Gå til innhold

Fra løs til treg mage - bare en overgang?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt en god stund med løs mage.

Fikk tips om å gjennomføre en intensivkur med melkesyrebakterier, og fortsette med to kapsler per dag.

Nå har jeg ikke løs mage lenger - utrolig deilig.. men nå har jeg plutselig blitt veldig hard i magen 🙄

Er det bare en vanlig overgang? 

Anonymkode: bcc61...146

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har slitt en god stund med løs mage.

Fikk tips om å gjennomføre en intensivkur med melkesyrebakterier, og fortsette med to kapsler per dag.

Nå har jeg ikke løs mage lenger - utrolig deilig.. men nå har jeg plutselig blitt veldig hard i magen 🙄

Er det bare en vanlig overgang? 

Det var jeg som tipset om melkesyretabletter. Jeg opplevde også noe hard mage i starten, men ikke forstoppelse. Tror også det var veldig uvant å ikke måtte fly på do hele tiden. Men det er viktig at du spiser fiber og drikker rikelig med vann. Jeg ville prøvd en stund til å se om det stabiliserer seg. 

Anonymkode: e0f3e...aa4

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det var jeg som tipset om melkesyretabletter. Jeg opplevde også noe hard mage i starten, men ikke forstoppelse. Tror også det var veldig uvant å ikke måtte fly på do hele tiden. Men det er viktig at du spiser fiber og drikker rikelig med vann. Jeg ville prøvd en stund til å se om det stabiliserer seg. 

Takk for tips i utgangspunktet - og for svar nå.

Jeg har kanskje vært litt dårlig på å drikke vann de siste dagene.. 

Det er som du sier - veldig uvant å ikke fly på do som før.

Hvis jeg nå kan bli litt mindre hard i magen er det helt magisk ♥️

Tenker uansett at dette kan være et tegn på at det har vært bakterieflora som har vært problemet mitt.. 

HI

Da bør du prøve å drikke mer vann. Tre liter minst per dag. 

Men jeg tar litt hard mage fremfor rennende mage når som helst! Jeg er nå på do en gang per dag, fre.for 7-8 ganger. Magesmertene er også borte. 

Håper du finner ut av det! 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da bør du prøve å drikke mer vann. Tre liter minst per dag. 

Men jeg tar litt hard mage fremfor rennende mage når som helst! Jeg er nå på do en gang per dag, fre.for 7-8 ganger. Magesmertene er også borte. 

Håper du finner ut av det! 

Ja, helt enig!

Særlig er det bedre med treg mage enn løs mage når man holder mye foredrag 😄😄 Det har vært helt j****

HI

Annonse

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Ja, helt enig!

Særlig er det bedre med treg mage enn løs mage når man holder mye foredrag 😄😄 Det har vært helt j****

HI

Ja fy søren! Kanskje dette blir løsningen for deg.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja fy søren! Kanskje dette blir løsningen for deg.

Håper virkelig det ♥️ Jeg faster også 18/6, og spiser ikke mitt første måltid før etter jeg har holdt foredrag. Men om magen stabiliserer seg over tid så slipper jeg å tenke så mye på når jeg spiser i forhold til foredraget. 

HI

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lurer på å bruke microlax for å få fart på sakene. Det er vel ikke noe downside til det? 

Syns det er så pyton å ikke komme meg på do

HI

Hvor lenge er det siden det stabiliserte seg, og hvor lenge siden du var på do sist?

Det kan ta tid før tarmen nå faktisk har «jobbet opp nok avføring» til den melder fra om at du må på do nå om du konstant tømte tarmen da du hadde løs mage. (Da var den alltid tom, nå har det stabilisert seg, det blir liggende lenger, og siden den opprinnelig var helt tom da du startet vil den nå bruke tid på å fylle seg opp)

Microlax er klystér, så med mindre du kjenner at det er nederst i tarmen og du ikke får det ut er det dumt å bruke akkurat den.

Anonymkode: 5fbfc...49c

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge er det siden det stabiliserte seg, og hvor lenge siden du var på do sist?

Det kan ta tid før tarmen nå faktisk har «jobbet opp nok avføring» til den melder fra om at du må på do nå om du konstant tømte tarmen da du hadde løs mage. (Da var den alltid tom, nå har det stabilisert seg, det blir liggende lenger, og siden den opprinnelig var helt tom da du startet vil den nå bruke tid på å fylle seg opp)

Microlax er klystér, så med mindre du kjenner at det er nederst i tarmen og du ikke får det ut er det dumt å bruke akkurat den.

Jo, det er akkurat det jeg kjenner, at det er en propp liksom - for å bli deskriptiv - som er vond å få ut 

HI

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det er akkurat det jeg kjenner, at det er en propp liksom - for å bli deskriptiv - som er vond å få ut 

HI

Jeg hadde nok prøvd microlax da. Og så passet på å få i meg fiber og nok vann fremover. 

HI

Et tips jeg fikk etter fødsel av barnet og vanvittig hard mage etter hyperremesis: legg papir i hånden, hold hånden med papir over rumpehullet, putt tommelen på samme hånda inn i skjeden og se om ikke du kan få «delt opp»/dyttet ut på den måten.

Høres fryktelig ekkelt ut, men det trikset har hjulpet meg noen ganger senere i livet også.

Annonse

Et tips jeg fikk etter fødsel av barnet og vanvittig hard mage etter hyperremesis: legg papir i hånden, hold hånden med papir over rumpehullet, putt tommelen på samme hånda inn i skjeden og se om ikke du kan få «delt opp»/dyttet ut på den måten.

Høres fryktelig ekkelt ut, men det trikset har hjulpet meg noen ganger senere i livet også.

(For å få det til må du ta hånda ned/under på fremsiden av deg selv mens du sitter på toalettet, jeg knota noe veldig første gang med hånde ned bak fra ryggsiden 🙈)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...