Gå til innhold

Hva gjorde jeg galt?

Anbefalte innlegg

Datteren min har nettopp flyttet til Danmark og jeg skulle ettersende en bukse hun hadde glemt. Sendte den som brevpost og måtte skrive verdi på skjema. Skrev 100 kr, det er en brukt bukse. Nå har hun fått krav om å betale avgifter og importmoms! Med porto og avgifter blir det jo dyrere enn å kjøpe ny bukse. 

Hva skulle jeg gjort for å slippe avgifter og hva skjer om hun bare ikke henter pakke ? 

Anonymkode: 663c1...e90

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144434536-hva-gjorde-jeg-galt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje den skulle vært merket gave?

Det er jo bare en misforståelse her, at de som skulle fortolle den tydeligvis tror det er en bukse hun har kjøpt. Jeg ville forsøkt å klaget på det, om jeg var henne, vist til at det var du, hennes mor, som sendte den (og, antar jeg, står som avsender) og at buksen er en gammel bukse som er jentas egen bukse som er kjøpt i Norge tidligere.

Jeg synes hun bør forsøke å klage på dette, for det er jo tydelig gjort en feil, enten ved at du har merket det feil, eller ved at den som sjekker har tolket det feil.

Anonymkode: 5c4fc...0fd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kanskje den skulle vært merket gave?

Det er jo bare en misforståelse her, at de som skulle fortolle den tydeligvis tror det er en bukse hun har kjøpt. Jeg ville forsøkt å klaget på det, om jeg var henne, vist til at det var du, hennes mor, som sendte den (og, antar jeg, står som avsender) og at buksen er en gammel bukse som er jentas egen bukse som er kjøpt i Norge tidligere.

Jeg synes hun bør forsøke å klage på dette, for det er jo tydelig gjort en feil, enten ved at du har merket det feil, eller ved at den som sjekker har tolket det feil.

Takk for svar. Jeg kom ikke videre før jeg hadde skrevet inn verdi, og jeg så ikke at jeg kunne skrive innhold noe sted. Jeg tror vi bare får vente til de returnerer den. For et styr for ingenting 😂

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Takk for svar. Jeg kom ikke videre før jeg hadde skrevet inn verdi, og jeg så ikke at jeg kunne skrive innhold noe sted. Jeg tror vi bare får vente til de returnerer den. For et styr for ingenting 😂

Sånt er kjedelig. Jeg har ikke ordnet dette på nett, kun på de gamle måtene hvor man fylte ut lappen på papir som ble klistret til pakken, der var det en liten rute hvor man krysset av for gave når det var gave eller andre mindre ting som ikke skulle fortolles.

Kjedelig med så mye styr for ingenting, ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...