Gå til innhold

Serverte fiskekaker i barnebursdag, ikke populært.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med bursdagsgaver hvor det alltid skal serveres pølse i brød? Vi serverte fiskekaker og vann og det ble det baluba av - av foreldrene? Barna koste seg. Vi sendte ei heller ikke med godteposer men gav med en sprettball hver og et kort med et dikt. Synes dere dette var noe å lage styr av? Virkelig? 

Anonymkode: c9154...251

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva er det med bursdagsgaver hvor det alltid skal serveres pølse i brød? Vi serverte fiskekaker og vann og det ble det baluba av - av foreldrene? Barna koste seg. Vi sendte ei heller ikke med godteposer men gav med en sprettball hver og et kort med et dikt. Synes dere dette var noe å lage styr av? Virkelig? 

Her tenker jeg at det handler om hva dere gjorde ut av måltidet. Tilbehør og muligheter for de barna som ikke liker fiskekaker. Fiskekaker med tilbehør som grønnsaker , salat , rømme, lefser/poteter etc er fin fint. Ville nok servert noe annet enn vann. Bursdag er fest og det er rom for litt saft/brus da. Godtepose er slettes ikke nødvendig. Ville ikke laget noe styr over dette.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror jeg hadde blitt paff om jeg kom i selskap og ble servert utelukkende fiskekake og vann. Jeg hadde ikke laget baluba, men definitivt spist hjemme først om jeg ved en senere anledning ble invitert i selskap samme sted.

Anonymkode: 5ddb6...2c3

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (12 minutter siden):

Her tenker jeg at det handler om hva dere gjorde ut av måltidet. Tilbehør og muligheter for de barna som ikke liker fiskekaker. Fiskekaker med tilbehør som grønnsaker , salat , rømme, lefser/poteter etc er fin fint. Ville nok servert noe annet enn vann. Bursdag er fest og det er rom for litt saft/brus da. Godtepose er slettes ikke nødvendig. Ville ikke laget noe styr over dette.

Vi hadde potetmos og ketchup til som tilbehør, etter maten så de på film i to timer og fikk fruktsalat med vaniljesaus. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde potetmos og ketchup til som tilbehør, etter maten så de på film i to timer og fikk fruktsalat med vaniljesaus. 

Det høres jo ut som om hele selskapet var litt sært. Film i 2 timer? 

Anonymkode: e8b1e...cdd

Gjest NotNaomi
Skrevet

Trøst deg med at dette blir et morsomt minne når de er voksne. Sikkert noe de vil humre av og fortelle. Om den gangen de fikk fiskekaker og potetmos og en sprettball og dikt på kort ( det var jo faktisk en fin ting! ) Og så film i to timer. 

Good one HI 🙂

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det høres jo ut som om hele selskapet var litt sært. Film i 2 timer? 

Anonymkode: e8b1e...cdd

Ja. Alltid hørt det er så travelt med bursdag men vi synes det gikk veldig bra. 

Skrevet
NotNaomi skrev (5 minutter siden):

Trøst deg med at dette blir et morsomt minne når de er voksne. Sikkert noe de vil humre av og fortelle. Om den gangen de fikk fiskekaker og potetmos og en sprettball og dikt på kort ( det var jo faktisk en fin ting! ) Og så film i to timer. 

Good one HI 🙂

:) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvor gamle er barna? 

Anonymkode: 33850...3cc

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ja. Alltid hørt det er så travelt med bursdag men vi synes det gikk veldig bra. 

To timer med film, potetmos og fiskekaker og vann og oppkuttet frukt til godis - dere har virkelig ikke overanstrengt dere i hvert fall. Listen er lagt så lavt at neste i rekken knapt må løfte beina for å komme seg over.

Skrevet

Synes det er opp til familien som feirer å bestemme. Om ungene får grønnsaker eller godteri som snacks, og om de spiser pølse/pizza eller havregrøt er for meg revnende likegyldig. Koser ungene seg så er det greit. 

Foreldre i dag er så opptatt av å fremstå beat mulig, og klager så fort andre ikke ønsker å bruke 7000 kr på bursdag på rush osv. 

Anonymkode: 20063...75c

Skrevet

To timer med film, potetmos og fiskekaker og vann og oppkuttet frukt til godis - dere har virkelig ikke overanstrengt dere i hvert fall. Listen er lagt så lavt at neste i rekken knapt må løfte beina for å komme seg over.

Er det slik at neste i rekken må heve nivået over hver bursdag? 

Ellers så er dette jo en tråd som er laget for å provosere, trolig av en som også deltar i tråden med nick. 

Når det er sagt så var det alltid film i selskapene da jeg var liten. Først mat, lek og så godtepose og film. Men så varte hvert selskap 2,5-3 t. 

Anonymkode: c5e0b...c5f

Skrevet

Ellers så er dette jo en tråd som er laget for å provosere, trolig av en som også deltar i tråden med nick.

Min første tanke også. Jeg var overbevist om at det var en viss en med et visst nick som hadde skrevet hovedinnlegget før jeg trykket inn på tråden. Jeg er ikke blitt mindre overbevist for å si det sånn.

Anonymkode: 2bc42...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Er det slik at neste i rekken må heve nivået over hver bursdag? 

Når det er sagt så var det alltid film i selskapene da jeg var liten. Først mat, lek og så godtepose og film. Men så varte hvert selskap 2,5-3 t. 

Lar du deg provosere av dette? Det synes jeg er oppriktig trist, jeg ville bare dele dere med dette da jeg var sikker på at dere ville støtte meg. Vi serverte godis, frukt med vaniljesaus, både fruktsukker og usun saus. Vi ønsker jo ikke å gi de E-stoffer hos oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er opp til familien som feirer å bestemme. Om ungene får grønnsaker eller godteri som snacks, og om de spiser pølse/pizza eller havregrøt er for meg revnende likegyldig. Koser ungene seg så er det greit. 

Foreldre i dag er så opptatt av å fremstå beat mulig, og klager så fort andre ikke ønsker å bruke 7000 kr på bursdag på rush osv. 

Anonymkode: 20063...75c

Ja det synes jeg er hårreisende jeg også, de 7000-, vil vi bruke på andre ting. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Lar du deg provosere av dette? Det synes jeg er oppriktig trist, jeg ville bare dele dere med dette da jeg var sikker på at dere ville støtte meg. Vi serverte godis, frukt med vaniljesaus, både fruktsukker og usun saus. Vi ønsker jo ikke å gi de E-stoffer hos oss. 

Jeg sa at tråden er laget for å provosere, ikke at jeg ble provosert. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg sa at tråden er laget for å provosere, ikke at jeg ble provosert. 

Hvor ofte skriver du innlegg her for å få støtte fra alle sammen om at det du gjorde var helt riktig? Nettopp.

Ingen gjør det. Ingen som er overbevist om at, "alle vil gi meg helt rett", skriver for å få støtte. Vedkommende er jo overbevist om sin sak. Det skrives bare når det trenges forskjellige synsvinkler, når en trenger å se ting fra andre sider.

Derimot skriver et troll at, "jeg trodde alle ville støtte meg", for å late som om, "jeg er slettes ikke et troll, ikke i det hele tatt".

Anonymkode: 2bc42...cea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...