Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #1 Skrevet 7. oktober 2022 Galskap å gå i gang igjen nå? Jeg er i tvil, men må innrømme at det lokker litt og. Joda, jeg vet det kan bli vanskelig, men jeg blir veldig lett gravid, så prøver vi, tror jeg det blir klaff. I så fall blir det en attpåklatt 8 år etter sistemann. Noen med erfaringer? Anonymkode: d4f36...69b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #2 Skrevet 7. oktober 2022 Aldri i livet her. Anonymkode: bd33c...026
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #3 Skrevet 7. oktober 2022 Hvorfor skal man på død og liv ha barn med hver kjæreste og hvor gammel skal man være? Er det bare barn livet skal gå i? Anonymkode: bd33c...026
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #4 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor skal man på død og liv ha barn med hver kjæreste og hvor gammel skal man være? Er det bare barn livet skal gå i? Anonymkode: bd33c...026 Fordi han ikke har barn fra før og ønsker seg. Hi Anonymkode: d4f36...69b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #5 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fordi han ikke har barn fra før og ønsker seg. Hi Anonymkode: d4f36...69b Ok. Skjønner. Ofte hører man om dette kjærlighetsbarnet alle vil ha. Hadde jeg hatt 3 barn fra før hadde jeg ikke ville hatt det 4 barnet, men ser dilemaet. Anonymkode: bd33c...026
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #6 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg kjenner flere som var rundt 40 år og har fått barn med ny mann der han ikke hadde barn fra før. De valgte å få 2 barn med ny mann. Dette fordi det var stor alderforskjell til søsken (8 + år) og de ønsket ikke at dette barnet skulle vokse opp som et slags enebarn og om noe skjedde med far eller farsfamilien skulle de være to som kunne stå sammen om det. De tok forstervannsprøve tidlig for å minimere muligheten for alvorlige avvik. Anonymkode: ca579...9bb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #7 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg hadde ikke gjort det! Anonymkode: 18097...c92
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #8 Skrevet 7. oktober 2022 Nei, det hadde vært helt uaktuelt for min del. Nok utfordringer som det er med lappeteppefamilier om man ikke skal lage flere dine, mine og våre enn nødvendig. Anonymkode: aa91e...045
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #9 Skrevet 7. oktober 2022 Hadde ikke gjort det. Har 3 barn selv og kunne aldri i min villeste fantasi begynt på nytt igjen. Jeg jobber på BUP og ser en del barn/ungdom som sliter pga alle disse mine, dine, våre familier. Det er faktisk ikke bare bare. Det er mange som blir "glemt" når foreldre starter opp igjen med ny partner og barn, dessverre. Men du må jo selvsagt finne ut av det selv, det er jo ditt liv. Men livet består ikke bare av barn heller mener jeg. Anonymkode: 5a7cf...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #10 Skrevet 7. oktober 2022 Hadde ikke vært aktuelt. Jeg er 37 og har 3 barn. Min neste mann skal enten være eksmannen min eller en mann som har barn, og ikke vil ha flere Anonymkode: a8f61...75f
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #11 Skrevet 7. oktober 2022 Har dere lyst på barn så kjør på. Få barn i begynnelsen av 40 årene er langt i fra unormalt. Hva folk her inne mener, det har faktisk ikke dem noe med. Anonymkode: 12004...0b4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #12 Skrevet 7. oktober 2022 Hver sin lyst. Jeg hadde ikke gjort det. Anonymkode: e5472...9e2
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #13 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Har dere lyst på barn så kjør på. Få barn i begynnelsen av 40 årene er langt i fra unormalt. Hva folk her inne mener, det har faktisk ikke dem noe med. Anonymkode: 12004...0b4 Forskjell på å få barn i begynnelsen av 40 årene med samme mann eller om man ikke har barn fra før, og få barn med en ny mann når man har barn fra før. Pappa og kona hans fikk barn sammen da hun var 42 år, hun hadde barn med to forskjellige fedre fra før og pappa barn med mamma fra før. Nå er ikke historien til hi like "ille", men lappeteppefamilier er ofte mer problemer enn lykke. Anonymkode: aa91e...045
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #14 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Har dere lyst på barn så kjør på. Få barn i begynnelsen av 40 årene er langt i fra unormalt. Hva folk her inne mener, det har faktisk ikke dem noe med. Anonymkode: 12004...0b4 Nå er det vel strengt tatt ts som spør🤦🏻♀️ Og da må det være lov å komme med meiningene sine... Anonymkode: 0170b...349
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #15 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Forskjell på å få barn i begynnelsen av 40 årene med samme mann eller om man ikke har barn fra før, og få barn med en ny mann når man har barn fra før. Pappa og kona hans fikk barn sammen da hun var 42 år, hun hadde barn med to forskjellige fedre fra før og pappa barn med mamma fra før. Nå er ikke historien til hi like "ille", men lappeteppefamilier er ofte mer problemer enn lykke. Anonymkode: aa91e...045 Det er mange som får barn med flere forskjellige fedre i dag. Har tidvis følelsen av at det nesten er mer normalt enn å ikke gjøre det. Jeg personlig ville ikke gjort den, men jeg har hatt tøffe svangerskap, og tredje holdt på å ta knekken på meg. Det jeg sier er at dette er en avgjørelse HI og mannen hennes må gjøre på selvstendig grunnlag da det er deres liv uavhengige hva anonyme på et tilfeldig forum mener om det Anonymkode: 12004...0b4
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #16 Skrevet 7. oktober 2022 Jøss, så mange negative svar. Jeg hadde håpet på at noen ville delt av det fine og. Barna mine er rolige, stabile unger som ikke har noen problemer med at faren deres og jeg ikke bor sammen. De liker den nye kjæresten, og eldste har bedt om en lillesøster en stund. Og hva er greia med å ønske meg et barn med downs?? Enkelte her inne er ondskapsfulle! Men hey, hvis det bare blir dritt får jeg vel droppe det. Spørs om kjæresten min er like enig med dere. Hi Anonymkode: d4f36...69b
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #17 Skrevet 7. oktober 2022 Hvor ny kjæreste er dette? Bør kjenne han ganske godt før du får barn med han, så du ikke ender med å bli alenemor til fire barn med to forskjellige fedre. Anonymkode: ff23f...b8d
Gjest NotNaomi Skrevet 7. oktober 2022 #18 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jøss, så mange negative svar. Jeg hadde håpet på at noen ville delt av det fine og. Barna mine er rolige, stabile unger som ikke har noen problemer med at faren deres og jeg ikke bor sammen. De liker den nye kjæresten, og eldste har bedt om en lillesøster en stund. Og hva er greia med å ønske meg et barn med downs?? Enkelte her inne er ondskapsfulle! Men hey, hvis det bare blir dritt får jeg vel droppe det. Spørs om kjæresten min er like enig med dere. Hi Anonymkode: d4f36...69b Du kan ikke akkurat spørre og så klage på svarene du får. Jeg skjønner ikke hvorfor du gjør det? Jeg tenker at du er usikker når det gjelder dette, og så får du sette ord på hvorfor du er det? Da ville det jo også blitt lettere å si mer om det, for mye spiller inn. Hvor lenge har du vært sammen med den nye, og hvordan er han mot barna dine? For eksempel.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #19 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg hadde gledelig fått en unge til 🤗 sitter aleine med tre så ikke like sannsynlig her, Misunner deg litt muligheten. hva er greia med å få barna fortest mulig ut av huset og fortest mulig ferdig med alt? Var familieliv og barn kun et «nødvendig onde»? Anonymkode: d1c09...f14
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #20 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jøss, så mange negative svar. Jeg hadde håpet på at noen ville delt av det fine og. Barna mine er rolige, stabile unger som ikke har noen problemer med at faren deres og jeg ikke bor sammen. De liker den nye kjæresten, og eldste har bedt om en lillesøster en stund. Og hva er greia med å ønske meg et barn med downs?? Enkelte her inne er ondskapsfulle! Men hey, hvis det bare blir dritt får jeg vel droppe det. Spørs om kjæresten min er like enig med dere. Hi Anonymkode: d4f36...69b Du spør jo om det, og da får du svar. Kan ikke klage på det selv om ikke mange skriver kjør på. Jeg har svart lenger opp her at jeg ville ikke gjort det. Endrlig begynner barna å bli store, 6, 12 og 14 år, godt å få gjort litt ting for seg selv osv. Kunne ikke begynt på nytt igjen. Det var og jeg som skrev at jeg jobber på Bup og ser mye der som ikke er bra mtp dine, mine, våre barn. Men for all del, det behøver jo ikke å bli sånn for dine barn. Men uansett så er det deres valg, ingen her inne kan bestemme det. Anonymkode: 5a7cf...0cb
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #21 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg hadde ikke satt i gang med kull nummer 2. Jeg er altså så ufattelig ferdig med å ha småbarn. Hadde ikke orket å være nær pensjonsalder før alle var ute av redet heller. Så nettopp en artikkel i en eller annen nettavis om et par som beklaget seg over at alt var blitt så dyrt. De hadde 5 unger fra før og hadde nå fått to sammen. 7 unger var fryktelig dyrt, så de hadde ikke råd til sydentur. Sjokkerende altså! Hvem skulle trodd det var dyrt å ha 7 unger og dertil behov for stort hus?!? Anonymkode: 04714...967
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #22 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg personlig hadde ikke orket. Folk er forskjellige så er jo opp til dere. Jeg er 45 år og yngste begynner på ungdomsskolen neste år. Nyter store barn. Anonymkode: db39d...67f
Blop Skrevet 7. oktober 2022 #23 Skrevet 7. oktober 2022 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Jøss, så mange negative svar. Jeg hadde håpet på at noen ville delt av det fine og. Barna mine er rolige, stabile unger som ikke har noen problemer med at faren deres og jeg ikke bor sammen. De liker den nye kjæresten, og eldste har bedt om en lillesøster en stund. Og hva er greia med å ønske meg et barn med downs?? Enkelte her inne er ondskapsfulle! Men hey, hvis det bare blir dritt får jeg vel droppe det. Spørs om kjæresten min er like enig med dere. Hi Anonymkode: d4f36...69b I alle dager, hvorfor spør du hvis du ikke tåler at folk svarer det de mener? Det er uansett ikke slik at du må gå for det vi mener, til syvende og sist er det jo du og kjæresten din som bestemmer. Men det er selvsagt viktig å ta ulempene med i betraktning. Jeg kan ikke se at noen har ønsket deg et barn med Downs, men muligheten for å få det er så klart større jo eldre du er. Og det vet du vel fra før?
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #24 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg har to kull. Jeg fikk mitt tredje og samboers første barn da jeg var 38, og det siste da jeg var 40. Nå har jeg en 18-åring, en 16-åring, en toåring og en baby. Jeg synes det var tyngre både å gå gravid og være småbarnsmor nå som godt voksen, men de to yngste barna er også mer krevende enn de to eldste var. Nå var det vel de eldste som var unormalt lettvinte da, slik jeg forstår er mine yngste ganske like alle andre. Jeg angrer selvsagt ikke på barna mine, men fy søren så lettvint med bare store barn. Jeg kjenner også litt på samvittigheten mht oppfølging av de eldste. Det er liten tid og overskudd til å finne på noe på deres premisser. Heldigvis er de store og forstår, og de vet at det vil endre seg med tiden. Alderen din er sånn sett uvesentlig for et barn til. Dersom alt annet taler for, så kjør på👍🏻 Det er koselig med attpåklatt, men om dere bare planlegger en, vil den i praksis vokse opp som enebarn. Anonymkode: 4f4a8...383
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2022 #25 Skrevet 7. oktober 2022 Jeg fikk to attpåklatter da jeg var 39 og 41 med «ny» mann. (Vært sammen i 5 år før jeg ble gravid med den eldste av de små.) Har nå en på VGs, et voksent barn og to barnehagebarn og jeg synes det er fantastisk å få oppleve all gleden med småbarn en gang til. Klart det er slitsomt og blir lite søvn når de store vil ha tid med meg om kvelden og de små våkner tidlig og er våkne om natten, men det er så verdt det! Ja, det blir noe mindre tid til de store, men her elsker de store småsøsknene og ville absolutt ikke vært dem foruten. Hvor ny er kjæresten? Ville ikke tatt sjansen på attpåklatt i et ferskt forhold. Småbarnstiden er krevende. Hvis dere har vært sammen en stund derimot, og begge ønsker det, ville jeg ha satt i gang. Her kom den eldste av de små med ivf og den yngste naturlig. Ikke sikkert det går like lett å få barn som 40-åring som tidligere. Anonymkode: 86779...220
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå