjører dit og mat og div kommer i tillegg. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Det er dyrt fordi prisen gjelder kun hotell. Vi kjører dit og mat og div kommer i tillegg. 

Aha, rart svar. Spørsmålet var jo hvor mye du kan tenke deg å bruke på langhelg og du svarer 12000kr. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Aha, rart svar. Spørsmålet var jo hvor mye du kan tenke deg å bruke på langhelg og du svarer 12000kr. 

Jeg svarer at jeg synes det vi har betalt for neste tur er mye, men verdt det. 

Gjest NotNaomi

Det er et vanskelig spørsmål. Siste helgetur kostet meg ca 6000, og det var med tog, drosje, hotell og mat. Veldig billig til å være i Norge. 

De fleste kommer på rundt 10000, men da er alt inkludert. Reise, hotell og mat. Nå booker jeg sjelden på de beste hotellene, for de ligger som regel nært sentrum og det blir så veldig turistaktig 🙂

Så litt utenfor sentrum og i mer ukjent farvann, for å si det sånn. 

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg svarte lenger oppe, jeg svarte også kun utgiftene til selve reisen og oppholdet, ikke mat og lommepenger. Det er ikke rart i det hele tatt, man kan jo ikke vite hvor mye som går med til det på forhånd. 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg svarte lenger oppe, jeg svarte også kun utgiftene til selve reisen og oppholdet, ikke mat og lommepenger. Det er ikke rart i det hele tatt, man kan jo ikke vite hvor mye som går med til det på forhånd. 

Kan du ikke lese?
Spørsmålet er hvor mye du er villig til å bruke på en weekend tur. Det kan du vel svare på uten å regne ut hvor mye lommepenger el annet du skal bruke?! Hvor mye synes du en weekend tur får koste. Enkelt og greit.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Kan du ikke lese?
Spørsmålet er hvor mye du er villig til å bruke på en weekend tur. Det kan du vel svare på uten å regne ut hvor mye lommepenger el annet du skal bruke?! Hvor mye synes du en weekend tur får koste. Enkelt og greit.

Svaret var helt fint det! Hilsen HI. Null problem å svare forskjellig og jeg forstår fullstendig fint hva folk svarer på. Synes man at 12 tusen er dyrt og kun tenker på hotell så er det fullstendig greit å svare på den måten. Vennligst ikke arrester brukere som svarer på en annen måte enn deg selv. 

Anonymkode: fc9a0...b2f

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Kan du ikke lese?

Jeg har lest godt i over 30 år, ellers takk! 
Vi tolker nok bare spørsmålet ulikt, og det må vel være greit?

Jeg tar aldri med annet enn kun utgifter til reise og opphold når folk spør hvor mye en reise kostet. Både ferie og annet. Andre variable utgifter kommer alltid i tillegg. Jeg gjør sjeldent opp regnskap på hvor mye som går til mat, eller hvor mye jeg shopper for hvis jeg er på reise. Og HI var fornøyd med svaret, så da tenker jeg at jeg har bidratt med det hun ønsket svar på.

Eri den posisjonen at jeg ikke kan bruke noe på sånt. Alt går til det vi må ha og prøve å få en buffer. 

Dere er heldig. Livet er jo det å reise og oppleve. Ikke mye til liv uten. 

Anonymkode: 949e1...91a

Det kommer jo helt an på hva vi skal. For en vanlig helgetur uten spesielt oppkegg betaler jeg ikke mer enn kanskje 1000. På den andre siden betalte vi nesten 100.000 for helgetur med bryllup da vi giftet oss.

Anonymkode: 28b8d...f81

Ganske mye hvis det er rette stedet. Vi reiste til NY for å feire 10 år, bryllupsdag altså. Da gikk det rundt 7000 til fly, 9000 til hotell og sikker samme totalsum til div opplevelser. 4 døgn. Ble vel fort 30 000, verdt hver eneste krone. 

Anonymkode: 4b9c7...3e2

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Eri den posisjonen at jeg ikke kan bruke noe på sånt. Alt går til det vi må ha og prøve å få en buffer. 

Dere er heldig. Livet er jo det å reise og oppleve. Ikke mye til liv uten. 

Anonymkode: 949e1...91a

Nå må du slutte å sutre! Livet er ikke å reise og oppleve. Livet er heilt fint uten reiser og, er ikke det som avgjør om livet er bra eller ikke.

Anonymkode: 008f1...0ea

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nå må du slutte å sutre! Livet er ikke å reise og oppleve. Livet er heilt fint uten reiser og, er ikke det som avgjør om livet er bra eller ikke.

Anonymkode: 008f1...0ea

For deg kanskje. For meg er det viktug å reise og livet hadde ikke vært like bra uteb

Anonymkode: 549cf...fee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...