Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2022 #1 Skrevet 8. oktober 2022 Da jeg var gravid slet jeg litt med restless legs, altså i leggene. Sånn til vanlig har jeg litt samme type fenomen i lårene (foran). Det føles som en slags kløe, eller uro/energi, litt vanskelig å forklare. Det blir bare bedre av å bevege seg, og det er noe jeg "må" når denne følelsen kommer fordi det er ubehagelig og tar mye fokus. Det varierer litt hvor ofte og ille det er, men generelt merker jeg lite/ingenting på aktive dager, men mye på rolige dager. Jeg leste litt på nett om restless legs, og de oppgir jernmangel som årsak, noe jeg hadde i svangerskapene mine (13 år siden siste), mens jeg nå har mer enn nok jern, så det er ikke der det ligger. Noen som har vært borti noe lignende? Anonymkode: 8c38e...ae6
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2022 #2 Skrevet 8. oktober 2022 Ja, jeg har det. Bank i bordet, ikke ille nå om dagen. Det kan hjelpe med magnesium. Jeg må ta magnesium daglig for å ikke få ille problemer. Noen ganger er det ikke nok, men stort sett fungerer det. Men jeg har et problem med bl.a. sink og kobber i kroppen også, så det er nok mer som spiller inn hos meg. Jeg har forresten aldri hatt jernmangel, så det er ikke det som er årsaken hos meg. Jeg må også passe på å spise sunt og mye grønt hver dag. Spiser jeg for mye usunt eller sure matvarer/drikke, så blir det raskt forverring. Anonymkode: 267f2...37f
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Ja, jeg har det også, både i legger og lår, og for min del har det ingenting med jern- eller magnesium-mangel å gjøre, for jeg mangler ingen av delene. Det kan være arvelig, og både søsteren og faren min har det også. Det har blitt verre med alderen, og søsteren min har fått utskrevet en medisin som hjelper litt. Jeg klarer meg foreløpig uten, men er plaget nesten daglig (men hun får det mye om natten, så hun ikke får sove). Det er utrolig irriterende, man bare MÅ røre på beina. Anonymkode: d632c...696
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Takker for svar. Jeg får høre med legen når jeg skal dit på torsdag. HI Anonymkode: 8c38e...ae6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå