Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2022 #26 Skrevet 8. oktober 2022 NotNaomi skrev (11 timer siden): ..Jeg var nødt til å ha en samtale med tre politibetjenter i går ( for ordens skyld så hadde jeg ikke gjort noe galt ) Problemet var at blant dem var det en kvinnelig betjent som var ganske sterkt sminket, med knall rosa leppestift og samme knallfarge på neglene. Hun var helt lys blond og en veldig søt jente/dame, og ganske lav. Hun sto også litt i bakgrunnen, og alt dette tilsammen fikk meg til å bli ukonsentrert. Jeg legger fort merke til detaljer, og jeg "flipper" iblant ut ved å henge meg opp i dem, assosiere osv. Jeg ble veldig fokusert på henne, og jeg lurte et øyeblikk eller to på om hun var en influenser som ala Martine Lunde skulle prøve ut forskjellige yrker, men kom til at det passet dårlig med realiteten. Dette står jeg altså og tenker på mens den ene mannlige betjenten informerer meg om noe. Det blir til at jeg måtte si "hva?" sikkert tre ganger fordi jeg ble så fokusert på denne kvinnelige betjenten og tenkte litt hit og dit på hvorfor hun sto i bakgrunnen osv også. Uansett, det gikk jo greit selv om jeg ble distrahert, men jeg skulle jo gjerne ha unngått å "flippe ut" på den måten. Så spørsmålet mitt er om det er helt greit at tjenestepersoner har såpass oppsiktsvekkende stæsj? Jeg har snakket med politiet tidligere også, og kan ikke huske hvordan noen av dem ser ut, og ville aldri kjent dem igjen i private settinger. Og jeg tenker at det de sier og gjør er såpass viktig at de må se mest mulig nøytrale ut ( jeg tar høyde for at norske politibetjenter kan være skummelt kjekke, men det går bra siden de ikke akkurat spiller på sjarme på jobb ) Dette gjelder jo andre yrker også, som advokater, leger, sykepleiere og bankansatte. For å ta noen eksempler. De har alle viktige jobber når det gjelder at det de formidler må være i fokus og at folk får det med seg. Hadde jeg bedt om økonomisk rådgivning i banken fks og den ansatte hadde tatovert et kors i panna, så hadde jeg ikke fått med meg noe som helst. Så reagerer andre på sånt, bør slike personer tenke at mange har ulike issues, eller er dette noe som er mitt problem? Og eventuellt andre med samme problem når det gjelder konsentrasjon. Ja det er både lov og greit. Som en annen her nevner, så er mangfoldet stort i dag. Vi finner masse tatoveringer, overdreven sminke, leppefillers, falske øyevipper, overdrevent trente kropper, sykelig tynne kropper, sykelig overvektige…overalt, i de fleste yrker. Det er sjeldent noen regler. Ihvertfall ikke i det offentlige. Spørsmålet er vel heller om det er så fornuftig mht jobbintervju. Fordi selv om der ikke nødvendigvis er lover og regler mht stil og utseende, så er det en kjent sak at utseende påvirker i en viss grad. Og bimbolook er vel sjeldent gunstig i et respektabelt yrke. Men i noen yrker som skriker etter kvalifisert personell, som feks innen helsebransjen og kommer nok utseende svært langt ned på lista for å si det slik. Anonymkode: 33911...2b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå