Gå til innhold

Dersom jeg spiser 600 gram sjokolade vs 600 gram gulerot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så vil vekten umiddelbart etter vise det samme- men hvor fort skiller vekten på om det var sjokolade eller gulerot jeg spiste? Sltså hvor fort tas kaloriene opp?

Anonymkode: 0e114...9fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulrot. 

Anonymkode: bd765...489

Skrevet

600 g melkesjokolade er ca 3.200 kalorier, altså mer enn ditt dagsbehov.
600 g gulrot er ca 250 kalorier.

Kroppen tar opp kaloriene, bruker det den trenger, og lagrer det den ikke trenger der og da i form av fett.

Der og da vil du gå opp det samme i vekt, men det meste at gulroten blir ikke tatt og og du bare driter det ut igjen.
I det lange løp vil du legge på deg av sjokoladen.

Anonymkode: af498...81a

Skrevet

600 g melkesjokolade var jo fryktelig mye på bare en dag da,det er jo TRE svære sjokoladeplater!

Anonymkode: 6fcc5...5ae

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

600 g melkesjokolade var jo fryktelig mye på bare en dag da,det er jo TRE svære sjokoladeplater!

Frokost, lunch og middag med rester til kvelds🤣🤣

Anonymkode: 70ded...2d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Jeg antar at HI eksempel var hypotetisk, bare for å forstå prosessen, ikke at hun faktisk planlegger å spise 600 g sjokolade (eller gulrøtter) på en dag.

Anonymkode: 3c8fb...c47

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Så vil vekten umiddelbart etter vise det samme- men hvor fort skiller vekten på om det var sjokolade eller gulerot jeg spiste? Sltså hvor fort tas kaloriene opp?

Anonymkode: 0e114...9fb

Kaloriene tas opp i løpet av et par timer, men du vil ikke merke noen forskjell på vekta av å gjøre dette en gang. Hvis du stadig spiser en stor dose sjokolade vil vekta øke gradvis. Hvor fort den øker kommer an på hva du ellers spiser i tillegg til 600 g sjokolade, hvor ofte du spiser 600 g sjokolade og hvor aktiv du er. 600 g er mye sjokolade, så du vil nok merke det på vekta ganske fort hvis du stadig spiser så mye sjokolade.

Anonymkode: 03a3b...880

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...