Gå til innhold

Ja, jeg vet det er vanlig at mens er uregelmessig i starten, men…

Anbefalte innlegg

Datteren min fikk første mens i april. Hadde det igjen i mai, og i begynnelsen av juli, og etter det har hun ikke fått det. Er det vanlig at den er så uregelmessig i starten at det uteblir i 3 mnd? 

Anonymkode: 12b56...60b

Fortsetter under...

Mye som er innenfor normalen tror jeg, men 3 mnd var jo ganske lang tid når hun har hatt menstruasjoner cirka månedlig en stund. Hvor gammel er hun? Har hun det bra, er frisk og trives på skolen? Stress, bekymring,å ikke trives, vansker psykisk, sykdom, vektnedgang kan forstyrre syklusen. Graviditet gir uteblitt menstruasjon..... Snakk med henne og søk råd hos helsesykepleier eller lege. 

Anonymkode: 5cfc1...614

Hun er snart 15. Ingen problemer fysisk for at det skal utebli. Tenkte å høre om andre hadde erfaring før jeg evt kontaktet helsevesen. Vet at svangerskap gir uteblitt mens, men hun er ikke gravid. Ikke seksuelt aktiv heller

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hun er snart 15. Ingen problemer fysisk for at det skal utebli. Tenkte å høre om andre hadde erfaring før jeg evt kontaktet helsevesen. Vet at svangerskap gir uteblitt mens, men hun er ikke gravid. Ikke seksuelt aktiv heller

Og det er du helt sikker på? 

Anonymkode: cfed9...969

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Du kan jo i første omgang bare spørre en lege uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Spør hva som er innenfor normalen og hvor lenge det er greit å se det an før hun bør ha en undersøkelse. 

Anonymkode: 5cfc1...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...