Gå til innhold

Katten har gått i potta

Anbefalte innlegg

Vi fikk oss katt for 1 år siden og har hatt innedo. Vi flyttet den mer og mer ut etter hvert.. hun hadde den i 6 mnd og hun ble da mer ute. Men så har hun vert helt oppslukt i den ene verdifulle planten min i huset som står i en stor potte på gulvet. Den har jeg arvet etter min far som døde for 11 år siden så den betyr mye for meg. Hun har vært oppi der flere ganger og jeg bytter jord osv. vi la over 2 fjøler som dekket godt og fikk stå i fred ganske lenge.. helt til hun fant ut av hvordan hun kunne få de vekk.. på ann igjen. Jeg leste da at man kunne ta plastikk folie rundt og har gjort det. Og det fungerte. Men nå ser jeg at planten trives ikke slikt og begynner å dø ifra meg 😭

nå tok jeg ett slags nett over med luftehull og festet det med en tråd rundt. Jeg har ikke steiner liggenes så jeg må få tak i det også å legge på toppen av jorden. Men fy jeg er så lei meg. Hun her har vært ekstreme selv om hun går på do ute, i hagen vår, og er mye ute i løpet av døgnet. 

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434542-katten-har-g%C3%A5tt-i-potta/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du er lei deg ❤️
Kan det hjelpe omplassere planten en stund hos noen andre tro, sånn at den ikke dør og at katten kanskje glemmer den. Hva slags plante er det?

Har du prøvd noen av tipsene i denne linken, katten min hatet aluminiumsfolie, de liker heller ikke ting som klistrer seg til de.

https://viivilla.no/kjaledyr/katt/6-tips-som-holder-katten-unna-plantene-dine/

Anonymkode: 8399c...5b6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Skjønner godt at du er lei deg ❤️
Kan det hjelpe omplassere planten en stund hos noen andre tro, sånn at den ikke dør og at katten kanskje glemmer den. Hva slags plante er det?

Har du prøvd noen av tipsene i denne linken, katten min hatet aluminiumsfolie, de liker heller ikke ting som klistrer seg til de.

https://viivilla.no/kjaledyr/katt/6-tips-som-holder-katten-unna-plantene-dine/

Usikker da de jeg kjenner så har alle katter selv 😅

har prøvdt det meste men denne katten her er en super katt og ingenting er ett kryptonitt for henne. Helt sykt. Jeg måtte teipe igjen dørene på komoden og brukte teip.. trur du ikke hun drev og bare beit de av 😳 samme med aluminium.. planten står ved siden av sofaen og jeg tok vann i ei sprutflaske for å sprute på henne hvis hun gikk dit. Men hun brydde seg ikke.. sto bare der å slikket seg tørr etterpå. Creepy katt 🫣

hun er også sterilisert

Gladjente00 skrev (1 minutt siden):

Usikker da de jeg kjenner så har alle katter selv 😅

har prøvdt det meste men denne katten her er en super katt og ingenting er ett kryptonitt for henne. Helt sykt. Jeg måtte teipe igjen dørene på komoden og brukte teip.. trur du ikke hun drev og bare beit de av 😳 samme med aluminium.. planten står ved siden av sofaen og jeg tok vann i ei sprutflaske for å sprute på henne hvis hun gikk dit. Men hun brydde seg ikke.. sto bare der å slikket seg tørr etterpå. Creepy katt 🫣

hun er også sterilisert

Uffda, du har en liten ramp med masse personlighet høres det ut som haha.

Kjøp en pakke med grillpinner. Sett dem tett i tett i potta med spissen opp. Strø litt grus eller småstein i tillegg, slik at det ikke er synlig jord, men at pinnene stikker opp og oppleves ubehagelig å trø på/sette rumpa nedpå. Det har hjulpet godt her. 
Håper du får reddet planten🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Anonymkode: 13e43...4bb

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...